Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen ei hyväksy ajatusta YLE:n palvelujen heikentämisestä maaseudun asukkaille.

Honkosen mukaan Yleisradion hyvät palvelut on saatava tasa-arvoisesti koko maassa, eikä antennilähetyksiä sovi heikentää ennen kuin laajakaistayhteydet taatusti toimivat myös maaseudulla. Kaavailut antenniverkon alasajosta nosti esille maanantaina Maaseudun Tulevaisuus.

– Ylen on palveltava suomalaisia tasa-arvoisesti, Honkonen sanoo.

– Nettipalvelut ovat erinomaisia, mutta lähetyksiä ei voi siirtää pelkästään netissä toimiviksi, sillä kunnon laajakaista ei ole vielä kaikkien ulottuvilla.

Honkosen mukaan nyt tärkeintä on jatkaa työtä laajakaistayhteyksien kohentamiseksi koko maassa, etenkin huonon palvelutason alueilla. Kattava antenniverkko on vuosikymmenten poliittisen työn tulos, nyt samanlainen ponnistelu on kesken laajakaistan osalta. Honkonen haluaa, että myös EU:n elvytysrahastoa hyödynnetään verkkoyhteyksien parantamiseksi maaseudulla.

– Vakaa ja nopea verkkoyhteys on nykyaikaisten palvelujen ja etätyön edellytys, siksi laajakaista on ulotettava myös kesämökeille maaseudun vakituisten asumusten ohella.

– Tämä on järkevää käyttöä myös EU:n elpymisrahoille, Honkonen linjaa.

Petri Honkonen

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja (Keski-Suomi)

Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
Keskustan Honkonen ja Keskustanuorten Markkanen: Nuoret pois vuokra-asumisen loukusta – jokaiselle nuorelle oikeus omaan asuntoon
Keskustan tavoitteena on, että jokaisella työssäkäyvällä nuorella olisi jatkossa mahdollisuus hankkia oma koti. Honkonen ja Markkanen esittävät, että ASP-järjestelmään tulisi lisätä enemmän joustoja ja osa harkinnasta tulisi jättää pankin tehtäväksi, noudattaen kuitenkin hyvää pankkitapaa. Yksi tapa olisi esimerkiksi poistaa ASP-asuntojen osalta hintarajat kokonaan.
8.4.2021 / Uutiset
Annika Saarikko: EU:n suunta ja kansalaisten toiveet erkaantumassa, tarvitaan parempaa unionia
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko avasi keskustelua EU:n suunnasta ja Suomen EU-linjasta puheessaan Paasikivi-seuran vieraana. Saarikon mukaan kansalaisten huoliin ja esimerkiksi Kiinan haasteeseen EU vastaa parhaiten huolehtimalla oman järjestelmänsä toimivuudesta sekä unionion epäkohtiin tarttumisesta.
6.4.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Honkonen: Antenneista ei luovuta ennen kuin laajakaista pelaa koko maassa