Savonlinnalla on jo nyt yhteistyötä koulutuksen alalla Kiinan ja Venäjän kanssa. Savonlinnan opiskelija-asunnot, opetustilat ja osaaminen antavat mahdollisuuden esimerkiksi eri maista tulevien opettajien kouluttamiseen. Opetus- ja kulttuuriministeriö, elinkeinoministeriö ja ulkoministeriö toimivat yhteistyössä koulutusviennin edistämisessä. Yhteistyötä on edelleen tiivistettävä.

Koulutusvientiin tarvitaan uudenlaista yritystoimintaa. Opetuksen sisällön asiantuntemuksen lisäksi tarvitaan myynti-, markkinointi- ja kulttuuriosaamista ja yrittäjämyönteisyyttä.

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmä Savonlinnassa: Koulutusvienti mahdollisuus Savonlinnalle