Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen ei hyväksy ajatusta YLE:n palvelujen heikentämisestä maaseudun asukkaille.

Honkosen mukaan Yleisradion hyvät palvelut on saatava tasa-arvoisesti koko maassa, eikä antennilähetyksiä sovi heikentää ennen kuin laajakaistayhteydet taatusti toimivat myös maaseudulla. Kaavailut antenniverkon alasajosta nosti esille maanantaina Maaseudun Tulevaisuus.

– Ylen on palveltava suomalaisia tasa-arvoisesti, Honkonen sanoo.

– Nettipalvelut ovat erinomaisia, mutta lähetyksiä ei voi siirtää pelkästään netissä toimiviksi, sillä kunnon laajakaista ei ole vielä kaikkien ulottuvilla.

Honkosen mukaan nyt tärkeintä on jatkaa työtä laajakaistayhteyksien kohentamiseksi koko maassa, etenkin huonon palvelutason alueilla. Kattava antenniverkko on vuosikymmenten poliittisen työn tulos, nyt samanlainen ponnistelu on kesken laajakaistan osalta. Honkonen haluaa, että myös EU:n elvytysrahastoa hyödynnetään verkkoyhteyksien parantamiseksi maaseudulla.

– Vakaa ja nopea verkkoyhteys on nykyaikaisten palvelujen ja etätyön edellytys, siksi laajakaista on ulotettava myös kesämökeille maaseudun vakituisten asumusten ohella.

– Tämä on järkevää käyttöä myös EU:n elpymisrahoille, Honkonen linjaa.

Petri Honkonen

Keskustan varapuheenjohtaja, Tiede- ja kulttuuriministeri, Kansanedustaja (Keski-Suomi)

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Honkonen: Antenneista ei luovuta ennen kuin laajakaista pelaa koko maassa