Puoliväliriihessä saatiin aikaan ratkaisuja, joilla huolehditaan suomalaisten turvallisuudesta, parannetaan edelleen työllisyyttä ja talouden kasvua sekä torjutaan eriarvoistumista. Tämä oli turvallisuuden, työllisyyden, huolenpidon ja uudistamisen riihi.

Turvallisuus huolettaa monia suomalaisia. On oikein, että tässä tilanteessa hallitus osoittaa lisää rahaa maanpuolustukseen, poliisille, rajavartiolaitokselle sekä suojelupoliisille. Suomalaisten turvallisuudesta huolehditaan uskottavalla tavalla ja viranomaiset ovat kaikin tavoin valppaita.

Kaikki kivet käännetään, jotta työllisyys saadaan paranemaan ja talous tulevina vuosina vähintään kahden prosentin kasvuun. Tällöin kaikki hallitusohjelman tärkeimmät tavoitteet toteutuvat, suomalaiset saavat töitä ja palvelut voidaan turvata.

Nyt sovittuun työllisyyspakettiin sisältyy esimerkiksi Keskustan ajama pieni- ja keskituloisten suomalaisten päivähoitomaksujen alentaminen, joka samalla helpottaa näiden perheiden arkea ja toimeentuloa.

Suomi on kunnossa vasta silloin, kun jokainen suomalainen on mukana. Eriarvoistumiskehitys on jatkunut pitkään usean vaalikauden aikana. Kaikilla poliittisilla puolueilla on tässä peiliin katsomista.

Nyt eriarvoistumisen torjumiseksi tehdään ratkaisuja. Hallitus sopi Keskustan tavoitteiden mukaisesti esimerkiksi mittavasta kokonaisuudesta nuorten syrjäytymisen ehkäisemiseksi, panostuksista ammattikoulutukseen sekä päätti opintotuen huoltajakorotuksesta, jolla helpotetaan pienituloisten opiskelijaperheiden tilannetta.

Keskustalle on ollut tärkeää myös auttaa ylivelkaantuneita ja tehdä ulosottoon huojennuksia, jotta työnteko kannattaisi. Nyt nämä molemmat uudistukset toteutuvat oikeudenmukaisella tavalla.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmän pj. Antti Kaikkonen: Turvallisuuden, työllisyyden ja huolenpidon puoliväliriihi