Keskustan Honkonen: Metsäpopulismille piste!

Metsää auringonlaskussa

Keskusta ei hyväksy puunpolton verottamista, linjaa kansanedustaja, puolueen varapuheenjohtaja Petri Honkonen.

Vihreiden puheenjohtaja Maria Ohisalo esitti Maaseudun Tulevaisuuden kuntavaalitentissä maanantaina, että puunpolton verottamista pitäisi harkita ainespuun polton estämiseksi turpeen käytön vähentyessä.

-Puunpolton verottaminen veisi ojasta allikkoon. Hallituksen tehtävä on huolehtia, että suomalaiset kodit lämpiävät kohtuuhinnoin ja kotimaisella energialla. Polttoon perustumattomat ratkaisut eivät riitä vielä pitkään aikaan kattamaan lämmitystarpeita. Tarvitsemme lähivuosina runsaasti kotimaista bioenergiaa, Honkonen sanoo.

Suomalaisissa metsissä on satoja tuhansia hehtaareja hoitamattomia rästejä, Honkonen muistuttaa. Aktiivisella nuoren metsän hoitoon kannustamisella voitaisiin lisätä kotimaisen energiapuun tarjontaa vaarantamatta ainespuun hankintaa.

-Tarvitsemme tulevina vuosina miljoonia motteja enemmän energiapuuta. Nyt on keskityttävä siihen, miten se saadaan kotimaisista metsistä tuontihakkeen sijaan, ei ideoitava uusia veroja.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Honkonen: Metsäpopulismille piste!