Keskustan Honkonen: Metsäpopulismille piste!

Metsää auringonlaskussa

Keskusta ei hyväksy puunpolton verottamista, linjaa kansanedustaja, puolueen varapuheenjohtaja Petri Honkonen.

Vihreiden puheenjohtaja Maria Ohisalo esitti Maaseudun Tulevaisuuden kuntavaalitentissä maanantaina, että puunpolton verottamista pitäisi harkita ainespuun polton estämiseksi turpeen käytön vähentyessä.

-Puunpolton verottaminen veisi ojasta allikkoon. Hallituksen tehtävä on huolehtia, että suomalaiset kodit lämpiävät kohtuuhinnoin ja kotimaisella energialla. Polttoon perustumattomat ratkaisut eivät riitä vielä pitkään aikaan kattamaan lämmitystarpeita. Tarvitsemme lähivuosina runsaasti kotimaista bioenergiaa, Honkonen sanoo.

Suomalaisissa metsissä on satoja tuhansia hehtaareja hoitamattomia rästejä, Honkonen muistuttaa. Aktiivisella nuoren metsän hoitoon kannustamisella voitaisiin lisätä kotimaisen energiapuun tarjontaa vaarantamatta ainespuun hankintaa.

-Tarvitsemme tulevina vuosina miljoonia motteja enemmän energiapuuta. Nyt on keskityttävä siihen, miten se saadaan kotimaisista metsistä tuontihakkeen sijaan, ei ideoitava uusia veroja.

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Honkonen: Metsäpopulismille piste!