Keskustan eduskuntaryhmä vetoaa rokotusten ottamisen puolesta

rokotetta pistetään käsivarteen

Koronavirus leviää Suomessa nyt ennen muuta rokottamattomien keskuudessa. THL:n ja sosiaali- ja terveysministeriön mukaan rokottamattomien ilmaantuvuusluku on nyt 700. Rokottamattomat sairastuvat ja myös sairaalahoidossa on pääosin rokottamattomia.

Tilanteella on huolestuttavia seurauksia. Esimerkiksi sydänleikkauksia on jouduttu siirtämään, koska tehohoitopaikkoja joudutaan varaamaan koronapotilaiden hoitoon.

Keskustan eduskuntaryhmä vetoaa vakavasti suomalaisiin rokotusten ottamisen puolesta. Niin suojelee sekä itseään, läheisiään että muita kanssaihmisiään. Rokotukset ottamalla jokainen pystyy osaltaan vaikuttamaan suoraan myös siihen, että Suomi pysyy auki.

Keskustan eduskuntaryhmä kannustaa kaikkia eduskuntaryhmiä esimerkin näyttämiseen sekä vetoamaan rokotusten ottamisen puolesta.

Keskustan eduskuntaryhmä

Eurovaaliehdokas Kati Häkkinen: EU:ssa päätetään sinullekin tärkeistä asioista
Vuoden 2019 EU-vaalien äänestysprosentti oli valtakunnallisesti 40,8 %, Kaakkois-Suomessa 36.5 % ja Mikkelissä 39,3 %.
13.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Miksi hallitus toimillaan vain romuttaa luottamusta?
Keskusta ihmettelee, miksi hallituksen ja hallituspuolueiden riveistä rakentamisen ja parantamisen sijaan revitään ja rapautetaan. Hallitus uhkaa toimillaan romuttaa Suomen toimivan eläkejärjestelmän, joka turvaisi myös tulevien sukupolvien aseman. Samoin hallitus on tekemässä sairaalaverkolle. Oraalle saatu sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän kehittäminen näyttää hallituksen käsissä vaihtuvan järjestelmän hävittämiseen. Sama meno jatkuu myös toisen hallituspuolueen puheissa, joissa pilkataan ja nälvitään ratkaisujen hakemisen sijaan.
12.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmä vetoaa rokotusten ottamisen puolesta