Petri Honkone ruskea takki studiokuva

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja ja puheenjohtajaehdokas Petri Honkonen pitää huolestuttavina tietoja, joiden mukaan Jämsän, Veitsiluodon ja Anjalan paperitehtaita ollaan mahdollisesti sulkemassa.

– Hallituksen on pikaisesti haettava ratkaisuja, joilla edistetään uusia raskaan teollisuuden investointeja Suomeen ja Suomessa sekä vauhditetaan kotimaisiin, uusiutuviin luonnonvaroihin perustuvaa bio- ja kiertotaloutta koko maassa. Näitä päätöksiä on tehtävä jo tulevissa budjettineuvotteluissa.

Tärkeää on Honkosen mukaan myös lisätä voimavaroja tutkimukseen ja koulutukseen. Näin tuetaan Suomen pärjäämisen kannalta keskeisten teollisuuden alojen uudistumista. Biotalouden uudet innovaatiot, kuten muovin korvaaminen ovat tämän ajan välttämättömiä ratkaisuja.

Lisäksi Honkosen mukaan vihdoin on päästävä eteenpäin työpaikoilla tapahtuvassa paikallisessa sopimisessa. Se mahdollistaa nykyisten työpaikkojen turvaamista taloudellisesti huonoina aikoina.

– Kiireellisin asia paperitehtaiden tulevaisuuden kannalta on kuitenkin saada päästökauppakompensaatiolle jatkoa. Pelkkä asian selvittäminen ei riitä, vaan nyt tarvitaan jämäköitä päätöksiä.

Petri Honkonen

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja (Keski-Suomi)

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Honkonen: Päästökauppakompensaatiolle jatkoa, bio- ja kiertotalouteen vauhtia, paikallisessa sopimisessa eteenpäin