Keskustan eduskuntaryhmä: Isotuloiset eivät tarvitse verohelpotuksia

– Suomessa liian moni kamppailee päivittäisen toimeentulon kanssa, eikä olisi oikein, että yhteiskunnan rahaa käytettäisiin tässä tilanteessa työryhmäraportissa esitetyn kaltaisiin hyvätuloisten veronkevennyksiin, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkonen toteaa.

Keskustan eduskuntaryhmä ei myöskään halua, että pienten osinkotulojen verotusta kiristettäisiin ja suurten osinkotulojen verotusta kevennettäisiin. Myös tätä ehdotetaan asiantuntijatyöryhmän raportissa.

– Pk-yrittäjät ovat työllisyyden kannalta avainasemassa. Heidän kannustimiaan ei pidä heikentää, keskustaryhmän kansanedustajat muistuttavat.

Keskustan kansanedustajien mielestä yritysverotus on tällä hetkellä pääosin kohdallaan. Keskustalaisten mielestä on tärkeää, että verojärjestelmä on vakaa ja ennustettava.

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmä: Isotuloiset eivät tarvitse verohelpotuksia