Petri Honkone ruskea takki studiokuva

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja ja puheenjohtajaehdokas Petri Honkonen pitää huolestuttavina tietoja, joiden mukaan Jämsän, Veitsiluodon ja Anjalan paperitehtaita ollaan mahdollisesti sulkemassa.

– Hallituksen on pikaisesti haettava ratkaisuja, joilla edistetään uusia raskaan teollisuuden investointeja Suomeen ja Suomessa sekä vauhditetaan kotimaisiin, uusiutuviin luonnonvaroihin perustuvaa bio- ja kiertotaloutta koko maassa. Näitä päätöksiä on tehtävä jo tulevissa budjettineuvotteluissa.

Tärkeää on Honkosen mukaan myös lisätä voimavaroja tutkimukseen ja koulutukseen. Näin tuetaan Suomen pärjäämisen kannalta keskeisten teollisuuden alojen uudistumista. Biotalouden uudet innovaatiot, kuten muovin korvaaminen ovat tämän ajan välttämättömiä ratkaisuja.

Lisäksi Honkosen mukaan vihdoin on päästävä eteenpäin työpaikoilla tapahtuvassa paikallisessa sopimisessa. Se mahdollistaa nykyisten työpaikkojen turvaamista taloudellisesti huonoina aikoina.

– Kiireellisin asia paperitehtaiden tulevaisuuden kannalta on kuitenkin saada päästökauppakompensaatiolle jatkoa. Pelkkä asian selvittäminen ei riitä, vaan nyt tarvitaan jämäköitä päätöksiä.

Petri Honkonen

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja (Keski-Suomi)

Antti Kurvinen: Väljempien vesien Suomeen - maaseudun tyhjeneminen ja kaupunkien tukkeutuminen ei ole luonnonlaki
Tulevaisuudessa jokaisen valtion asiantuntijatehtävässä työskentelevän pitää saada valita itse oma sijoituspaikkansa. Kaikki uudet tehtävät pitää täyttää paikkariippumattomasti. Jos tällaista Suomea haluaa, pitää äänestää Keskustaa. Kuntavaaleissa ja muissakin tulevissa vaaleissa.
Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtajaksi on valittu Liina Tiusanen
Puoluevaltuusto valitsee syyskokouksensa aluksi puheenjohtajan ja kaksi varapuheenjohtajaa.
Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan puoluevaltuustossa 28.11.2020
Olen valinnut puheenvuorooni kolme tulevaisuuden isoa asiaa. Keskustelun kautta pureskelemme tänään varmasti montaa muutakin politiikan ruisleipä-asiaa. Tänään puhun koko maan kehittämisestä ja monipaikkaisesta Suomesta sekä sivistyksestä. Ja tietenkin kunnista ja vaaleista. Katson lähelle ja katson kauemmas.
28.11.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Honkonen: Päästökauppakompensaatiolle jatkoa, bio- ja kiertotalouteen vauhtia, paikallisessa sopimisessa eteenpäin