Kansanedustaja Jari Leppä Keskustan ehdokas maa- ja metsätalousministeriksi

Leppä on vuodesta 2007 alkaen toiminut yhtäjaksoisesti eduskunnan maa- ja metsätalousvaliokunnan puheenjohtajana. Eduskuntaan Leppä valittiin ensimmäisen kerran vuonna 1999.

Puoluehallituksen, eduskuntaryhmän ja europarlamenttiryhmän yhteiskokous hyväksyi puheenjohtaja Sipilän esityksestä myös muutoksia Keskustan ministereiden vastuualueisiin.

Omistajaohjausasiat siirtyvät pääministeriltä elinkeinoministeri Mika Lintilälle. Energia-asiat puolestaan siirtyvät Lintilältä ympäristöministeri Kimmo Tiilikaiselle.

Tasavallan presidentti päättää nimityksestä viikon kuluttua perjantaina 5.5.2017.

Keskustan Honkonen: Tavallisiin autoihin ei veronkiristyksiä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu ajatuksen vuosittaisen ajoneuvoveron jyrkästä kiristämisestä. Ajatusta väläytti harkittavaksi liikenneministeriön työryhmä. Honkosen mukaan tavallisten ihmisten tavallisia autoja ei saa kurittaa verotuksella nykyistä enempää ja päätöksissä pitää huomioida ihmisten arkitodellisuus.
19.10.2020 / Uutiset
Ministeri Marjatta Väänänen 1923-2020
Pitkäaikainen ja merkittävä keskustavaikuttaja, ministeri Marjatta Väänänen on poissa. Väänäsen muisto puolueessa elää ikuisesti. Koko keskustayhteisö ottaa lämpimästi osaa lähiomaisten suruun.
19.10.2020 / Uutiset
Honkonen: Alustataloutta ei pidä kuristaa kehtoonsa
Keskustan varapuheenjohtaja ja kansanedustaja Petri Honkonen on huolissaan yhdeksänjäsenisen työneuvoston lausunnosta, jonka mukaan ruokalähetit tulisi lukea yrittäjäaseman sijaan työsuhteessa oleviksi.
17.10.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKansanedustaja Jari Leppä Keskustan ehdokas maa- ja metsätalousministeriksi