Keskustan Kurvinen: EI autoilijoiden vainolle, JAA kaasu- ja sähköautoille

– Ratikkakiskojen ääreltä on helppo esittää hinnankorotuksia arjen autoiluun. Autoilijoiden yksisilmäinen kuritus ei kuitenkaan olisi oikeudenmukainen ratkaisu.

– Monille pienituloisille auto on välttämättömyys. Päästöjen lisäksi kuria tarvitaan myös kulkemisen kustannuksiin. Tarvitaan moderniin teknologiaan nojaava ratkaisupatteri, Kurvinen linjaa.

Kurvisen mukaan ekologisiin polttoaineisiin siirtymisen lisäksi myös autoilun tarvetta on alennettava. Tämä onnistuu kunnollisella joukkoliikenteellä sekä kaupungeissa että maaseudulla, sekä pitämällä arjen palvelut kohtuullisen kulkumatkan päässä.

– Autoilun päästöt on saatava laskuun kasvattamalla sähkö- ja kaasuautokantaa ja satsaamalla nykyautoihin sopiviin biopolttoaineisiin.

– Tiede, viisas yhteiskuntapolitiikka ja moderni tekniikka ovat kestävämpi tie liikenteen päästöjen alentamiseen, Kurvinen linjaa.

Suomen Keskusta julkaisee oman vaaliohjelmansa historian ensimmäisiin aluevaaleihin, jotka käydään 23. tammikuuta 2022. Tilaisuudessa ohjelman esittelevät Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko ja varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen.
27.9.2021 / K-Studio
Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Kurvinen: EI autoilijoiden vainolle, JAA kaasu- ja sähköautoille