Keskustan kuntavaaliehdokkaille ja kuntapäättäjille eettinen huoneentaulu

– Keskusta haluaa omalta osaltaan edistää asiapohjaista, ratkaisukeskeistä, sopimiselle ja yhteistyölle perustuvaa ja ennen kaikkea tulevaisuuteen katsovaa keskustelua ja päätöksentekoa. Sanomme ei loanheitolle ja henkilökohtaisiin loukkauksiin menemiselle, puoluesihteeri Jouni Ovaska sanoo.

Huoneentaulussa Keskustan ehdokkaaksi suostumuksensa antava sitoutuu toiminnallaan tukemaan puolueen ja kaikkien sen ehdokkaiden ja luottamushenkilöiden menestystä.

Keskustalaiset kuntapäättäjät sitoutuvat myös kotikuntansa Keskustan kunnallisjärjestön tai valtuustoryhmän yhteisiin pelisääntöihin esimerkiksi maksamalla luottamushenkilömaksua ja osallistumalla ryhmäkokouksiin.

Puolueen kuntavaaliehdokkaiden ja kuntapäättäjien edellytetään kohtelevan kaikkien puolueiden ehdokkaita ja päättäjiä kunnioittavan asiallisesti. Minkäänlaista vihapuhetta Keskustassa toimivilta ei hyväksytä.

Vastaava huoneentaulu oli Keskustalla käytössä myös vuoden 2015 eduskuntavaaleissa.

Huoneentaulu kokonaisuudessaan alla.

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan kuntavaaliehdokkaille ja kuntapäättäjille eettinen huoneentaulu