Keskusta valmistautuu hallitusneuvotteluihin viidellä keskeisellä tavoitteella

Keskusta Uutiset

– Kuuntelemme herkällä korvalla myös muiden puolueiden ja keskeisten toimijoiden näkemyksiä. Strategisten tavoitteiden saaminen päätökseen on pitkäjänteinen, yli hallituskauden ulottuva urakka, puoluevaltuusto toteaa kannanotossaan.

Ministerien tulee sitoutua hallitusohjelman yhdessä sovittavien tavoitteiden läpiviemiseen. Hallituksen sisäisten pelisääntöjen pitää olla alusta asti selvät ja kaikkien hallituspuolueiden on noudatettava niitä

Keskusta lähtee siitä, että Suomen talous pitää saada kestävän kasvun tielle vahvistamalla yrittäjyyttä ja luomalla uusia työpaikkoja koko Suomeen. Vain siten voidaan turvata hyvinvointiyhteiskuntamme perusta.

Suomessa tarvitaan yhteistä vastuunottamista ja vahvaa keskinäistä luottamusta, uudenlaista johtajuutta ja päätöksentekokykyä. Hallituksen ja eduskunnan on näytettävä tässä esimerkkiä.

Maassamme joudutaan alkavalla vaalikaudella tekemään vaikeita päätöksiä. Tässä tarvitaan kaikilta joustavuutta ja omista eduista tinkimistä. Keskusta on valmis tähän työhön.

Keskusta sai eduskuntavaaleissa selkeän voiton ja ykköstilan. Puoluevaltuusto arvioi sen perustuvan monen vuoden kovalle työlle ja huolelliselle vaaleihin valmistautumiselle. Puoluevaltuusto kiittää ehdokkaita, äänestäjiä, puolueen järjestötoimijoita, muita aktiiveja ja työntekijöitä hyvästä vaalityöstä ja -tuloksesta.

Eurovaaliehdokas Kati Häkkinen: EU:ssa päätetään sinullekin tärkeistä asioista
Vuoden 2019 EU-vaalien äänestysprosentti oli valtakunnallisesti 40,8 %, Kaakkois-Suomessa 36.5 % ja Mikkelissä 39,3 %.
13.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Miksi hallitus toimillaan vain romuttaa luottamusta?
Keskusta ihmettelee, miksi hallituksen ja hallituspuolueiden riveistä rakentamisen ja parantamisen sijaan revitään ja rapautetaan. Hallitus uhkaa toimillaan romuttaa Suomen toimivan eläkejärjestelmän, joka turvaisi myös tulevien sukupolvien aseman. Samoin hallitus on tekemässä sairaalaverkolle. Oraalle saatu sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän kehittäminen näyttää hallituksen käsissä vaihtuvan järjestelmän hävittämiseen. Sama meno jatkuu myös toisen hallituspuolueen puheissa, joissa pilkataan ja nälvitään ratkaisujen hakemisen sijaan.
12.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta valmistautuu hallitusneuvotteluihin viidellä keskeisellä tavoitteella