Keskustan eduskuntaryhmä hakee kahta asiantuntijaa

Eduskuntatalon pylväikkö
Keskustan eduskuntaryhmän tunnus

Keskustan eduskuntaryhmä hakee kahta poliittista asiantuntijaa vaalikauden mittaiseen määräaikaiseen työsuhteeseen eduskuntaan:

• Talous- ja veropolitiikan asiantuntija: Etsimme palvelukseemme talous- ja veropolitiikan asiantuntijaa, jonka tehtävä on valmistella ja tukea keskustan eduskuntaryhmän talouspolitiikkaa. Asiantuntijan työ on auttaa erityisesti eduskunnan valtiovarainvaliokunnan ja talousvaliokunnan keskustalaisia kansanedustajia sekä ideoida ja toimeenpanna keskustan talouspolitiikan linjaa yhdessä keskustan kansanedustajien ja puolueen talouspoliittisen työryhmän kanssa.
  • Oikeudellinen asiantuntija: Etsimme palvelukseemme oikeudellista asiantuntijaa, jonka tehtävä on tukea keskustan eduskuntaryhmää kansanedustajien valtiopäivätoimissa ja kunta-asioihin liittyvässä valmistelussa. Asiantuntijan työ on tukea erityisesti perustuslakivaliokunnan, lakivaliokunnan ja hallintovaliokunnan keskustalaisia kansanedustajia ja toimeenpanna keskustan tavoitteita ko. politiikanlohkoilla. Arvostamme erityisesti valtiosääntö-, hallinto- ja rikosoikeuden osaamista. Suoritettu tuomioistuinharjoittelu katsotaan eduksi.

Molempiin paikkoihin toivotaan soveltuvaa korkeakoulututkintoa tai käytännössä osoitettua kykyä joustavaan asiantuntijatyöhön. Ko. valiokuntien toimialaosaaminen katsotaan eduksi, mutta aiempi työkokemus voi olla myös muilta politiikan lohkoilta. Edellytämme ymmärrystä yhteiskunnallisesta päätöksenteosta ja keskustalaisia arvoja.

Tarjoamme mielenkiintoisen ja monipuolisen työympäristön ja näköalapaikan poliittiseen päätöksentekoon. Keskustan eduskuntaryhmän kanslia on noin 30 hengen työyhteisö, joka muodostuu eduskuntaryhmän palveluksessa olevasta poliittisesta sihteeristöstä sekä kansanedustajien avustajista.

Vapaamuotoiset hakemukset cv:ineen ja palkkatoivomuksineen sähköpostilla eduskuntaryhmän pääsihteerille Anna-Mari Vimparille maanantaihin 14.12. klo 16 mennessä osoitteeseen anna-mari.vimpari@eduskunta.fi, lisätietoja numerosta 040 7227028 4.12. ja 7.12.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmä hakee kahta asiantuntijaa