Keskustan kuntavaaliehdokkaille ja kuntapäättäjille eettinen huoneentaulu

– Keskusta haluaa omalta osaltaan edistää asiapohjaista, ratkaisukeskeistä, sopimiselle ja yhteistyölle perustuvaa ja ennen kaikkea tulevaisuuteen katsovaa keskustelua ja päätöksentekoa. Sanomme ei loanheitolle ja henkilökohtaisiin loukkauksiin menemiselle, puoluesihteeri Jouni Ovaska sanoo.

Huoneentaulussa Keskustan ehdokkaaksi suostumuksensa antava sitoutuu toiminnallaan tukemaan puolueen ja kaikkien sen ehdokkaiden ja luottamushenkilöiden menestystä.

Keskustalaiset kuntapäättäjät sitoutuvat myös kotikuntansa Keskustan kunnallisjärjestön tai valtuustoryhmän yhteisiin pelisääntöihin esimerkiksi maksamalla luottamushenkilömaksua ja osallistumalla ryhmäkokouksiin.

Puolueen kuntavaaliehdokkaiden ja kuntapäättäjien edellytetään kohtelevan kaikkien puolueiden ehdokkaita ja päättäjiä kunnioittavan asiallisesti. Minkäänlaista vihapuhetta Keskustassa toimivilta ei hyväksytä.

Vastaava huoneentaulu oli Keskustalla käytössä myös vuoden 2015 eduskuntavaaleissa.

Huoneentaulu kokonaisuudessaan alla.

Keskustan Honkonen: Tavallisiin autoihin ei veronkiristyksiä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu ajatuksen vuosittaisen ajoneuvoveron jyrkästä kiristämisestä. Ajatusta väläytti harkittavaksi liikenneministeriön työryhmä. Honkosen mukaan tavallisten ihmisten tavallisia autoja ei saa kurittaa verotuksella nykyistä enempää ja päätöksissä pitää huomioida ihmisten arkitodellisuus.
19.10.2020 / Uutiset
Ministeri Marjatta Väänänen 1923-2020
Pitkäaikainen ja merkittävä keskustavaikuttaja, ministeri Marjatta Väänänen on poissa. Väänäsen muisto puolueessa elää ikuisesti. Koko keskustayhteisö ottaa lämpimästi osaa lähiomaisten suruun.
19.10.2020 / Uutiset
Honkonen: Alustataloutta ei pidä kuristaa kehtoonsa
Keskustan varapuheenjohtaja ja kansanedustaja Petri Honkonen on huolissaan yhdeksänjäsenisen työneuvoston lausunnosta, jonka mukaan ruokalähetit tulisi lukea yrittäjäaseman sijaan työsuhteessa oleviksi.
17.10.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan kuntavaaliehdokkaille ja kuntapäättäjille eettinen huoneentaulu