Keskustan kuntavaaliehdokkaille ja kuntapäättäjille eettinen huoneentaulu

– Keskusta haluaa omalta osaltaan edistää asiapohjaista, ratkaisukeskeistä, sopimiselle ja yhteistyölle perustuvaa ja ennen kaikkea tulevaisuuteen katsovaa keskustelua ja päätöksentekoa. Sanomme ei loanheitolle ja henkilökohtaisiin loukkauksiin menemiselle, puoluesihteeri Jouni Ovaska sanoo.

Huoneentaulussa Keskustan ehdokkaaksi suostumuksensa antava sitoutuu toiminnallaan tukemaan puolueen ja kaikkien sen ehdokkaiden ja luottamushenkilöiden menestystä.

Keskustalaiset kuntapäättäjät sitoutuvat myös kotikuntansa Keskustan kunnallisjärjestön tai valtuustoryhmän yhteisiin pelisääntöihin esimerkiksi maksamalla luottamushenkilömaksua ja osallistumalla ryhmäkokouksiin.

Puolueen kuntavaaliehdokkaiden ja kuntapäättäjien edellytetään kohtelevan kaikkien puolueiden ehdokkaita ja päättäjiä kunnioittavan asiallisesti. Minkäänlaista vihapuhetta Keskustassa toimivilta ei hyväksytä.

Vastaava huoneentaulu oli Keskustalla käytössä myös vuoden 2015 eduskuntavaaleissa.

Huoneentaulu kokonaisuudessaan alla.

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan kuntavaaliehdokkaille ja kuntapäättäjille eettinen huoneentaulu