Keskusta valmistautuu hallitusneuvotteluihin viidellä keskeisellä tavoitteella

Keskusta Uutiset

– Kuuntelemme herkällä korvalla myös muiden puolueiden ja keskeisten toimijoiden näkemyksiä. Strategisten tavoitteiden saaminen päätökseen on pitkäjänteinen, yli hallituskauden ulottuva urakka, puoluevaltuusto toteaa kannanotossaan.

Ministerien tulee sitoutua hallitusohjelman yhdessä sovittavien tavoitteiden läpiviemiseen. Hallituksen sisäisten pelisääntöjen pitää olla alusta asti selvät ja kaikkien hallituspuolueiden on noudatettava niitä

Keskusta lähtee siitä, että Suomen talous pitää saada kestävän kasvun tielle vahvistamalla yrittäjyyttä ja luomalla uusia työpaikkoja koko Suomeen. Vain siten voidaan turvata hyvinvointiyhteiskuntamme perusta.

Suomessa tarvitaan yhteistä vastuunottamista ja vahvaa keskinäistä luottamusta, uudenlaista johtajuutta ja päätöksentekokykyä. Hallituksen ja eduskunnan on näytettävä tässä esimerkkiä.

Maassamme joudutaan alkavalla vaalikaudella tekemään vaikeita päätöksiä. Tässä tarvitaan kaikilta joustavuutta ja omista eduista tinkimistä. Keskusta on valmis tähän työhön.

Keskusta sai eduskuntavaaleissa selkeän voiton ja ykköstilan. Puoluevaltuusto arvioi sen perustuvan monen vuoden kovalle työlle ja huolelliselle vaaleihin valmistautumiselle. Puoluevaltuusto kiittää ehdokkaita, äänestäjiä, puolueen järjestötoimijoita, muita aktiiveja ja työntekijöitä hyvästä vaalityöstä ja -tuloksesta.

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta valmistautuu hallitusneuvotteluihin viidellä keskeisellä tavoitteella