Keskustalaiset kuuntelevat viikonloppuna suomalaisten ilmastomietteitä!

Keskustalaiset ovat liikkeellä alkavana viikonloppuna 22. – 24.3. koko Suomessa kuuntelemassa suomalaisten näkemyksiä ilmastonmuutoksen hillitsemisestä.

-Suomen on tehtävä osansa. Keskustan vaihtoehto on järkivihreä politiikka. Katsomme, että päästöjen vähentämisessä keskeistä on kotimaisten, uusiutuvien luonnonvarojen hyödyntäminen ja ennen muuta Suomen metsien kestävä käyttö.

-Keskustalle tärkeää on, että muutokset tehdään oikeudenmukaisesti myös pienituloisten kannalta. Ilmastoratkaisuilla ei saa myöskään vaarantaa elämisen edellytyksiä koko Suomessa, Keskustan puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen sanoo.

Pirkkalaisen mukaan ilmastonmuutoksen hillitsemistä koskevassa yhteiskunnallisessa keskustelussa on vallalla yksisilmäinen, kieltoihin ja ihmisten syyllistämiseen perustuva ja ylhäältä saneltu ajattelu.

-Ilmasto ei pelastu polttomoottorikielloilla tai verottamalla lihaa ja viiliä. Me Keskustassa luotamme suomalaiseen maalais- ja kaupunkilaisjärkeen – arkijärkeen – ja siksi haluamme laajasti kuulla ihmisten mietteitä.

-Me myös lähdemme siitä, että puheiden sijaan tarvitaan tekoja. Siksi puheenjohtaja Juha Sipilä on haastanut suomalaiset istuttamaan uutta metsää, Pirkkalainen sanoo.

Antti Kurvinen: Väljempien vesien Suomeen - maaseudun tyhjeneminen ja kaupunkien tukkeutuminen ei ole luonnonlaki
Tulevaisuudessa jokaisen valtion asiantuntijatehtävässä työskentelevän pitää saada valita itse oma sijoituspaikkansa. Kaikki uudet tehtävät pitää täyttää paikkariippumattomasti. Jos tällaista Suomea haluaa, pitää äänestää Keskustaa. Kuntavaaleissa ja muissakin tulevissa vaaleissa.
Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtajaksi on valittu Liina Tiusanen
Puoluevaltuusto valitsee syyskokouksensa aluksi puheenjohtajan ja kaksi varapuheenjohtajaa.
Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan puoluevaltuustossa 28.11.2020
Olen valinnut puheenvuorooni kolme tulevaisuuden isoa asiaa. Keskustelun kautta pureskelemme tänään varmasti montaa muutakin politiikan ruisleipä-asiaa. Tänään puhun koko maan kehittämisestä ja monipaikkaisesta Suomesta sekä sivistyksestä. Ja tietenkin kunnista ja vaaleista. Katson lähelle ja katson kauemmas.
28.11.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustalaiset kuuntelevat viikonloppuna suomalaisten ilmastomietteitä!