Keskustalaiset kuuntelevat viikonloppuna suomalaisten ilmastomietteitä!

Keskustalaiset ovat liikkeellä alkavana viikonloppuna 22. – 24.3. koko Suomessa kuuntelemassa suomalaisten näkemyksiä ilmastonmuutoksen hillitsemisestä.

-Suomen on tehtävä osansa. Keskustan vaihtoehto on järkivihreä politiikka. Katsomme, että päästöjen vähentämisessä keskeistä on kotimaisten, uusiutuvien luonnonvarojen hyödyntäminen ja ennen muuta Suomen metsien kestävä käyttö.

-Keskustalle tärkeää on, että muutokset tehdään oikeudenmukaisesti myös pienituloisten kannalta. Ilmastoratkaisuilla ei saa myöskään vaarantaa elämisen edellytyksiä koko Suomessa, Keskustan puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen sanoo.

Pirkkalaisen mukaan ilmastonmuutoksen hillitsemistä koskevassa yhteiskunnallisessa keskustelussa on vallalla yksisilmäinen, kieltoihin ja ihmisten syyllistämiseen perustuva ja ylhäältä saneltu ajattelu.

-Ilmasto ei pelastu polttomoottorikielloilla tai verottamalla lihaa ja viiliä. Me Keskustassa luotamme suomalaiseen maalais- ja kaupunkilaisjärkeen – arkijärkeen – ja siksi haluamme laajasti kuulla ihmisten mietteitä.

-Me myös lähdemme siitä, että puheiden sijaan tarvitaan tekoja. Siksi puheenjohtaja Juha Sipilä on haastanut suomalaiset istuttamaan uutta metsää, Pirkkalainen sanoo.

Keskustan varapuheenjohtaja Honkonen: Nykyiset väylät kuntoon vai rahat uusiin miljardihankkeisiin?
Tammikuun uutispommista vastasivat liikenne- ja viestintäministeriö sekä valtiovarainministeriö, joiden asiantuntijaselvitys tyrmää miljardien uudet ratahankkeet. Tuoreet tiedot kertovat, että superkalliit uudet yhteydet eivät maksaisi itseään takaisin, eivät juuri säästäisi ihmisten aikaa, ja olisivat ilmastopäästöiltään tuhoisia sadan vuoden ajan.
5.2.2023 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustalaiset kuuntelevat viikonloppuna suomalaisten ilmastomietteitä!