Keskustan Kurvinen: EI autoilijoiden vainolle, JAA kaasu- ja sähköautoille

– Ratikkakiskojen ääreltä on helppo esittää hinnankorotuksia arjen autoiluun. Autoilijoiden yksisilmäinen kuritus ei kuitenkaan olisi oikeudenmukainen ratkaisu.

– Monille pienituloisille auto on välttämättömyys. Päästöjen lisäksi kuria tarvitaan myös kulkemisen kustannuksiin. Tarvitaan moderniin teknologiaan nojaava ratkaisupatteri, Kurvinen linjaa.

Kurvisen mukaan ekologisiin polttoaineisiin siirtymisen lisäksi myös autoilun tarvetta on alennettava. Tämä onnistuu kunnollisella joukkoliikenteellä sekä kaupungeissa että maaseudulla, sekä pitämällä arjen palvelut kohtuullisen kulkumatkan päässä.

– Autoilun päästöt on saatava laskuun kasvattamalla sähkö- ja kaasuautokantaa ja satsaamalla nykyautoihin sopiviin biopolttoaineisiin.

– Tiede, viisas yhteiskuntapolitiikka ja moderni tekniikka ovat kestävämpi tie liikenteen päästöjen alentamiseen, Kurvinen linjaa.

Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kalli: Luontoa pitää suojella – omaisuuden suoja pitää turvata ja kustannukset jakaa oikeudenmukaisesti
Luonnon tilan parantaminen on yhteinen asia, ja siihen tarvitaan jokaista. Ihmisten omaisuuden suojan pitää kuitenkin toteutua kaikissa oloissa. Luonnonsuojelun kustannusten tulee jakaantua oikeudenmukaisesti. Hallituksen esityksessä näin ei ollut ja osa omaisuuden suojaa heikentävistä ja kustannuksia epäoikeudenmukaisesti kohdentavista seurauksista kävi ilmi vasta eduskuntakäsittelyn aikana.
29.11.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan puoluevaltuusto vaatii järkeä ennallistamisasetukseen
EU:n luonnonvarapolitiikkaan tarvitaan järkeä ja kokonaiskestävyyttä. EU:ssa esitetty uusi ennallistamisasetus on suomalaiselle veronmaksajalle äärettömän kallis, huonosti valmisteltu ja epäoikeudenmukainen.
27.11.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Kurvinen: EI autoilijoiden vainolle, JAA kaasu- ja sähköautoille