Keskustalaiset kuuntelevat viikonloppuna suomalaisten ilmastomietteitä!

Keskustalaiset ovat liikkeellä alkavana viikonloppuna 22. – 24.3. koko Suomessa kuuntelemassa suomalaisten näkemyksiä ilmastonmuutoksen hillitsemisestä.

-Suomen on tehtävä osansa. Keskustan vaihtoehto on järkivihreä politiikka. Katsomme, että päästöjen vähentämisessä keskeistä on kotimaisten, uusiutuvien luonnonvarojen hyödyntäminen ja ennen muuta Suomen metsien kestävä käyttö.

-Keskustalle tärkeää on, että muutokset tehdään oikeudenmukaisesti myös pienituloisten kannalta. Ilmastoratkaisuilla ei saa myöskään vaarantaa elämisen edellytyksiä koko Suomessa, Keskustan puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen sanoo.

Pirkkalaisen mukaan ilmastonmuutoksen hillitsemistä koskevassa yhteiskunnallisessa keskustelussa on vallalla yksisilmäinen, kieltoihin ja ihmisten syyllistämiseen perustuva ja ylhäältä saneltu ajattelu.

-Ilmasto ei pelastu polttomoottorikielloilla tai verottamalla lihaa ja viiliä. Me Keskustassa luotamme suomalaiseen maalais- ja kaupunkilaisjärkeen – arkijärkeen – ja siksi haluamme laajasti kuulla ihmisten mietteitä.

-Me myös lähdemme siitä, että puheiden sijaan tarvitaan tekoja. Siksi puheenjohtaja Juha Sipilä on haastanut suomalaiset istuttamaan uutta metsää, Pirkkalainen sanoo.

Eurovaaliehdokas Kati Häkkinen: EU:ssa päätetään sinullekin tärkeistä asioista
Vuoden 2019 EU-vaalien äänestysprosentti oli valtakunnallisesti 40,8 %, Kaakkois-Suomessa 36.5 % ja Mikkelissä 39,3 %.
13.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Miksi hallitus toimillaan vain romuttaa luottamusta?
Keskusta ihmettelee, miksi hallituksen ja hallituspuolueiden riveistä rakentamisen ja parantamisen sijaan revitään ja rapautetaan. Hallitus uhkaa toimillaan romuttaa Suomen toimivan eläkejärjestelmän, joka turvaisi myös tulevien sukupolvien aseman. Samoin hallitus on tekemässä sairaalaverkolle. Oraalle saatu sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän kehittäminen näyttää hallituksen käsissä vaihtuvan järjestelmän hävittämiseen. Sama meno jatkuu myös toisen hallituspuolueen puheissa, joissa pilkataan ja nälvitään ratkaisujen hakemisen sijaan.
12.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustalaiset kuuntelevat viikonloppuna suomalaisten ilmastomietteitä!