Keskustan Kurvinen: EI autoilijoiden vainolle, JAA kaasu- ja sähköautoille

– Ratikkakiskojen ääreltä on helppo esittää hinnankorotuksia arjen autoiluun. Autoilijoiden yksisilmäinen kuritus ei kuitenkaan olisi oikeudenmukainen ratkaisu.

– Monille pienituloisille auto on välttämättömyys. Päästöjen lisäksi kuria tarvitaan myös kulkemisen kustannuksiin. Tarvitaan moderniin teknologiaan nojaava ratkaisupatteri, Kurvinen linjaa.

Kurvisen mukaan ekologisiin polttoaineisiin siirtymisen lisäksi myös autoilun tarvetta on alennettava. Tämä onnistuu kunnollisella joukkoliikenteellä sekä kaupungeissa että maaseudulla, sekä pitämällä arjen palvelut kohtuullisen kulkumatkan päässä.

– Autoilun päästöt on saatava laskuun kasvattamalla sähkö- ja kaasuautokantaa ja satsaamalla nykyautoihin sopiviin biopolttoaineisiin.

– Tiede, viisas yhteiskuntapolitiikka ja moderni tekniikka ovat kestävämpi tie liikenteen päästöjen alentamiseen, Kurvinen linjaa.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Kurvinen: EI autoilijoiden vainolle, JAA kaasu- ja sähköautoille