Keskusta valmistautuu hallitusneuvotteluihin viidellä keskeisellä tavoitteella

Keskusta Uutiset

– Kuuntelemme herkällä korvalla myös muiden puolueiden ja keskeisten toimijoiden näkemyksiä. Strategisten tavoitteiden saaminen päätökseen on pitkäjänteinen, yli hallituskauden ulottuva urakka, puoluevaltuusto toteaa kannanotossaan.

Ministerien tulee sitoutua hallitusohjelman yhdessä sovittavien tavoitteiden läpiviemiseen. Hallituksen sisäisten pelisääntöjen pitää olla alusta asti selvät ja kaikkien hallituspuolueiden on noudatettava niitä

Keskusta lähtee siitä, että Suomen talous pitää saada kestävän kasvun tielle vahvistamalla yrittäjyyttä ja luomalla uusia työpaikkoja koko Suomeen. Vain siten voidaan turvata hyvinvointiyhteiskuntamme perusta.

Suomessa tarvitaan yhteistä vastuunottamista ja vahvaa keskinäistä luottamusta, uudenlaista johtajuutta ja päätöksentekokykyä. Hallituksen ja eduskunnan on näytettävä tässä esimerkkiä.

Maassamme joudutaan alkavalla vaalikaudella tekemään vaikeita päätöksiä. Tässä tarvitaan kaikilta joustavuutta ja omista eduista tinkimistä. Keskusta on valmis tähän työhön.

Keskusta sai eduskuntavaaleissa selkeän voiton ja ykköstilan. Puoluevaltuusto arvioi sen perustuvan monen vuoden kovalle työlle ja huolelliselle vaaleihin valmistautumiselle. Puoluevaltuusto kiittää ehdokkaita, äänestäjiä, puolueen järjestötoimijoita, muita aktiiveja ja työntekijöitä hyvästä vaalityöstä ja -tuloksesta.

Keskustan Savola: Oma ruoka on järkäleasia suomalaisille ja Suomelle
Viljelijöiden pärjääminen on yhteinen asia.  Meidän pitää tehdä yhteistyötä reilumpien markkinoiden ja oikeudenmukaisemman tulonjaon puolesta. Kotimaisen ruuan ja isänmaan tähden.
7.12.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan Saarikko ja Kalli: Luonto ja talous pystytään yhdistämään
Saarikon ja Kallin mukaan uusi luonnonsuojelulaki vahvistaa entisestään taloudellisen tuen mahdollisuuksia nimenomaan vapaaehtoisille suojeluohjelmille. Vapaaehtoisuus - ei ylhäältä saneleminen - on näissä asioissa kestävä tie edetä. Lisäksi esimerkiksi malminetsintä kielletään kansallispuistoissa ja luonnonpuistoissa kokonaan, ja valtion muilla suojelualueilla sen edellytyksiä tiukennetaan.
3.12.2022 / Uutiset
Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta valmistautuu hallitusneuvotteluihin viidellä keskeisellä tavoitteella