Keskustan puoluekokous järjestetään alueellisesti hajautetulla mallilla

keskusta logo 2020

Keskustan puoluehallitus on päättänyt tänään muuttaa syyskuun alussa pidettävän puoluekokouksen järjestelyjä niin, että kokous järjestetään alueellisesti hajautetulla mallilla. Oulu toimii kokouksen pääpaikkana.

Alueelliset etäpisteet jaetaan pääsääntöisesti maantieteellisiin piirijärjestöihin. Piirejä voidaan myös yhdistää, jos sujuvat järjestelyt ja vaalisalaisuuden varmistaminen sitä vaativat.

-Keskusta haluaa tehdä puoluekokouksesta kaikin mahdollisin keinoin turvallisen ja samalla vastata kasvavaan huoleen puoluekokoukseen osallistumisesta. Tällä tänä aamulla päätetyllä mallilla pystymme toteuttamaan kokouksen tämän hetkisen ymmärryksen mukaan parhaalla mahdollisella tavalla, samalla laajan järjestödemokratian, toteaa puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen.

-Toki yleisötapahtumien rajoituksista syyskuulle ei vielä tiedetä, muutoksia voi siis vieläkin tapahtua. Toivomme tietenkin, että kokous pystytään näin läpi viemään ja koronatilanne on hallinnassa, Pirkkalainen jatkaa.

Puoluekokoukseen on ilmoittauduttava ennakkoon viimeistään 28.8.2020. Ennakkoilmoittautumisen yhteydessä on ilmoitettava, osallistuuko puoluekokoukseen Oulussa vai oman piirinsä mukaisessa alueellisessa etäpisteessä. Päivitetty ennakkoilmoittautuminen avataan mahdollisimman pian.

Keskustan eduskuntaryhmä hakee kahta asiantuntijaa
Keskustan eduskuntaryhmä hakee kahta poliittista asiantuntijaa vaalikauden mittaiseen määräaikaiseen työsuhteeseen eduskuntaan.
27.11.2020 / Uutiset
Jo 20 Keskustan kansanedustajaa ehdolla kuntavaaleissa!
Keskustan kansanedustajat ovat isosti mukana huhtikuun kuntavaaleissa. Tähän mennessä jo 20 heistä on päättänyt asettua ehdolle tulevissa vaaleissa.
27.11.2020 / Uutiset
Yleisö kysyy, Annika vastaa. FB-livenä toteuttavaan lähetykseen yleisö voi laittaa kysymyksiään suoran lähetyksen kommenttikentässä. Käsittelyssä ajankohtaiset poliittiset aiheet kuin eduskunnan kyselytunnilla olisit.
26.11.2020 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan puoluekokous järjestetään alueellisesti hajautetulla mallilla