Keskustan Kurvinen: EI autoilijoiden vainolle, JAA kaasu- ja sähköautoille

– Ratikkakiskojen ääreltä on helppo esittää hinnankorotuksia arjen autoiluun. Autoilijoiden yksisilmäinen kuritus ei kuitenkaan olisi oikeudenmukainen ratkaisu.

– Monille pienituloisille auto on välttämättömyys. Päästöjen lisäksi kuria tarvitaan myös kulkemisen kustannuksiin. Tarvitaan moderniin teknologiaan nojaava ratkaisupatteri, Kurvinen linjaa.

Kurvisen mukaan ekologisiin polttoaineisiin siirtymisen lisäksi myös autoilun tarvetta on alennettava. Tämä onnistuu kunnollisella joukkoliikenteellä sekä kaupungeissa että maaseudulla, sekä pitämällä arjen palvelut kohtuullisen kulkumatkan päässä.

– Autoilun päästöt on saatava laskuun kasvattamalla sähkö- ja kaasuautokantaa ja satsaamalla nykyautoihin sopiviin biopolttoaineisiin.

– Tiede, viisas yhteiskuntapolitiikka ja moderni tekniikka ovat kestävämpi tie liikenteen päästöjen alentamiseen, Kurvinen linjaa.

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Kurvinen: EI autoilijoiden vainolle, JAA kaasu- ja sähköautoille