Keskustan eduskuntaryhmä hakee kahta asiantuntijaa

Eduskuntatalon pylväikkö
Keskustan eduskuntaryhmän tunnus

Keskustan eduskuntaryhmä hakee kahta poliittista asiantuntijaa vaalikauden mittaiseen määräaikaiseen työsuhteeseen eduskuntaan:

• Talous- ja veropolitiikan asiantuntija: Etsimme palvelukseemme talous- ja veropolitiikan asiantuntijaa, jonka tehtävä on valmistella ja tukea keskustan eduskuntaryhmän talouspolitiikkaa. Asiantuntijan työ on auttaa erityisesti eduskunnan valtiovarainvaliokunnan ja talousvaliokunnan keskustalaisia kansanedustajia sekä ideoida ja toimeenpanna keskustan talouspolitiikan linjaa yhdessä keskustan kansanedustajien ja puolueen talouspoliittisen työryhmän kanssa.
  • Oikeudellinen asiantuntija: Etsimme palvelukseemme oikeudellista asiantuntijaa, jonka tehtävä on tukea keskustan eduskuntaryhmää kansanedustajien valtiopäivätoimissa ja kunta-asioihin liittyvässä valmistelussa. Asiantuntijan työ on tukea erityisesti perustuslakivaliokunnan, lakivaliokunnan ja hallintovaliokunnan keskustalaisia kansanedustajia ja toimeenpanna keskustan tavoitteita ko. politiikanlohkoilla. Arvostamme erityisesti valtiosääntö-, hallinto- ja rikosoikeuden osaamista. Suoritettu tuomioistuinharjoittelu katsotaan eduksi.

Molempiin paikkoihin toivotaan soveltuvaa korkeakoulututkintoa tai käytännössä osoitettua kykyä joustavaan asiantuntijatyöhön. Ko. valiokuntien toimialaosaaminen katsotaan eduksi, mutta aiempi työkokemus voi olla myös muilta politiikan lohkoilta. Edellytämme ymmärrystä yhteiskunnallisesta päätöksenteosta ja keskustalaisia arvoja.

Tarjoamme mielenkiintoisen ja monipuolisen työympäristön ja näköalapaikan poliittiseen päätöksentekoon. Keskustan eduskuntaryhmän kanslia on noin 30 hengen työyhteisö, joka muodostuu eduskuntaryhmän palveluksessa olevasta poliittisesta sihteeristöstä sekä kansanedustajien avustajista.

Vapaamuotoiset hakemukset cv:ineen ja palkkatoivomuksineen sähköpostilla eduskuntaryhmän pääsihteerille Anna-Mari Vimparille maanantaihin 14.12. klo 16 mennessä osoitteeseen anna-mari.vimpari@eduskunta.fi, lisätietoja numerosta 040 7227028 4.12. ja 7.12.

Keskustan varapj. Petri Honkonen: Twitterit hetkeksi kiinni?
Navalnyi-sekaannus laittaa kysymään, kannattaisiko meidän johto- ja vastuupaikoilla olevien pistää twitterit ainakin hetkellisesti kiinni ja hakeutua useammin saman pöydän ääreen keskustelemaan? Kansainvälisten ja kotimaisten mullistusten ajassa tämä ei ole aivan vähäpätöinen kysymys. Eikö meidän päättäjien tehtävä kuitenkin ole johtaa Suomea eikä somea?
22.1.2021 / Uutiset
Jos kaipaat tolkkua hulluun maailmaan ja vaihtoehtoa vastakkainasettelulle, tule netin äärelle torstaina 21. tammikuuta. Osana Keskustan eduskuntaryhmän talvikokousta Keskustan Annika Saarikko ja Antti Kurvinen keskustelevat netissä Matti Vanhasen ja Anu Vehviläisen kanssa politiikan käytös- ja toimintatavoista.
21.1.2021 / K-Studio
Tiedotustilaisuudessa ovat läsnä eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen ja puolueen puheenjohtaja Annika Saarikko.
21.1.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmä hakee kahta asiantuntijaa