Kansanedustaja Jari Leppä Keskustan ehdokas maa- ja metsätalousministeriksi

Leppä on vuodesta 2007 alkaen toiminut yhtäjaksoisesti eduskunnan maa- ja metsätalousvaliokunnan puheenjohtajana. Eduskuntaan Leppä valittiin ensimmäisen kerran vuonna 1999.

Puoluehallituksen, eduskuntaryhmän ja europarlamenttiryhmän yhteiskokous hyväksyi puheenjohtaja Sipilän esityksestä myös muutoksia Keskustan ministereiden vastuualueisiin.

Omistajaohjausasiat siirtyvät pääministeriltä elinkeinoministeri Mika Lintilälle. Energia-asiat puolestaan siirtyvät Lintilältä ympäristöministeri Kimmo Tiilikaiselle.

Tasavallan presidentti päättää nimityksestä viikon kuluttua perjantaina 5.5.2017.

Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kalli: Luontoa pitää suojella – omaisuuden suoja pitää turvata ja kustannukset jakaa oikeudenmukaisesti
Luonnon tilan parantaminen on yhteinen asia, ja siihen tarvitaan jokaista. Ihmisten omaisuuden suojan pitää kuitenkin toteutua kaikissa oloissa. Luonnonsuojelun kustannusten tulee jakaantua oikeudenmukaisesti. Hallituksen esityksessä näin ei ollut ja osa omaisuuden suojaa heikentävistä ja kustannuksia epäoikeudenmukaisesti kohdentavista seurauksista kävi ilmi vasta eduskuntakäsittelyn aikana.
29.11.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan puoluevaltuusto vaatii järkeä ennallistamisasetukseen
EU:n luonnonvarapolitiikkaan tarvitaan järkeä ja kokonaiskestävyyttä. EU:ssa esitetty uusi ennallistamisasetus on suomalaiselle veronmaksajalle äärettömän kallis, huonosti valmisteltu ja epäoikeudenmukainen.
27.11.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKansanedustaja Jari Leppä Keskustan ehdokas maa- ja metsätalousministeriksi