Keskustan eduskuntaryhmä: Isotuloiset eivät tarvitse verohelpotuksia

– Suomessa liian moni kamppailee päivittäisen toimeentulon kanssa, eikä olisi oikein, että yhteiskunnan rahaa käytettäisiin tässä tilanteessa työryhmäraportissa esitetyn kaltaisiin hyvätuloisten veronkevennyksiin, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkonen toteaa.

Keskustan eduskuntaryhmä ei myöskään halua, että pienten osinkotulojen verotusta kiristettäisiin ja suurten osinkotulojen verotusta kevennettäisiin. Myös tätä ehdotetaan asiantuntijatyöryhmän raportissa.

– Pk-yrittäjät ovat työllisyyden kannalta avainasemassa. Heidän kannustimiaan ei pidä heikentää, keskustaryhmän kansanedustajat muistuttavat.

Keskustan kansanedustajien mielestä yritysverotus on tällä hetkellä pääosin kohdallaan. Keskustalaisten mielestä on tärkeää, että verojärjestelmä on vakaa ja ennustettava.

Eurovaaliehdokas Kati Häkkinen: EU:ssa päätetään sinullekin tärkeistä asioista
Vuoden 2019 EU-vaalien äänestysprosentti oli valtakunnallisesti 40,8 %, Kaakkois-Suomessa 36.5 % ja Mikkelissä 39,3 %.
13.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Miksi hallitus toimillaan vain romuttaa luottamusta?
Keskusta ihmettelee, miksi hallituksen ja hallituspuolueiden riveistä rakentamisen ja parantamisen sijaan revitään ja rapautetaan. Hallitus uhkaa toimillaan romuttaa Suomen toimivan eläkejärjestelmän, joka turvaisi myös tulevien sukupolvien aseman. Samoin hallitus on tekemässä sairaalaverkolle. Oraalle saatu sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän kehittäminen näyttää hallituksen käsissä vaihtuvan järjestelmän hävittämiseen. Sama meno jatkuu myös toisen hallituspuolueen puheissa, joissa pilkataan ja nälvitään ratkaisujen hakemisen sijaan.
12.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmä: Isotuloiset eivät tarvitse verohelpotuksia