Keskustan puoluekokous kaksipäiväiseksi

Keskustan puoluehallitus päätti tänään, että vallitsevassa koronatilanteessa on syytä tiivistää myös kolmipäiväisen kokouksen kestoa kahteen päivään perjantaista lauantaihin.

Maakuntamallilla toteutettava kaksipäiväinen puoluekokous järjestetään perjantaista lauantaihin 4. – 5.9.2020.

– Kokousjärjestelyjä on haluttu selkiyttää niin, että Keskustan aina suuri puoluekokous olisi helpommin toteutettavissa maakuntamallilla. Tietenkin pyrimme tällä myös siihen, että yhteisiä ison porukan kokoontumistunteja tulisi mahdollisimman vähän, niin harmillista kuin sen sinällään onkin. Onhan Keskustan puoluekokous perinteisesti iso kansanjuhla, johon keräännytään joka toinen kesä ympäri Suomen, mutta kahden vuoden päästä sitten olemme jo toivottavasti normaalioloisissa, kertoo puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen.

Keskustan puoluekokouksen päivitetty ohjelma löytyy tästä.

Elinkeinoministeri Mika Lintilä: Verohelpotuksia vihreän siirtymän investointien saamiseksi Suo-meen
Elinkeinoministeri Mika Lintilän mukaan erityistalousalueet voivat olla yksi mahdollinen vastaus kiristyvään kansainväliseen kilpailuun vihreän siirtymän investoinneista. Vihreän siirtymän investointeja houkuttelevat erityistalousalueet rakentuisivat esimerkiksi teollisuuspuistojen ympärille. Teollisuuspuistot olisi luvitettu ja kaavoitettu etukäteen kokonaisuutena ja näin ne nopeuttaisivat alueelle tehtäviä investointeja. Tällaisille alueille voitaisiin myöntää määräaikaisia verohelpotuksia esimerkiksi yhteisöverosta, Lintilä ehdottaa.
26.3.2023 / Uutiset
Rospuuttokuopat kuntoon, miljardiraiteet jäihin
Aika on rahaa. Oikein paljonkin rahaa. Tarkalleen ottaen minuutti maksaa 331 miljoonaa euroa. Niin paljon konsulttien mukaan maksaisi, jos juna viilettäisi metsien ja peltojen halki Helsinki-Vantaan lentokentältä suoraan Tampereelle.
25.3.2023 / Uutiset
EU:n meriliikenneasetuksesta sopu – Suomen kilpailukyvylle välttämättömän talvimerenkulun erityispiirteet huomioitu
Euroopan parlamentti, jäsenmaiden neuvosto ja komissio pääsivät sopuun FuelEU Maritime -meriliikenneasetuksesta. Aamuyön tunneille venyneissä tiukoissa neuvotteluissa päätettiin meriliikenteestä aiheutuvien päästöjen vähentämisestä vaihtoehtoisten polttoaineiden käyttöä lisäämällä. Europarlamentaarikko Elsi Katainen (kesk.) toimi asetuksessa Renew Europe -ryhmänsä neuvottelijana.
23.3.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan puoluekokous kaksipäiväiseksi