Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko: Ratkaisuja, ei pelottelua

Aluevaalikampanjan loppumetrejä mennään. Vaalikeskusteluissa on puhuttu asiaa, mutta paljon myös sen vierestä.

Vaaleissa on kyse hoidosta, hoivasta ja turvasta. Niistä asioista, jotka koskettavat jokaista suomalaista ja jokaisen kotiseutua.

Kyse on lääkärin tai terveydenhoitajan vastaanotolle pääsystä ja neuvoloista. Ikäihmisten hoivasta ja perheiden tarvitsemasta tuesta. Mielenterveyspalvelujen saatavuudesta ja henkilöstön jaksamisesta. Paloauton tai ambulanssin saamisesta hädän hetkellä paikalle nopeasti.

Keskusta ja sen ehdokkaat puolustavat sitä, että tärkeimmät ihmisten tarvitsemat palvelut löytyvät läheltä ja helposti, yhdestä paikasta ja yhden puhelinnumeron takaa. Kun vastuu palvelujen järjestämisestä ja rahoitus ovat samoissa käsissä, päästään irti pompottelusta. Heikoimmista pidetään huolta ja ammattilaisen luokse pääsee helposti, yhdellä yhteydenotolla.

Lähellä sijaitseva sote-asema on ovi kaikkiin hyvinvointialueen palveluihin. Tulevat päättäjät ratkaisevat sen, miten palvelut milläkin alueella on viisainta järjestää. Lähipalveluja voidaan täydentää teknologian tarjoamilla ratkaisuilla.

Sosiaalityön, terveydenhoidon ja pelastustoimen tehtävissä työskentelevistä valtaosa kootaan uuden työnantajan palvelukseen. Tälle ammattilaisten joukolle on annettava mahdollisuus järjestää arkityönsä järkeväksi ja motivoivaksi. Tämä on yksi ratkaisu henkilöstön saatavuuteen ja työssä jaksamiseen.

Vaaleissa äänestetään uskottavien ja toteuttamiskelpoisten ratkaisujen esittäjiä. Emme tarvitse pelottelijoita tai uhkakuvien maalailijoita.

Keskusta on esittänyt oman selkeän ratkaisunsa äänestäjien punnittavaksi. Nyt on tärkeintä vaikuttaa ja lähteä äänestämään tulevien vuosien palvelujen puolesta.

Annika Saarikko
Keskustan puheenjohtaja

Keskustan Vehviläinen: Hakuvaiheen käynnistyttyä meidän on suunnattava katseemme siihen, millainen Nato-maa haluamme olla
Oma on aina oma. Naton jäsenenäkin Suomen puolustuksen tärkeimmän perustan luo meidät omat kansalliset puolustusjärjestelyt.
17.5.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Annika Saarikko: Toukokuun päivä, jolloin Suomi päätti hakea Naton jäseneksi
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikon blogi 15.5.2022
15.5.2022 / Uutiset