Keskusta valmistautuu hallitusneuvotteluihin viidellä keskeisellä tavoitteella

Keskusta Uutiset

– Kuuntelemme herkällä korvalla myös muiden puolueiden ja keskeisten toimijoiden näkemyksiä. Strategisten tavoitteiden saaminen päätökseen on pitkäjänteinen, yli hallituskauden ulottuva urakka, puoluevaltuusto toteaa kannanotossaan.

Ministerien tulee sitoutua hallitusohjelman yhdessä sovittavien tavoitteiden läpiviemiseen. Hallituksen sisäisten pelisääntöjen pitää olla alusta asti selvät ja kaikkien hallituspuolueiden on noudatettava niitä

Keskusta lähtee siitä, että Suomen talous pitää saada kestävän kasvun tielle vahvistamalla yrittäjyyttä ja luomalla uusia työpaikkoja koko Suomeen. Vain siten voidaan turvata hyvinvointiyhteiskuntamme perusta.

Suomessa tarvitaan yhteistä vastuunottamista ja vahvaa keskinäistä luottamusta, uudenlaista johtajuutta ja päätöksentekokykyä. Hallituksen ja eduskunnan on näytettävä tässä esimerkkiä.

Maassamme joudutaan alkavalla vaalikaudella tekemään vaikeita päätöksiä. Tässä tarvitaan kaikilta joustavuutta ja omista eduista tinkimistä. Keskusta on valmis tähän työhön.

Keskusta sai eduskuntavaaleissa selkeän voiton ja ykköstilan. Puoluevaltuusto arvioi sen perustuvan monen vuoden kovalle työlle ja huolelliselle vaaleihin valmistautumiselle. Puoluevaltuusto kiittää ehdokkaita, äänestäjiä, puolueen järjestötoimijoita, muita aktiiveja ja työntekijöitä hyvästä vaalityöstä ja -tuloksesta.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta valmistautuu hallitusneuvotteluihin viidellä keskeisellä tavoitteella