Keskustalaiset kuuntelevat viikonloppuna suomalaisten ilmastomietteitä!

Keskustalaiset ovat liikkeellä alkavana viikonloppuna 22. – 24.3. koko Suomessa kuuntelemassa suomalaisten näkemyksiä ilmastonmuutoksen hillitsemisestä.

-Suomen on tehtävä osansa. Keskustan vaihtoehto on järkivihreä politiikka. Katsomme, että päästöjen vähentämisessä keskeistä on kotimaisten, uusiutuvien luonnonvarojen hyödyntäminen ja ennen muuta Suomen metsien kestävä käyttö.

-Keskustalle tärkeää on, että muutokset tehdään oikeudenmukaisesti myös pienituloisten kannalta. Ilmastoratkaisuilla ei saa myöskään vaarantaa elämisen edellytyksiä koko Suomessa, Keskustan puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen sanoo.

Pirkkalaisen mukaan ilmastonmuutoksen hillitsemistä koskevassa yhteiskunnallisessa keskustelussa on vallalla yksisilmäinen, kieltoihin ja ihmisten syyllistämiseen perustuva ja ylhäältä saneltu ajattelu.

-Ilmasto ei pelastu polttomoottorikielloilla tai verottamalla lihaa ja viiliä. Me Keskustassa luotamme suomalaiseen maalais- ja kaupunkilaisjärkeen – arkijärkeen – ja siksi haluamme laajasti kuulla ihmisten mietteitä.

-Me myös lähdemme siitä, että puheiden sijaan tarvitaan tekoja. Siksi puheenjohtaja Juha Sipilä on haastanut suomalaiset istuttamaan uutta metsää, Pirkkalainen sanoo.

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustalaiset kuuntelevat viikonloppuna suomalaisten ilmastomietteitä!