Siirry sisältöön

Petri Honkone ruskea takki studiokuva

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja ja puheenjohtajaehdokas Petri Honkonen pitää huolestuttavina tietoja, joiden mukaan Jämsän, Veitsiluodon ja Anjalan paperitehtaita ollaan mahdollisesti sulkemassa.

– Hallituksen on pikaisesti haettava ratkaisuja, joilla edistetään uusia raskaan teollisuuden investointeja Suomeen ja Suomessa sekä vauhditetaan kotimaisiin, uusiutuviin luonnonvaroihin perustuvaa bio- ja kiertotaloutta koko maassa. Näitä päätöksiä on tehtävä jo tulevissa budjettineuvotteluissa.

Tärkeää on Honkosen mukaan myös lisätä voimavaroja tutkimukseen ja koulutukseen. Näin tuetaan Suomen pärjäämisen kannalta keskeisten teollisuuden alojen uudistumista. Biotalouden uudet innovaatiot, kuten muovin korvaaminen ovat tämän ajan välttämättömiä ratkaisuja.

Lisäksi Honkosen mukaan vihdoin on päästävä eteenpäin työpaikoilla tapahtuvassa paikallisessa sopimisessa. Se mahdollistaa nykyisten työpaikkojen turvaamista taloudellisesti huonoina aikoina.

– Kiireellisin asia paperitehtaiden tulevaisuuden kannalta on kuitenkin saada päästökauppakompensaatiolle jatkoa. Pelkkä asian selvittäminen ei riitä, vaan nyt tarvitaan jämäköitä päätöksiä.

Petri Honkonen

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja (Keski-Suomi)

Eurovaaliehdokas Kati Häkkinen: EU:ssa päätetään sinullekin tärkeistä asioista
Vuoden 2019 EU-vaalien äänestysprosentti oli valtakunnallisesti 40,8 %, Kaakkois-Suomessa 36.5 % ja Mikkelissä 39,3 %.
13.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Miksi hallitus toimillaan vain romuttaa luottamusta?
Keskusta ihmettelee, miksi hallituksen ja hallituspuolueiden riveistä rakentamisen ja parantamisen sijaan revitään ja rapautetaan. Hallitus uhkaa toimillaan romuttaa Suomen toimivan eläkejärjestelmän, joka turvaisi myös tulevien sukupolvien aseman. Samoin hallitus on tekemässä sairaalaverkolle. Oraalle saatu sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän kehittäminen näyttää hallituksen käsissä vaihtuvan järjestelmän hävittämiseen. Sama meno jatkuu myös toisen hallituspuolueen puheissa, joissa pilkataan ja nälvitään ratkaisujen hakemisen sijaan.
12.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Honkonen: Päästökauppakompensaatiolle jatkoa, bio- ja kiertotalouteen vauhtia, paikallisessa sopimisessa eteenpäin