Keskustan eduskuntaryhmä: Isotuloiset eivät tarvitse verohelpotuksia

– Suomessa liian moni kamppailee päivittäisen toimeentulon kanssa, eikä olisi oikein, että yhteiskunnan rahaa käytettäisiin tässä tilanteessa työryhmäraportissa esitetyn kaltaisiin hyvätuloisten veronkevennyksiin, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkonen toteaa.

Keskustan eduskuntaryhmä ei myöskään halua, että pienten osinkotulojen verotusta kiristettäisiin ja suurten osinkotulojen verotusta kevennettäisiin. Myös tätä ehdotetaan asiantuntijatyöryhmän raportissa.

– Pk-yrittäjät ovat työllisyyden kannalta avainasemassa. Heidän kannustimiaan ei pidä heikentää, keskustaryhmän kansanedustajat muistuttavat.

Keskustan kansanedustajien mielestä yritysverotus on tällä hetkellä pääosin kohdallaan. Keskustalaisten mielestä on tärkeää, että verojärjestelmä on vakaa ja ennustettava.

Petri Honkonen: Kokoomuksen ajama ajoneuvoveron jättikorotus estettävä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu kokoomuksen linjan vuosittaisen ajoneuvoveron rajuista korotuksista. Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo kertoi muutoksista kokoomuksen veromalliin perjantaina.
15.1.2021 / Uutiset
Kurvinen tyytyväinen: Polttoaineveron korotus ei hallituksen suunnitelmissa liikenteen päästöjen puolittamiseksi
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen on tyytyväinen liikenneministeriön tänään lausunnoille lähettämään fossiilittoman liikenteen tiekarttaan. Tiekartassa esiteltyyn keinovalikoimaan ei kuulu polttoaineveron korottaminen.
15.1.2021 / Uutiset
Liikennevaliokunnan varapuheenjohtaja Ari Torniainen: Autoa tarvitaan, päästöjä ei
Liikenteen päästöt voidaan puolittaa alueellisesti ja sosiaalisesti reilulla tavalla. Olennaista on vähentää päästöjä, ei vaikeuttaa liikkumista. Jatkossa teillä liikutaan yhä enemmän kotimaisilla uusiutuvalla polttonesteillä, biokaasulla ja sähköautoilla. Pitkien etäisyyksien Suomessa tarvitaan jatkossakin omaa autoa ja tämä tunnistetaan tiekartassa, Ari Torniainen kertoo.
15.1.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmä: Isotuloiset eivät tarvitse verohelpotuksia