Keskusta valmistautuu hallitusneuvotteluihin viidellä keskeisellä tavoitteella

Keskusta Uutiset

– Kuuntelemme herkällä korvalla myös muiden puolueiden ja keskeisten toimijoiden näkemyksiä. Strategisten tavoitteiden saaminen päätökseen on pitkäjänteinen, yli hallituskauden ulottuva urakka, puoluevaltuusto toteaa kannanotossaan.

Ministerien tulee sitoutua hallitusohjelman yhdessä sovittavien tavoitteiden läpiviemiseen. Hallituksen sisäisten pelisääntöjen pitää olla alusta asti selvät ja kaikkien hallituspuolueiden on noudatettava niitä

Keskusta lähtee siitä, että Suomen talous pitää saada kestävän kasvun tielle vahvistamalla yrittäjyyttä ja luomalla uusia työpaikkoja koko Suomeen. Vain siten voidaan turvata hyvinvointiyhteiskuntamme perusta.

Suomessa tarvitaan yhteistä vastuunottamista ja vahvaa keskinäistä luottamusta, uudenlaista johtajuutta ja päätöksentekokykyä. Hallituksen ja eduskunnan on näytettävä tässä esimerkkiä.

Maassamme joudutaan alkavalla vaalikaudella tekemään vaikeita päätöksiä. Tässä tarvitaan kaikilta joustavuutta ja omista eduista tinkimistä. Keskusta on valmis tähän työhön.

Keskusta sai eduskuntavaaleissa selkeän voiton ja ykköstilan. Puoluevaltuusto arvioi sen perustuvan monen vuoden kovalle työlle ja huolelliselle vaaleihin valmistautumiselle. Puoluevaltuusto kiittää ehdokkaita, äänestäjiä, puolueen järjestötoimijoita, muita aktiiveja ja työntekijöitä hyvästä vaalityöstä ja -tuloksesta.

Markus Lohi: Orpon julkistettava kokoomuksen salainen sote-”korjaussarja”
Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Markus Lohi vaatii Kokoomusta paljastamaan vihdoin linjansa sosiaali- ja terveyspalvelujen myllertämiseksi.
15.1.2022 / Uutiset
K-studion aiheena sote-järjestöjen merkitys. Kuinka huolehdimme kaikkein heikoimmista? Vieraina Keskustan kansanedustaja Eeva Kalli sekä Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistyksen toiminnanjohtaja, maakuntien verkostojärjestöjen neuvottelukunnan sihteeri Elina Pajula.
13.1.2022 / K-Studio
K-studion aiheena sosiaali- ja terveyspalveluiden henkilöstön riittävyys. Vieraina Keskustan kansanedustajat ja sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila.
5.1.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta valmistautuu hallitusneuvotteluihin viidellä keskeisellä tavoitteella