Keskustan Kurvinen: EI autoilijoiden vainolle, JAA kaasu- ja sähköautoille

– Ratikkakiskojen ääreltä on helppo esittää hinnankorotuksia arjen autoiluun. Autoilijoiden yksisilmäinen kuritus ei kuitenkaan olisi oikeudenmukainen ratkaisu.

– Monille pienituloisille auto on välttämättömyys. Päästöjen lisäksi kuria tarvitaan myös kulkemisen kustannuksiin. Tarvitaan moderniin teknologiaan nojaava ratkaisupatteri, Kurvinen linjaa.

Kurvisen mukaan ekologisiin polttoaineisiin siirtymisen lisäksi myös autoilun tarvetta on alennettava. Tämä onnistuu kunnollisella joukkoliikenteellä sekä kaupungeissa että maaseudulla, sekä pitämällä arjen palvelut kohtuullisen kulkumatkan päässä.

– Autoilun päästöt on saatava laskuun kasvattamalla sähkö- ja kaasuautokantaa ja satsaamalla nykyautoihin sopiviin biopolttoaineisiin.

– Tiede, viisas yhteiskuntapolitiikka ja moderni tekniikka ovat kestävämpi tie liikenteen päästöjen alentamiseen, Kurvinen linjaa.

Markus Lohi: Osakesäästötili muutettava sijoitussäästötiliksi
Keskustan varapuheenjohtaja ja talouspoliittisen työryhmän pj. Markus Lohi tukee voimakkaasti puheenjohtaja Saarikon torstaista avausta. ”Osakesäästötiliä on syytä laajentaa sijoitussäästötiliksi”, Lohi linjaa.
23.1.2021 / Uutiset
Keskustan varapj. Petri Honkonen: Twitterit hetkeksi kiinni?
Navalnyi-sekaannus laittaa kysymään, kannattaisiko meidän johto- ja vastuupaikoilla olevien pistää twitterit ainakin hetkellisesti kiinni ja hakeutua useammin saman pöydän ääreen keskustelemaan? Kansainvälisten ja kotimaisten mullistusten ajassa tämä ei ole aivan vähäpätöinen kysymys. Eikö meidän päättäjien tehtävä kuitenkin ole johtaa Suomea eikä somea?
22.1.2021 / Uutiset
Jos kaipaat tolkkua hulluun maailmaan ja vaihtoehtoa vastakkainasettelulle, tule netin äärelle torstaina 21. tammikuuta. Osana Keskustan eduskuntaryhmän talvikokousta Keskustan Annika Saarikko ja Antti Kurvinen keskustelevat netissä Matti Vanhasen ja Anu Vehviläisen kanssa politiikan käytös- ja toimintatavoista.
21.1.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Kurvinen: EI autoilijoiden vainolle, JAA kaasu- ja sähköautoille