Siirry sisältöön

Keskustan varapuheenjohtajavaalissa ääniä annettiin seuraavasti:
Riikka Pakarinen 1113 ääntä
Petri Honkonen 1036 ääntä
Markus Lohi 889 ääntä
Mikko Savola 834 ääntä
Aleksi Sandroos 386 ääntä
Juho Satti 155 ääntä

Riikka Pakarinen tuli tällä erää valittua toista kertaa perättäin puoluejohtoon. Espoolainen Pakarinen on 40-vuotias ja siviiliammatissaan hän toimii Suomen Start Up -yhteisön toimitusjohtajana. Pakarisella on kaksi poikaa.

Petri Honkonen 34-vuotias saarijärveläinen yhden tytön isä. Kansanedustajana Honkonen on toiminut vuodesta 2015 ja tällä hetkellä Honkonen on tiede-ja kulttuuriministeri. Kotikunnassaan Saarijärvellä Honkonen on kaupunginvaltuutettu.

Markus Lohi tuli valituksi varapuheenjohtajistoon Oulun puoluekokouksessa. Ensi viikolla 50-vuotisjuhliaan viettävä Lohi on rovaniemeläinen, kahdeksan lapsen isä ja jo vaarikin. Kolmannen kauden kansanedustaja on tällä vaalikaudella toiminut merkittävässä roolissa mm. eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtajana.

Keskustan Jyväskylän puoluekokouksen kannanotto 16.6.2024: Jokainen nuori tarvitsee turvallisen aikuisen
Keskustan mielestä jokainen nuori tarvitsee arkeensa vähintään yhden turvallisen aikuisen. Yksikin kiusattu, syrjäytynyt tai koulusta pudonnut nuori on sivistysliike keskustalle liikaa. Keskusta edellyttää toimivaa oppilashuoltoa ja haluaa vahvistaa sitä.
16.6.2024 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan puoluekokous valitsi varapuheenjohtajiksi Riikka Pakarisen, Petri Honkosen ja Markus Lohen