Siirry sisältöön

Savonlinnalla on jo nyt yhteistyötä koulutuksen alalla Kiinan ja Venäjän kanssa. Savonlinnan opiskelija-asunnot, opetustilat ja osaaminen antavat mahdollisuuden esimerkiksi eri maista tulevien opettajien kouluttamiseen. Opetus- ja kulttuuriministeriö, elinkeinoministeriö ja ulkoministeriö toimivat yhteistyössä koulutusviennin edistämisessä. Yhteistyötä on edelleen tiivistettävä.

Koulutusvientiin tarvitaan uudenlaista yritystoimintaa. Opetuksen sisällön asiantuntemuksen lisäksi tarvitaan myynti-, markkinointi- ja kulttuuriosaamista ja yrittäjämyönteisyyttä.

Keskustan Jyväskylän puoluekokouksen kannanotto 16.6.2024: Jokainen nuori tarvitsee turvallisen aikuisen
Keskustan mielestä jokainen nuori tarvitsee arkeensa vähintään yhden turvallisen aikuisen. Yksikin kiusattu, syrjäytynyt tai koulusta pudonnut nuori on sivistysliike keskustalle liikaa. Keskusta edellyttää toimivaa oppilashuoltoa ja haluaa vahvistaa sitä.
16.6.2024 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmä Savonlinnassa: Koulutusvienti mahdollisuus Savonlinnalle