Puoliväliriihessä saatiin aikaan ratkaisuja, joilla huolehditaan suomalaisten turvallisuudesta, parannetaan edelleen työllisyyttä ja talouden kasvua sekä torjutaan eriarvoistumista. Tämä oli turvallisuuden, työllisyyden, huolenpidon ja uudistamisen riihi.

Turvallisuus huolettaa monia suomalaisia. On oikein, että tässä tilanteessa hallitus osoittaa lisää rahaa maanpuolustukseen, poliisille, rajavartiolaitokselle sekä suojelupoliisille. Suomalaisten turvallisuudesta huolehditaan uskottavalla tavalla ja viranomaiset ovat kaikin tavoin valppaita.

Kaikki kivet käännetään, jotta työllisyys saadaan paranemaan ja talous tulevina vuosina vähintään kahden prosentin kasvuun. Tällöin kaikki hallitusohjelman tärkeimmät tavoitteet toteutuvat, suomalaiset saavat töitä ja palvelut voidaan turvata.

Nyt sovittuun työllisyyspakettiin sisältyy esimerkiksi Keskustan ajama pieni- ja keskituloisten suomalaisten päivähoitomaksujen alentaminen, joka samalla helpottaa näiden perheiden arkea ja toimeentuloa.

Suomi on kunnossa vasta silloin, kun jokainen suomalainen on mukana. Eriarvoistumiskehitys on jatkunut pitkään usean vaalikauden aikana. Kaikilla poliittisilla puolueilla on tässä peiliin katsomista.

Nyt eriarvoistumisen torjumiseksi tehdään ratkaisuja. Hallitus sopi Keskustan tavoitteiden mukaisesti esimerkiksi mittavasta kokonaisuudesta nuorten syrjäytymisen ehkäisemiseksi, panostuksista ammattikoulutukseen sekä päätti opintotuen huoltajakorotuksesta, jolla helpotetaan pienituloisten opiskelijaperheiden tilannetta.

Keskustalle on ollut tärkeää myös auttaa ylivelkaantuneita ja tehdä ulosottoon huojennuksia, jotta työnteko kannattaisi. Nyt nämä molemmat uudistukset toteutuvat oikeudenmukaisella tavalla.

Keskustan keskikesän podcastin aiheena on työ ja työn tulevaisuus koronakriisin jälkeisessä Suomessa. Keskustelemassa elinkeinoministeri Mika Lintilä sekä Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala.
10.7.2020 / Podcast
Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmän pj. Antti Kaikkonen: Turvallisuuden, työllisyyden ja huolenpidon puoliväliriihi