Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen ei hyväksy ajatusta YLE:n palvelujen heikentämisestä maaseudun asukkaille.

Honkosen mukaan Yleisradion hyvät palvelut on saatava tasa-arvoisesti koko maassa, eikä antennilähetyksiä sovi heikentää ennen kuin laajakaistayhteydet taatusti toimivat myös maaseudulla. Kaavailut antenniverkon alasajosta nosti esille maanantaina Maaseudun Tulevaisuus.

– Ylen on palveltava suomalaisia tasa-arvoisesti, Honkonen sanoo.

– Nettipalvelut ovat erinomaisia, mutta lähetyksiä ei voi siirtää pelkästään netissä toimiviksi, sillä kunnon laajakaista ei ole vielä kaikkien ulottuvilla.

Honkosen mukaan nyt tärkeintä on jatkaa työtä laajakaistayhteyksien kohentamiseksi koko maassa, etenkin huonon palvelutason alueilla. Kattava antenniverkko on vuosikymmenten poliittisen työn tulos, nyt samanlainen ponnistelu on kesken laajakaistan osalta. Honkonen haluaa, että myös EU:n elvytysrahastoa hyödynnetään verkkoyhteyksien parantamiseksi maaseudulla.

– Vakaa ja nopea verkkoyhteys on nykyaikaisten palvelujen ja etätyön edellytys, siksi laajakaista on ulotettava myös kesämökeille maaseudun vakituisten asumusten ohella.

– Tämä on järkevää käyttöä myös EU:n elpymisrahoille, Honkonen linjaa.

Petri Honkonen

Keskustan varapuheenjohtaja, Tiede- ja kulttuuriministeri, Kansanedustaja (Keski-Suomi)

Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Eeva Kalli: Kun suomalaiset pärjäävät, Suomi pärjää
Suomalaisten turvallisuus ja hyvinvointi ovat Keskustan tärkeimmät tavoitteet. Ajat ovat vakavat. Nyt pitää toimia tavalla, joka vahvistaa suomalaisten luottamusta tulevaan.
20.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Valtiovarainministeri Annika Saarikko budjetin esittelyssä: Turvaa talven yli, kasvun eväitä tulevaisuuteen
Ensi vuoden budjetin tarkoituksena on tarjota turvaa talven yli, ja kasvun eväitä pitkälle tulevaisuuteen.
20.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Honkonen: Antenneista ei luovuta ennen kuin laajakaista pelaa koko maassa