Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 20.–21.8. Hämeenlinnassa

hämeenlinna

Keskustan kansanedustajat kokoontuvat kesäkokoukseen Hämeenlinnaan torstaista perjantaihin 20. – 21.8.  Hämeenlinnassa pidetään myös Keskustan puheenjohtajaehdokkaiden tentti.

Kesäkokouksessa käsitellään mm. ajankohtaista politiikkaa ja Keskustan tavoitteita hallituksen budjettineuvotteluihin. Kokouspaikka on Verkatehdas.

Kokous alkaa torstaina 20.8. klo 10 eduskuntaryhmän puheenjohtajan Antti Kurvisen ja puolueen puheenjohtajan Katri Kulmunin julkisilla puheenvuoroilla.

Puheet striimataan suorana puolueen facebook- ja nettisivuille.

Niiden jälkeen kokous jatkuu suljetuin ovin klo 16 asti.

Perjantaina kokous jatkuu klo 10 Verkatehtaalla suljetuin ovin. Kokouksen tiedotustilaisuus pidetään noin klo 15 .

Johtuen koronatilanteesta olemme joutuneet valitettavasti siirtämään muut yleisötilaisuudet tulevaisuuteen, mutta pj-tentistä pystymme terveydelle turvallisesti pitämään kiinni.

Torstai 20.8.

klo 17 Hämeenlinna, tori

Keskustan puheenjohtajaehdokkaiden tentti,

Tentti striimataan myös suorana puolueen facebook- ja nettisivuille.

Tiejyrä, soppatykki vai keskustalainen sopu
Keskustalaiset kansanedustajat tivasivat eduskunnan kyselytunnilla, mitä sosiaali- ja terveyspalveluita hallitus aikoo leikata. Ministerin mukaan vaikeiden päätösten tekeminen on vaikeaa. Konkelossa oleviin työmarkkinakysymyksiin keskusta vaatii neuvottelu- ja sopimisratkaisuja jyräämisen ja soppatykkien sijaan. Omaa malliaan keskusta ehdottaa myös aikuiskoulutustuen pelastamiseksi. Hallitus aikoo lakkauttaa käytetyn ja järkevän tuen. Eduskunnassa muistettiin myös Ukrainan sodan alkamispäivää ja vietettiin hiljainen hetki.
23.2.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
Hyvin toimiva yhteistyö luo turvaa
Keskustan mielestä Suomen osallistuminen Naton toimintaan Itämerellä ja Kaakkois-Euroopassa on perusteltua. Keskustan ryhmäpuheen aiheesta eduskunnassa piti Itä-Suomen Outokummusta tuleva kansanedustaja Hanna Räsänen. Hän totesi puheessaan kokeneensa kotiseudullaan konkreettisesti, kuinka tärkeää on viranomaisten hyvä yhteistyö. Räsänen muistutti, että se luo alueille turvaa.
22.2.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot

Työmarkkinoiden konkeloa seuratessa Suomen ulkopuoliset ilkimykset iloissaan taputtavat ja maan talous sakkaa entisestään. Siksi Keskusta tarjoaa oikeiston tiejyräporukalle ja vasemmiston paikalleen juntatulle soppatykkijoukolle keskellä olevaa kolmatta tietä: sopimista. Keskustan Tuomas Kettunen pohti näitä asioita ryhmäpuheenvuorossaan eduskunnassa. Lisäksi hän muotoili myös vanhaa persuhokemaa uuteen uskoon: missä ps, siellä petetty vaalilupaus.
20.2.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 20.–21.8. Hämeenlinnassa