Keskustan eduskuntaryhmä hakee kahta asiantuntijaa

Eduskuntatalon pylväikkö
Keskustan eduskuntaryhmän tunnus

Keskustan eduskuntaryhmä hakee kahta poliittista asiantuntijaa vaalikauden mittaiseen määräaikaiseen työsuhteeseen eduskuntaan:

• Talous- ja veropolitiikan asiantuntija: Etsimme palvelukseemme talous- ja veropolitiikan asiantuntijaa, jonka tehtävä on valmistella ja tukea keskustan eduskuntaryhmän talouspolitiikkaa. Asiantuntijan työ on auttaa erityisesti eduskunnan valtiovarainvaliokunnan ja talousvaliokunnan keskustalaisia kansanedustajia sekä ideoida ja toimeenpanna keskustan talouspolitiikan linjaa yhdessä keskustan kansanedustajien ja puolueen talouspoliittisen työryhmän kanssa.
  • Oikeudellinen asiantuntija: Etsimme palvelukseemme oikeudellista asiantuntijaa, jonka tehtävä on tukea keskustan eduskuntaryhmää kansanedustajien valtiopäivätoimissa ja kunta-asioihin liittyvässä valmistelussa. Asiantuntijan työ on tukea erityisesti perustuslakivaliokunnan, lakivaliokunnan ja hallintovaliokunnan keskustalaisia kansanedustajia ja toimeenpanna keskustan tavoitteita ko. politiikanlohkoilla. Arvostamme erityisesti valtiosääntö-, hallinto- ja rikosoikeuden osaamista. Suoritettu tuomioistuinharjoittelu katsotaan eduksi.

Molempiin paikkoihin toivotaan soveltuvaa korkeakoulututkintoa tai käytännössä osoitettua kykyä joustavaan asiantuntijatyöhön. Ko. valiokuntien toimialaosaaminen katsotaan eduksi, mutta aiempi työkokemus voi olla myös muilta politiikan lohkoilta. Edellytämme ymmärrystä yhteiskunnallisesta päätöksenteosta ja keskustalaisia arvoja.

Tarjoamme mielenkiintoisen ja monipuolisen työympäristön ja näköalapaikan poliittiseen päätöksentekoon. Keskustan eduskuntaryhmän kanslia on noin 30 hengen työyhteisö, joka muodostuu eduskuntaryhmän palveluksessa olevasta poliittisesta sihteeristöstä sekä kansanedustajien avustajista.

Vapaamuotoiset hakemukset cv:ineen ja palkkatoivomuksineen sähköpostilla eduskuntaryhmän pääsihteerille Anna-Mari Vimparille maanantaihin 14.12. klo 16 mennessä osoitteeseen anna-mari.vimpari@eduskunta.fi, lisätietoja numerosta 040 7227028 4.12. ja 7.12.

Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
Keskustan Honkonen ja Keskustanuorten Markkanen: Nuoret pois vuokra-asumisen loukusta – jokaiselle nuorelle oikeus omaan asuntoon
Keskustan tavoitteena on, että jokaisella työssäkäyvällä nuorella olisi jatkossa mahdollisuus hankkia oma koti. Honkonen ja Markkanen esittävät, että ASP-järjestelmään tulisi lisätä enemmän joustoja ja osa harkinnasta tulisi jättää pankin tehtäväksi, noudattaen kuitenkin hyvää pankkitapaa. Yksi tapa olisi esimerkiksi poistaa ASP-asuntojen osalta hintarajat kokonaan.
8.4.2021 / Uutiset
Annika Saarikko: EU:n suunta ja kansalaisten toiveet erkaantumassa, tarvitaan parempaa unionia
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko avasi keskustelua EU:n suunnasta ja Suomen EU-linjasta puheessaan Paasikivi-seuran vieraana. Saarikon mukaan kansalaisten huoliin ja esimerkiksi Kiinan haasteeseen EU vastaa parhaiten huolehtimalla oman järjestelmänsä toimivuudesta sekä unionion epäkohtiin tarttumisesta.
6.4.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmä hakee kahta asiantuntijaa