Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen ei hyväksy ajatusta YLE:n palvelujen heikentämisestä maaseudun asukkaille.

Honkosen mukaan Yleisradion hyvät palvelut on saatava tasa-arvoisesti koko maassa, eikä antennilähetyksiä sovi heikentää ennen kuin laajakaistayhteydet taatusti toimivat myös maaseudulla. Kaavailut antenniverkon alasajosta nosti esille maanantaina Maaseudun Tulevaisuus.

– Ylen on palveltava suomalaisia tasa-arvoisesti, Honkonen sanoo.

– Nettipalvelut ovat erinomaisia, mutta lähetyksiä ei voi siirtää pelkästään netissä toimiviksi, sillä kunnon laajakaista ei ole vielä kaikkien ulottuvilla.

Honkosen mukaan nyt tärkeintä on jatkaa työtä laajakaistayhteyksien kohentamiseksi koko maassa, etenkin huonon palvelutason alueilla. Kattava antenniverkko on vuosikymmenten poliittisen työn tulos, nyt samanlainen ponnistelu on kesken laajakaistan osalta. Honkonen haluaa, että myös EU:n elvytysrahastoa hyödynnetään verkkoyhteyksien parantamiseksi maaseudulla.

– Vakaa ja nopea verkkoyhteys on nykyaikaisten palvelujen ja etätyön edellytys, siksi laajakaista on ulotettava myös kesämökeille maaseudun vakituisten asumusten ohella.

– Tämä on järkevää käyttöä myös EU:n elpymisrahoille, Honkonen linjaa.

Petri Honkonen

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja (Keski-Suomi)

Keskustan Honkonen: Tavallisiin autoihin ei veronkiristyksiä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu ajatuksen vuosittaisen ajoneuvoveron jyrkästä kiristämisestä. Ajatusta väläytti harkittavaksi liikenneministeriön työryhmä. Honkosen mukaan tavallisten ihmisten tavallisia autoja ei saa kurittaa verotuksella nykyistä enempää ja päätöksissä pitää huomioida ihmisten arkitodellisuus.
19.10.2020 / Uutiset
Ministeri Marjatta Väänänen 1923-2020
Pitkäaikainen ja merkittävä keskustavaikuttaja, ministeri Marjatta Väänänen on poissa. Väänäsen muisto puolueessa elää ikuisesti. Koko keskustayhteisö ottaa lämpimästi osaa lähiomaisten suruun.
19.10.2020 / Uutiset
Honkonen: Alustataloutta ei pidä kuristaa kehtoonsa
Keskustan varapuheenjohtaja ja kansanedustaja Petri Honkonen on huolissaan yhdeksänjäsenisen työneuvoston lausunnosta, jonka mukaan ruokalähetit tulisi lukea yrittäjäaseman sijaan työsuhteessa oleviksi.
17.10.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Honkonen: Antenneista ei luovuta ennen kuin laajakaista pelaa koko maassa