Keskustan kuntavaaliehdokkaille ja kuntapäättäjille eettinen huoneentaulu

– Keskusta haluaa omalta osaltaan edistää asiapohjaista, ratkaisukeskeistä, sopimiselle ja yhteistyölle perustuvaa ja ennen kaikkea tulevaisuuteen katsovaa keskustelua ja päätöksentekoa. Sanomme ei loanheitolle ja henkilökohtaisiin loukkauksiin menemiselle, puoluesihteeri Jouni Ovaska sanoo.

Huoneentaulussa Keskustan ehdokkaaksi suostumuksensa antava sitoutuu toiminnallaan tukemaan puolueen ja kaikkien sen ehdokkaiden ja luottamushenkilöiden menestystä.

Keskustalaiset kuntapäättäjät sitoutuvat myös kotikuntansa Keskustan kunnallisjärjestön tai valtuustoryhmän yhteisiin pelisääntöihin esimerkiksi maksamalla luottamushenkilömaksua ja osallistumalla ryhmäkokouksiin.

Puolueen kuntavaaliehdokkaiden ja kuntapäättäjien edellytetään kohtelevan kaikkien puolueiden ehdokkaita ja päättäjiä kunnioittavan asiallisesti. Minkäänlaista vihapuhetta Keskustassa toimivilta ei hyväksytä.

Vastaava huoneentaulu oli Keskustalla käytössä myös vuoden 2015 eduskuntavaaleissa.

Huoneentaulu kokonaisuudessaan alla.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan kuntavaaliehdokkaille ja kuntapäättäjille eettinen huoneentaulu