Keskustan puoluekokous järjestetään alueellisesti hajautetulla mallilla

keskusta logo 2020

Keskustan puoluehallitus on päättänyt tänään muuttaa syyskuun alussa pidettävän puoluekokouksen järjestelyjä niin, että kokous järjestetään alueellisesti hajautetulla mallilla. Oulu toimii kokouksen pääpaikkana.

Alueelliset etäpisteet jaetaan pääsääntöisesti maantieteellisiin piirijärjestöihin. Piirejä voidaan myös yhdistää, jos sujuvat järjestelyt ja vaalisalaisuuden varmistaminen sitä vaativat.

-Keskusta haluaa tehdä puoluekokouksesta kaikin mahdollisin keinoin turvallisen ja samalla vastata kasvavaan huoleen puoluekokoukseen osallistumisesta. Tällä tänä aamulla päätetyllä mallilla pystymme toteuttamaan kokouksen tämän hetkisen ymmärryksen mukaan parhaalla mahdollisella tavalla, samalla laajan järjestödemokratian, toteaa puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen.

-Toki yleisötapahtumien rajoituksista syyskuulle ei vielä tiedetä, muutoksia voi siis vieläkin tapahtua. Toivomme tietenkin, että kokous pystytään näin läpi viemään ja koronatilanne on hallinnassa, Pirkkalainen jatkaa.

Puoluekokoukseen on ilmoittauduttava ennakkoon viimeistään 28.8.2020. Ennakkoilmoittautumisen yhteydessä on ilmoitettava, osallistuuko puoluekokoukseen Oulussa vai oman piirinsä mukaisessa alueellisessa etäpisteessä. Päivitetty ennakkoilmoittautuminen avataan mahdollisimman pian.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan puoluekokous järjestetään alueellisesti hajautetulla mallilla