Petri Honkone ruskea takki studiokuva

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja ja puheenjohtajaehdokas Petri Honkonen pitää huolestuttavina tietoja, joiden mukaan Jämsän, Veitsiluodon ja Anjalan paperitehtaita ollaan mahdollisesti sulkemassa.

– Hallituksen on pikaisesti haettava ratkaisuja, joilla edistetään uusia raskaan teollisuuden investointeja Suomeen ja Suomessa sekä vauhditetaan kotimaisiin, uusiutuviin luonnonvaroihin perustuvaa bio- ja kiertotaloutta koko maassa. Näitä päätöksiä on tehtävä jo tulevissa budjettineuvotteluissa.

Tärkeää on Honkosen mukaan myös lisätä voimavaroja tutkimukseen ja koulutukseen. Näin tuetaan Suomen pärjäämisen kannalta keskeisten teollisuuden alojen uudistumista. Biotalouden uudet innovaatiot, kuten muovin korvaaminen ovat tämän ajan välttämättömiä ratkaisuja.

Lisäksi Honkosen mukaan vihdoin on päästävä eteenpäin työpaikoilla tapahtuvassa paikallisessa sopimisessa. Se mahdollistaa nykyisten työpaikkojen turvaamista taloudellisesti huonoina aikoina.

– Kiireellisin asia paperitehtaiden tulevaisuuden kannalta on kuitenkin saada päästökauppakompensaatiolle jatkoa. Pelkkä asian selvittäminen ei riitä, vaan nyt tarvitaan jämäköitä päätöksiä.

Petri Honkonen

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja (Keski-Suomi)

Keskustan Pakarinen: Etätyö luo lisätarvetta lähiyrittäjyydelle
Monipaikkaisuudella ja sen etätyön muodolla on suuria vaikutuksia kaupunkiseuduilla, joilla asiantuntijatyön runsas määrä tarkoittaa myös aiempaa suurempaa määrää etätyötä koronan jälkeen. Enemmän kotona tehtävä työ synnyttää uutta kysyntää palveluille lähellä kotia. Lähipalveluiden kysyntä vaikkapa lounasravintoloiden muodossa todennäköisesti kasvaa, kun etätyöt nyt vakiintuvat, Kaupungissa on Keskusta -verkoston vetäjä Riikka Pakarinen linjaa.
15.10.2021 / Uutiset
K-studion vieraaksi saapuu ministeri Antti Kurvinen. Keskustelussa mistä luomme lisää kasvua ja työpaikkoja luoville aloille, korjaamme koronan jälkiä ja pidämme huolta lapsista ja nuorista, kun samaan aikaan veikkauksen rahoitus vähenee.
14.10.2021 / K-Studio
Keskustan Markus Lohi: Kela-korvauksia ei pidä poistaa yksityisestä sairaanhoidosta
Keskustan varapuheenjohtaja, sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj. Markus Lohi ei näe perustetta poistaa yksityisen sairaanhoidon kela-korvauksia. Tärkeää on myös varmistaa monituottajuus ja palveluseteleiden käyttö osana sote-uudistusta, Lohi toteaa.
11.10.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Honkonen: Päästökauppakompensaatiolle jatkoa, bio- ja kiertotalouteen vauhtia, paikallisessa sopimisessa eteenpäin