Puoliväliriihessä saatiin aikaan ratkaisuja, joilla huolehditaan suomalaisten turvallisuudesta, parannetaan edelleen työllisyyttä ja talouden kasvua sekä torjutaan eriarvoistumista. Tämä oli turvallisuuden, työllisyyden, huolenpidon ja uudistamisen riihi.

Turvallisuus huolettaa monia suomalaisia. On oikein, että tässä tilanteessa hallitus osoittaa lisää rahaa maanpuolustukseen, poliisille, rajavartiolaitokselle sekä suojelupoliisille. Suomalaisten turvallisuudesta huolehditaan uskottavalla tavalla ja viranomaiset ovat kaikin tavoin valppaita.

Kaikki kivet käännetään, jotta työllisyys saadaan paranemaan ja talous tulevina vuosina vähintään kahden prosentin kasvuun. Tällöin kaikki hallitusohjelman tärkeimmät tavoitteet toteutuvat, suomalaiset saavat töitä ja palvelut voidaan turvata.

Nyt sovittuun työllisyyspakettiin sisältyy esimerkiksi Keskustan ajama pieni- ja keskituloisten suomalaisten päivähoitomaksujen alentaminen, joka samalla helpottaa näiden perheiden arkea ja toimeentuloa.

Suomi on kunnossa vasta silloin, kun jokainen suomalainen on mukana. Eriarvoistumiskehitys on jatkunut pitkään usean vaalikauden aikana. Kaikilla poliittisilla puolueilla on tässä peiliin katsomista.

Nyt eriarvoistumisen torjumiseksi tehdään ratkaisuja. Hallitus sopi Keskustan tavoitteiden mukaisesti esimerkiksi mittavasta kokonaisuudesta nuorten syrjäytymisen ehkäisemiseksi, panostuksista ammattikoulutukseen sekä päätti opintotuen huoltajakorotuksesta, jolla helpotetaan pienituloisten opiskelijaperheiden tilannetta.

Keskustalle on ollut tärkeää myös auttaa ylivelkaantuneita ja tehdä ulosottoon huojennuksia, jotta työnteko kannattaisi. Nyt nämä molemmat uudistukset toteutuvat oikeudenmukaisella tavalla.

Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: Liikenneköyhyyttä aiheuttavat ruuhkamaksut hylättävä pääkaupunkiseudulla
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarisen mielestä ruuhkamaksujen käyttöönotolle ei ole kestäviä perusteita. Suomen pääkaupunkiseudun ei tarvitse olla ruuhkamaksuissa edelläkävijä, varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen linjaa.
15.5.2021 / Uutiset
Suorassa lähetyksessä esittelemme Keskustan vaalikampanjan TV-mainokset ja tutustumme vaaliohjelmaamme ehdokkaiden kera ympäri Suomen. Mukana myös kuntavaaliehdokkaat Annika Saarikko ja Matti Vanhanen.
7.5.2021 / K-Studio
Keskustan vpj ja Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmän pj Riikka Pakarinen: Suomessa tavoitteeksi nurmivaltaisen maidon ja naudanlihan tuotannon kasvattaminen
Nurmipeitteisyys, monimuotoisuus ja hiilensietokyky ovat kaikki tärkeitä elementtejä suomalaisessa maataloudessa. Niillä vastataan ympäristö-, ilmasto- ja biodiversiteettikysymyksiin. Karjatila on siis hyvä monimuotoisuuden lähde, Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen toteaa.
7.5.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmän pj. Antti Kaikkonen: Turvallisuuden, työllisyyden ja huolenpidon puoliväliriihi