Katri Kulmuni: Tavallisten perheiden päivähoitomaksut alenevat

– Kyse oli Keskustan tavoitteiden mukaisesta kevennyksestä, sillä panostukset suunnattiin nimenomaan pieni- ja keskituloisten perheiden toimeentulon vahvistamiseen.

Ratkaisu toteutetaan maksuluokkien tulorajoja korottamalla, jolloin monen perheen maksut laskevat. Arviolta 6700 perheen päivähoitomaksut laskevat nollaan.

– Tärkeintä on, että monille perheille jää nyt entistä enemmän rahaa palkasta käteen, ja työnteko on vanhemmille entistä kannattavampaa, Kulmuni tähdentää.

Petri Honkonen: Kokoomuksen ajama ajoneuvoveron jättikorotus estettävä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu kokoomuksen linjan vuosittaisen ajoneuvoveron rajuista korotuksista. Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo kertoi muutoksista kokoomuksen veromalliin perjantaina.
15.1.2021 / Uutiset
Kurvinen tyytyväinen: Polttoaineveron korotus ei hallituksen suunnitelmissa liikenteen päästöjen puolittamiseksi
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen on tyytyväinen liikenneministeriön tänään lausunnoille lähettämään fossiilittoman liikenteen tiekarttaan. Tiekartassa esiteltyyn keinovalikoimaan ei kuulu polttoaineveron korottaminen.
15.1.2021 / Uutiset
Liikennevaliokunnan varapuheenjohtaja Ari Torniainen: Autoa tarvitaan, päästöjä ei
Liikenteen päästöt voidaan puolittaa alueellisesti ja sosiaalisesti reilulla tavalla. Olennaista on vähentää päästöjä, ei vaikeuttaa liikkumista. Jatkossa teillä liikutaan yhä enemmän kotimaisilla uusiutuvalla polttonesteillä, biokaasulla ja sähköautoilla. Pitkien etäisyyksien Suomessa tarvitaan jatkossakin omaa autoa ja tämä tunnistetaan tiekartassa, Ari Torniainen kertoo.
15.1.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKatri Kulmuni: Tavallisten perheiden päivähoitomaksut alenevat