Savonlinnalla on jo nyt yhteistyötä koulutuksen alalla Kiinan ja Venäjän kanssa. Savonlinnan opiskelija-asunnot, opetustilat ja osaaminen antavat mahdollisuuden esimerkiksi eri maista tulevien opettajien kouluttamiseen. Opetus- ja kulttuuriministeriö, elinkeinoministeriö ja ulkoministeriö toimivat yhteistyössä koulutusviennin edistämisessä. Yhteistyötä on edelleen tiivistettävä.

Koulutusvientiin tarvitaan uudenlaista yritystoimintaa. Opetuksen sisällön asiantuntemuksen lisäksi tarvitaan myynti-, markkinointi- ja kulttuuriosaamista ja yrittäjämyönteisyyttä.

Keskustan eduskuntaryhmän johto: Tautitilanne pidettävä hallinnassa yhteistyöllä - oppositiolle kiitos
Keskustan eduskuntaryhmän johto Antti Kurvinen, Eeva Kalli ja Hanna-Leena Mattila toteaa, että koronaepidemian suhteen ollaan taitekohdassa - eteenpäin tilanteen kokonaishallinnassa mennään yhteistyöllä hallituksen ja opposition kanssa.
26.2.2021 / Uutiset
Matin seurassa Huhtamäen ja Sanoman hallituksen puheenjohtaja Pekka Ala-Pietilä, joka on johtanut myös työ- ja elinkeinoministeriön Kestävän kasvun työryhmää.
25.2.2021 / K-Studio
Keskustan varapj. Petri Honkonen: Kyse on nyt Suomen selviytymisestä - ymmärretäänkö asioiden vakavuus?
Työllisyys ylös, velka hallintaan ja alas, kaikki (jokainen suomalainen ja koko maa) mukana pitäen. Siinä se on: perus- ja pääasioiden programmi Suomelle, sanoo Petri Honkonen.
20.2.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmä Savonlinnassa: Koulutusvienti mahdollisuus Savonlinnalle