Savonlinnalla on jo nyt yhteistyötä koulutuksen alalla Kiinan ja Venäjän kanssa. Savonlinnan opiskelija-asunnot, opetustilat ja osaaminen antavat mahdollisuuden esimerkiksi eri maista tulevien opettajien kouluttamiseen. Opetus- ja kulttuuriministeriö, elinkeinoministeriö ja ulkoministeriö toimivat yhteistyössä koulutusviennin edistämisessä. Yhteistyötä on edelleen tiivistettävä.

Koulutusvientiin tarvitaan uudenlaista yritystoimintaa. Opetuksen sisällön asiantuntemuksen lisäksi tarvitaan myynti-, markkinointi- ja kulttuuriosaamista ja yrittäjämyönteisyyttä.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmä Savonlinnassa: Koulutusvienti mahdollisuus Savonlinnalle