– Opintotuen huoltajakorotus on Keskustan kenttäväen sekä opiskelijoiden hartaimpia toiveita. Etenkin Keskustan nuorisojärjestöt ovat korostaneet asiaa pitkään. Päätös huoltajakorotuksesta kertoo, että Keskusta kuuntelee, toteaa Antti Kurvinen.

– Huoltajakorotuksen myötä opiskelijaperheet otetaan vihdoinkin opintotuessa huomioon. Perheellisten opiskelijoiden toimeentulo ja jokaisen mahdollisuus opiskella ovat Keskustalle sydämen asioita. Keskusta on ajanut huoltajakorotuksen palauttamista jo 90-luvulta asti, joten tämä oli hyvä päivä, sanoo Katri Kulmuni.

Keskustan varapuheenjohtaja Honkonen: Nykyiset väylät kuntoon vai rahat uusiin miljardihankkeisiin?
Tammikuun uutispommista vastasivat liikenne- ja viestintäministeriö sekä valtiovarainministeriö, joiden asiantuntijaselvitys tyrmää miljardien uudet ratahankkeet. Tuoreet tiedot kertovat, että superkalliit uudet yhteydet eivät maksaisi itseään takaisin, eivät juuri säästäisi ihmisten aikaa, ja olisivat ilmastopäästöiltään tuhoisia sadan vuoden ajan.
5.2.2023 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan vpjt Katri Kulmuni ja Antti Kurvinen: Kenttää on kuultu, perheellisille opiskelijoille huoltajakorotus