Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 20.–21.8. Hämeenlinnassa

hämeenlinna

Keskustan kansanedustajat kokoontuvat kesäkokoukseen Hämeenlinnaan torstaista perjantaihin 20. – 21.8.  Hämeenlinnassa pidetään myös Keskustan puheenjohtajaehdokkaiden tentti.

Kesäkokouksessa käsitellään mm. ajankohtaista politiikkaa ja Keskustan tavoitteita hallituksen budjettineuvotteluihin. Kokouspaikka on Verkatehdas.

Kokous alkaa torstaina 20.8. klo 10 eduskuntaryhmän puheenjohtajan Antti Kurvisen ja puolueen puheenjohtajan Katri Kulmunin julkisilla puheenvuoroilla.

Puheet striimataan suorana puolueen facebook- ja nettisivuille.

Niiden jälkeen kokous jatkuu suljetuin ovin klo 16 asti.

Perjantaina kokous jatkuu klo 10 Verkatehtaalla suljetuin ovin. Kokouksen tiedotustilaisuus pidetään noin klo 15 .

Johtuen koronatilanteesta olemme joutuneet valitettavasti siirtämään muut yleisötilaisuudet tulevaisuuteen, mutta pj-tentistä pystymme terveydelle turvallisesti pitämään kiinni.

Torstai 20.8.

klo 17 Hämeenlinna, tori

Keskustan puheenjohtajaehdokkaiden tentti,

Tentti striimataan myös suorana puolueen facebook- ja nettisivuille.

Keskustan varapj. Petri Honkonen: Kyse on nyt Suomen selviytymisestä - ymmärretäänkö asioiden vakavuus?
Työllisyys ylös, velka hallintaan ja alas, kaikki (jokainen suomalainen ja koko maa) mukana pitäen. Siinä se on: perus- ja pääasioiden programmi Suomelle, sanoo Petri Honkonen.
20.2.2021 / Uutiset
Keskustan Pakarinen: Kuntien osaajapulaan on vastattava
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen jakaa huolen kuntien osaavan työvoiman saatavuudesta. Kevan työvoimaennusteen viesti on selkeä. Ihmisten arjen kannalta keskeisten palveluiden saatavuus eri puolilla Suomea on uhattuna, jos mitään ei tehdä.
19.2.2021 / Uutiset
Keskustan Eeva Kalli: Perheiden toiveet ja Keskustan tavoitteet toteutuvat perhevapaauudistuksessa
Yksi Keskustan kymmenestä kynnyskysymyksestä hallitukseen osallistumiselle oli nykyjärjestelmään nähden aidosti perhe-etuuksia parantavan perhepaketin toteuttaminen. - Keskusta vaati hallitusneuvotteluissa, että kotihoidon tuki säilytetään nykymuotoisena ja että äitien käytettävissä olevia ansiosidonnaisia perhevapaita ei vähennetä. Nämä tavoitteet kirjattiin myös hallitusohjelmaan. Perhevapaauudistuksen tavoitteena onkin hoivan tasa-arvon ja isien hoivavastuun kasvattaminen isille kohdennettuja etuuksia parantamalla, ei äitien vapaita leikkaamalla tai kotihoidon tukioikeutta heikentämällä.
16.2.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 20.–21.8. Hämeenlinnassa