Katri Kulmuni: Tavallisten perheiden päivähoitomaksut alenevat

– Kyse oli Keskustan tavoitteiden mukaisesta kevennyksestä, sillä panostukset suunnattiin nimenomaan pieni- ja keskituloisten perheiden toimeentulon vahvistamiseen.

Ratkaisu toteutetaan maksuluokkien tulorajoja korottamalla, jolloin monen perheen maksut laskevat. Arviolta 6700 perheen päivähoitomaksut laskevat nollaan.

– Tärkeintä on, että monille perheille jää nyt entistä enemmän rahaa palkasta käteen, ja työnteko on vanhemmille entistä kannattavampaa, Kulmuni tähdentää.

Keskustelussa monipaikkainen Suomi ja sen mahdollisuudet, työnteko, asuminen ja liikkuminen koko Suomessa. Voit myös itse osallistua ja esittää kysymyksesi lähetyksen aikana kommenttikentässä.
22.10.2020 / K-Studio
Keskustan europarlamentaarikko Elsi Katainen: Suomen turvepeltojen viljely pelastettiin maatalousäänestyksessä
Huono kirjaus saatiin torpattua viime hetkellä, kun yhteisen maatalouspolitiikan ympäristöehdoista neuvoteltiin. Nyt vaatimus koskee turvepeltojen kunnossapitoa, EU-parlamentin maatalousvaliokunnan varapuheenjohtajana toimiva Elsi Katainen kertoo.
21.10.2020 / Uutiset
Keskustan Honkonen: Tavallisiin autoihin ei veronkiristyksiä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu ajatuksen vuosittaisen ajoneuvoveron jyrkästä kiristämisestä. Ajatusta väläytti harkittavaksi liikenneministeriön työryhmä. Honkosen mukaan tavallisten ihmisten tavallisia autoja ei saa kurittaa verotuksella nykyistä enempää ja päätöksissä pitää huomioida ihmisten arkitodellisuus.
19.10.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKatri Kulmuni: Tavallisten perheiden päivähoitomaksut alenevat