Keskustan Honkonen: Metsäpopulismille piste!

Metsää auringonlaskussa

Keskusta ei hyväksy puunpolton verottamista, linjaa kansanedustaja, puolueen varapuheenjohtaja Petri Honkonen.

Vihreiden puheenjohtaja Maria Ohisalo esitti Maaseudun Tulevaisuuden kuntavaalitentissä maanantaina, että puunpolton verottamista pitäisi harkita ainespuun polton estämiseksi turpeen käytön vähentyessä.

-Puunpolton verottaminen veisi ojasta allikkoon. Hallituksen tehtävä on huolehtia, että suomalaiset kodit lämpiävät kohtuuhinnoin ja kotimaisella energialla. Polttoon perustumattomat ratkaisut eivät riitä vielä pitkään aikaan kattamaan lämmitystarpeita. Tarvitsemme lähivuosina runsaasti kotimaista bioenergiaa, Honkonen sanoo.

Suomalaisissa metsissä on satoja tuhansia hehtaareja hoitamattomia rästejä, Honkonen muistuttaa. Aktiivisella nuoren metsän hoitoon kannustamisella voitaisiin lisätä kotimaisen energiapuun tarjontaa vaarantamatta ainespuun hankintaa.

-Tarvitsemme tulevina vuosina miljoonia motteja enemmän energiapuuta. Nyt on keskityttävä siihen, miten se saadaan kotimaisista metsistä tuontihakkeen sijaan, ei ideoitava uusia veroja.

Suomen Keskusta julkaisee oman vaaliohjelmansa historian ensimmäisiin aluevaaleihin, jotka käydään 23. tammikuuta 2022. Tilaisuudessa ohjelman esittelevät Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko ja varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen.
27.9.2021 / K-Studio
Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Honkonen: Metsäpopulismille piste!