– Opintotuen huoltajakorotus on Keskustan kenttäväen sekä opiskelijoiden hartaimpia toiveita. Etenkin Keskustan nuorisojärjestöt ovat korostaneet asiaa pitkään. Päätös huoltajakorotuksesta kertoo, että Keskusta kuuntelee, toteaa Antti Kurvinen.

– Huoltajakorotuksen myötä opiskelijaperheet otetaan vihdoinkin opintotuessa huomioon. Perheellisten opiskelijoiden toimeentulo ja jokaisen mahdollisuus opiskella ovat Keskustalle sydämen asioita. Keskusta on ajanut huoltajakorotuksen palauttamista jo 90-luvulta asti, joten tämä oli hyvä päivä, sanoo Katri Kulmuni.

Keskustan Katainen neuvottelemaan Suomelle tärkeästä merenkulun polttoaineiden EU-laista
Europarlamentaarikko Elsi Katainen on valittu ryhmänsä liikennevaliokunnan neuvottelijaksi merenkulun uusiutuvien ja vähähiilisten polttoaineiden käyttöä säätävään FuelEU Maritime -asetukseen, joka on osa EU:n energia- ja ilmastopakettia. Kataisen mukaan asetus on viennistä ja merikuljetuksista riippuvaiselle Suomelle ratkaisevan tärkeä: tavoitteenani neuvotteluissa on varmistaa selkeä lainsäädäntö, joka huomioi mm. talvimerenkulun Suomelle aiheuttamat poikkeusolosuhteet, Elsi Katainen linjaa.
27.10.2021 / Uutiset
Elinkeinoministeri Mika Lintilä: Luvitusta sujuvoittamalla vihreät investoinnit liikkeelle, ei kehystä venyttämällä
Elinkeinoministeri Mika Lintilä haluaa, että Suomen investointiympäristöstä tehdään Euroopan paras. Luvituksen sujuvoittaminen on ilmainen tapa saada yksityisiä investointeja ja työpaikkoja aikaiseksi tukemaan vihreää siirtymää ja uusteollistamista.
23.10.2021 / Uutiset
Yleisö kysyy, Annika vastaa. FB-livenä toteuttavaan lähetykseen yleisö voi laittaa kysymyksiään jo etukäteen tapahtuman keskustelussa tai suoran lähetyksen kommenttikentässä. Käsittelyssä tulevat aluevaalit ja ajankohtaiset poliittiset aiheet. Vähän kuin eduskunnan kyselytunnilla olisit.
21.10.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan vpjt Katri Kulmuni ja Antti Kurvinen: Kenttää on kuultu, perheellisille opiskelijoille huoltajakorotus