Keskustan eduskuntaryhmä hakee kahta asiantuntijaa

Eduskuntatalon pylväikkö
Keskustan eduskuntaryhmän tunnus

Keskustan eduskuntaryhmä hakee kahta poliittista asiantuntijaa vaalikauden mittaiseen määräaikaiseen työsuhteeseen eduskuntaan:

• Talous- ja veropolitiikan asiantuntija: Etsimme palvelukseemme talous- ja veropolitiikan asiantuntijaa, jonka tehtävä on valmistella ja tukea keskustan eduskuntaryhmän talouspolitiikkaa. Asiantuntijan työ on auttaa erityisesti eduskunnan valtiovarainvaliokunnan ja talousvaliokunnan keskustalaisia kansanedustajia sekä ideoida ja toimeenpanna keskustan talouspolitiikan linjaa yhdessä keskustan kansanedustajien ja puolueen talouspoliittisen työryhmän kanssa.
  • Oikeudellinen asiantuntija: Etsimme palvelukseemme oikeudellista asiantuntijaa, jonka tehtävä on tukea keskustan eduskuntaryhmää kansanedustajien valtiopäivätoimissa ja kunta-asioihin liittyvässä valmistelussa. Asiantuntijan työ on tukea erityisesti perustuslakivaliokunnan, lakivaliokunnan ja hallintovaliokunnan keskustalaisia kansanedustajia ja toimeenpanna keskustan tavoitteita ko. politiikanlohkoilla. Arvostamme erityisesti valtiosääntö-, hallinto- ja rikosoikeuden osaamista. Suoritettu tuomioistuinharjoittelu katsotaan eduksi.

Molempiin paikkoihin toivotaan soveltuvaa korkeakoulututkintoa tai käytännössä osoitettua kykyä joustavaan asiantuntijatyöhön. Ko. valiokuntien toimialaosaaminen katsotaan eduksi, mutta aiempi työkokemus voi olla myös muilta politiikan lohkoilta. Edellytämme ymmärrystä yhteiskunnallisesta päätöksenteosta ja keskustalaisia arvoja.

Tarjoamme mielenkiintoisen ja monipuolisen työympäristön ja näköalapaikan poliittiseen päätöksentekoon. Keskustan eduskuntaryhmän kanslia on noin 30 hengen työyhteisö, joka muodostuu eduskuntaryhmän palveluksessa olevasta poliittisesta sihteeristöstä sekä kansanedustajien avustajista.

Vapaamuotoiset hakemukset cv:ineen ja palkkatoivomuksineen sähköpostilla eduskuntaryhmän pääsihteerille Anna-Mari Vimparille maanantaihin 14.12. klo 16 mennessä osoitteeseen anna-mari.vimpari@eduskunta.fi, lisätietoja numerosta 040 7227028 4.12. ja 7.12.

Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kalli: Luontoa pitää suojella – omaisuuden suoja pitää turvata ja kustannukset jakaa oikeudenmukaisesti
Luonnon tilan parantaminen on yhteinen asia, ja siihen tarvitaan jokaista. Ihmisten omaisuuden suojan pitää kuitenkin toteutua kaikissa oloissa. Luonnonsuojelun kustannusten tulee jakaantua oikeudenmukaisesti. Hallituksen esityksessä näin ei ollut ja osa omaisuuden suojaa heikentävistä ja kustannuksia epäoikeudenmukaisesti kohdentavista seurauksista kävi ilmi vasta eduskuntakäsittelyn aikana.
29.11.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan puoluevaltuusto vaatii järkeä ennallistamisasetukseen
EU:n luonnonvarapolitiikkaan tarvitaan järkeä ja kokonaiskestävyyttä. EU:ssa esitetty uusi ennallistamisasetus on suomalaiselle veronmaksajalle äärettömän kallis, huonosti valmisteltu ja epäoikeudenmukainen.
27.11.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmä hakee kahta asiantuntijaa