Keskustan puoluekokous järjestetään alueellisesti hajautetulla mallilla

keskusta logo 2020

Keskustan puoluehallitus on päättänyt tänään muuttaa syyskuun alussa pidettävän puoluekokouksen järjestelyjä niin, että kokous järjestetään alueellisesti hajautetulla mallilla. Oulu toimii kokouksen pääpaikkana.

Alueelliset etäpisteet jaetaan pääsääntöisesti maantieteellisiin piirijärjestöihin. Piirejä voidaan myös yhdistää, jos sujuvat järjestelyt ja vaalisalaisuuden varmistaminen sitä vaativat.

-Keskusta haluaa tehdä puoluekokouksesta kaikin mahdollisin keinoin turvallisen ja samalla vastata kasvavaan huoleen puoluekokoukseen osallistumisesta. Tällä tänä aamulla päätetyllä mallilla pystymme toteuttamaan kokouksen tämän hetkisen ymmärryksen mukaan parhaalla mahdollisella tavalla, samalla laajan järjestödemokratian, toteaa puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen.

-Toki yleisötapahtumien rajoituksista syyskuulle ei vielä tiedetä, muutoksia voi siis vieläkin tapahtua. Toivomme tietenkin, että kokous pystytään näin läpi viemään ja koronatilanne on hallinnassa, Pirkkalainen jatkaa.

Puoluekokoukseen on ilmoittauduttava ennakkoon viimeistään 28.8.2020. Ennakkoilmoittautumisen yhteydessä on ilmoitettava, osallistuuko puoluekokoukseen Oulussa vai oman piirinsä mukaisessa alueellisessa etäpisteessä. Päivitetty ennakkoilmoittautuminen avataan mahdollisimman pian.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan puoluekokous järjestetään alueellisesti hajautetulla mallilla