– Opintotuen huoltajakorotus on Keskustan kenttäväen sekä opiskelijoiden hartaimpia toiveita. Etenkin Keskustan nuorisojärjestöt ovat korostaneet asiaa pitkään. Päätös huoltajakorotuksesta kertoo, että Keskusta kuuntelee, toteaa Antti Kurvinen.

– Huoltajakorotuksen myötä opiskelijaperheet otetaan vihdoinkin opintotuessa huomioon. Perheellisten opiskelijoiden toimeentulo ja jokaisen mahdollisuus opiskella ovat Keskustalle sydämen asioita. Keskusta on ajanut huoltajakorotuksen palauttamista jo 90-luvulta asti, joten tämä oli hyvä päivä, sanoo Katri Kulmuni.

MEP Elsi Katainen vaatii: Unionin maahanmuuttoa on uudistettava realistisesti
Europarlamentaarikko Elsi Katainen peräänkuuluttaa realistista ja rakentavaa lähestymistapaa, kun EU:n maahanmuuttouudistuksesta keskustellaan.
25.9.2020 / Uutiset
Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen kaksijakoisia kommentteja
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen sumutusta, joka kohdistuu ennen kaikkea maaseudun ihmisiin ja maaseutuelinkeinoihin. Kaverit pelaavat kaksin kortein ja Kokoomuksen kanta vaihtuu, kun Helsingistä tullaan maakuntaan.
23.9.2020 / Uutiset
Markus Lohi: Matkustusrajoituksia tarkennettava välittömästi
Keskustan varapuheenjohtaja ja eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja Markus Lohi vaatii hallituksen matkustuslinjauksiin selkeyttä.
23.9.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan vpjt Katri Kulmuni ja Antti Kurvinen: Kenttää on kuultu, perheellisille opiskelijoille huoltajakorotus