Keskustan eduskuntaryhmä: Isotuloiset eivät tarvitse verohelpotuksia

– Suomessa liian moni kamppailee päivittäisen toimeentulon kanssa, eikä olisi oikein, että yhteiskunnan rahaa käytettäisiin tässä tilanteessa työryhmäraportissa esitetyn kaltaisiin hyvätuloisten veronkevennyksiin, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkonen toteaa.

Keskustan eduskuntaryhmä ei myöskään halua, että pienten osinkotulojen verotusta kiristettäisiin ja suurten osinkotulojen verotusta kevennettäisiin. Myös tätä ehdotetaan asiantuntijatyöryhmän raportissa.

– Pk-yrittäjät ovat työllisyyden kannalta avainasemassa. Heidän kannustimiaan ei pidä heikentää, keskustaryhmän kansanedustajat muistuttavat.

Keskustan kansanedustajien mielestä yritysverotus on tällä hetkellä pääosin kohdallaan. Keskustalaisten mielestä on tärkeää, että verojärjestelmä on vakaa ja ennustettava.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmä: Isotuloiset eivät tarvitse verohelpotuksia