Keskustan eduskuntaryhmä kannattaa yksimielisesti Nato-jäsenyyden hakemista

Keskustan eduskuntaryhmän tunnus

Keskustan eduskuntaryhmä on tukenut valtiojohdon toimintaa muuttuneessa turvallisuusympäristössä. Suomen turvallisuuden kannalta keskeistä työtä on tehty tasavallan presidentin johdolla päättäväisesti ja viivyttelemättä.

Hallitus- ja oppositiorajat on ylitetty, jotta on voitu löytää mahdollisimman yhtenäinen näkemys turvallisuusympäristön muutoksen vaatimista johtopäätöksistä.

Kansallista yhtenäisyyttä tarvitsemme myös jatkossa. On yhteinen vastuumme rakentaa turvallista Suomea tuleville sukupolville.

Ratkaisut tehdään niin, että vahvistamme Suomen ja suomalaisten turvallisuutta ja maamme kansainvälistä asemaa. Tavoitteenamme on rauhan, vakauden ja turvallisuuden jatkuminen Suomessa ja lähialueillamme.

Keskustan eduskuntaryhmä kannattaa yksimielisesti Suomen Nato-jäsenyyden hakemista. Suomen Nato-jäsenyys on askel Suomen, Pohjolan ja laajemmin Pohjois-Euroopan turvallisuuden ja vakauden vahvistamiseksi.

Myös Naton jäsenenä Suomen kansallisen puolustuksen tulee olla kunnossa. Siksi kansallisen puolustuksemme voimavaroista ja maanpuolustustahdosta täytyy pitää hyvää huolta ja hyviä kansainvälisiä kumppanuuksia ja puolustusyhteistyötä tulee vaalia myös tulevaisuudessa.

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmä kannattaa yksimielisesti Nato-jäsenyyden hakemista