Kansanedustaja Jari Leppä Keskustan ehdokas maa- ja metsätalousministeriksi

Leppä on vuodesta 2007 alkaen toiminut yhtäjaksoisesti eduskunnan maa- ja metsätalousvaliokunnan puheenjohtajana. Eduskuntaan Leppä valittiin ensimmäisen kerran vuonna 1999.

Puoluehallituksen, eduskuntaryhmän ja europarlamenttiryhmän yhteiskokous hyväksyi puheenjohtaja Sipilän esityksestä myös muutoksia Keskustan ministereiden vastuualueisiin.

Omistajaohjausasiat siirtyvät pääministeriltä elinkeinoministeri Mika Lintilälle. Energia-asiat puolestaan siirtyvät Lintilältä ympäristöministeri Kimmo Tiilikaiselle.

Tasavallan presidentti päättää nimityksestä viikon kuluttua perjantaina 5.5.2017.

Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
Keskustan Honkonen ja Keskustanuorten Markkanen: Nuoret pois vuokra-asumisen loukusta – jokaiselle nuorelle oikeus omaan asuntoon
Keskustan tavoitteena on, että jokaisella työssäkäyvällä nuorella olisi jatkossa mahdollisuus hankkia oma koti. Honkonen ja Markkanen esittävät, että ASP-järjestelmään tulisi lisätä enemmän joustoja ja osa harkinnasta tulisi jättää pankin tehtäväksi, noudattaen kuitenkin hyvää pankkitapaa. Yksi tapa olisi esimerkiksi poistaa ASP-asuntojen osalta hintarajat kokonaan.
8.4.2021 / Uutiset
Annika Saarikko: EU:n suunta ja kansalaisten toiveet erkaantumassa, tarvitaan parempaa unionia
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko avasi keskustelua EU:n suunnasta ja Suomen EU-linjasta puheessaan Paasikivi-seuran vieraana. Saarikon mukaan kansalaisten huoliin ja esimerkiksi Kiinan haasteeseen EU vastaa parhaiten huolehtimalla oman järjestelmänsä toimivuudesta sekä unionion epäkohtiin tarttumisesta.
6.4.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKansanedustaja Jari Leppä Keskustan ehdokas maa- ja metsätalousministeriksi