Keskustalaiset kuuntelevat viikonloppuna suomalaisten ilmastomietteitä!

Keskustalaiset ovat liikkeellä alkavana viikonloppuna 22. – 24.3. koko Suomessa kuuntelemassa suomalaisten näkemyksiä ilmastonmuutoksen hillitsemisestä.

-Suomen on tehtävä osansa. Keskustan vaihtoehto on järkivihreä politiikka. Katsomme, että päästöjen vähentämisessä keskeistä on kotimaisten, uusiutuvien luonnonvarojen hyödyntäminen ja ennen muuta Suomen metsien kestävä käyttö.

-Keskustalle tärkeää on, että muutokset tehdään oikeudenmukaisesti myös pienituloisten kannalta. Ilmastoratkaisuilla ei saa myöskään vaarantaa elämisen edellytyksiä koko Suomessa, Keskustan puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen sanoo.

Pirkkalaisen mukaan ilmastonmuutoksen hillitsemistä koskevassa yhteiskunnallisessa keskustelussa on vallalla yksisilmäinen, kieltoihin ja ihmisten syyllistämiseen perustuva ja ylhäältä saneltu ajattelu.

-Ilmasto ei pelastu polttomoottorikielloilla tai verottamalla lihaa ja viiliä. Me Keskustassa luotamme suomalaiseen maalais- ja kaupunkilaisjärkeen – arkijärkeen – ja siksi haluamme laajasti kuulla ihmisten mietteitä.

-Me myös lähdemme siitä, että puheiden sijaan tarvitaan tekoja. Siksi puheenjohtaja Juha Sipilä on haastanut suomalaiset istuttamaan uutta metsää, Pirkkalainen sanoo.

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustalaiset kuuntelevat viikonloppuna suomalaisten ilmastomietteitä!