Keskustan puoluekokous järjestetään alueellisesti hajautetulla mallilla

keskusta logo 2020

Keskustan puoluehallitus on päättänyt tänään muuttaa syyskuun alussa pidettävän puoluekokouksen järjestelyjä niin, että kokous järjestetään alueellisesti hajautetulla mallilla. Oulu toimii kokouksen pääpaikkana.

Alueelliset etäpisteet jaetaan pääsääntöisesti maantieteellisiin piirijärjestöihin. Piirejä voidaan myös yhdistää, jos sujuvat järjestelyt ja vaalisalaisuuden varmistaminen sitä vaativat.

-Keskusta haluaa tehdä puoluekokouksesta kaikin mahdollisin keinoin turvallisen ja samalla vastata kasvavaan huoleen puoluekokoukseen osallistumisesta. Tällä tänä aamulla päätetyllä mallilla pystymme toteuttamaan kokouksen tämän hetkisen ymmärryksen mukaan parhaalla mahdollisella tavalla, samalla laajan järjestödemokratian, toteaa puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen.

-Toki yleisötapahtumien rajoituksista syyskuulle ei vielä tiedetä, muutoksia voi siis vieläkin tapahtua. Toivomme tietenkin, että kokous pystytään näin läpi viemään ja koronatilanne on hallinnassa, Pirkkalainen jatkaa.

Puoluekokoukseen on ilmoittauduttava ennakkoon viimeistään 28.8.2020. Ennakkoilmoittautumisen yhteydessä on ilmoitettava, osallistuuko puoluekokoukseen Oulussa vai oman piirinsä mukaisessa alueellisessa etäpisteessä. Päivitetty ennakkoilmoittautuminen avataan mahdollisimman pian.

Keskustan Katainen neuvottelemaan Suomelle tärkeästä merenkulun polttoaineiden EU-laista
Europarlamentaarikko Elsi Katainen on valittu ryhmänsä liikennevaliokunnan neuvottelijaksi merenkulun uusiutuvien ja vähähiilisten polttoaineiden käyttöä säätävään FuelEU Maritime -asetukseen, joka on osa EU:n energia- ja ilmastopakettia. Kataisen mukaan asetus on viennistä ja merikuljetuksista riippuvaiselle Suomelle ratkaisevan tärkeä: tavoitteenani neuvotteluissa on varmistaa selkeä lainsäädäntö, joka huomioi mm. talvimerenkulun Suomelle aiheuttamat poikkeusolosuhteet, Elsi Katainen linjaa.
27.10.2021 / Uutiset
Elinkeinoministeri Mika Lintilä: Luvitusta sujuvoittamalla vihreät investoinnit liikkeelle, ei kehystä venyttämällä
Elinkeinoministeri Mika Lintilä haluaa, että Suomen investointiympäristöstä tehdään Euroopan paras. Luvituksen sujuvoittaminen on ilmainen tapa saada yksityisiä investointeja ja työpaikkoja aikaiseksi tukemaan vihreää siirtymää ja uusteollistamista.
23.10.2021 / Uutiset
Yleisö kysyy, Annika vastaa. FB-livenä toteuttavaan lähetykseen yleisö voi laittaa kysymyksiään jo etukäteen tapahtuman keskustelussa tai suoran lähetyksen kommenttikentässä. Käsittelyssä tulevat aluevaalit ja ajankohtaiset poliittiset aiheet. Vähän kuin eduskunnan kyselytunnilla olisit.
21.10.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan puoluekokous järjestetään alueellisesti hajautetulla mallilla