Keskustan varapuheenjohtajavaalissa ääniä annettiin seuraavasti:
Riikka Pakarinen 1113 ääntä
Petri Honkonen 1036 ääntä
Markus Lohi 889 ääntä
Mikko Savola 834 ääntä
Aleksi Sandroos 386 ääntä
Juho Satti 155 ääntä

Riikka Pakarinen tuli tällä erää valittua toista kertaa perättäin puoluejohtoon. Espoolainen Pakarinen on 40-vuotias ja siviiliammatissaan hän toimii Suomen Start Up -yhteisön toimitusjohtajana. Pakarisella on kaksi poikaa.

Petri Honkonen 34-vuotias saarijärveläinen yhden tytön isä. Kansanedustajana Honkonen on toiminut vuodesta 2015 ja tällä hetkellä Honkonen on tiede-ja kulttuuriministeri. Kotikunnassaan Saarijärvellä Honkonen on kaupunginvaltuutettu.

Markus Lohi tuli valituksi varapuheenjohtajistoon Oulun puoluekokouksessa. Ensi viikolla 50-vuotisjuhliaan viettävä Lohi on rovaniemeläinen, kahdeksan lapsen isä ja jo vaarikin. Kolmannen kauden kansanedustaja on tällä vaalikaudella toiminut merkittävässä roolissa mm. eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtajana.

Keskustan Savola: Oma ruoka on järkäleasia suomalaisille ja Suomelle
Viljelijöiden pärjääminen on yhteinen asia.  Meidän pitää tehdä yhteistyötä reilumpien markkinoiden ja oikeudenmukaisemman tulonjaon puolesta. Kotimaisen ruuan ja isänmaan tähden.
7.12.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan Saarikko ja Kalli: Luonto ja talous pystytään yhdistämään
Saarikon ja Kallin mukaan uusi luonnonsuojelulaki vahvistaa entisestään taloudellisen tuen mahdollisuuksia nimenomaan vapaaehtoisille suojeluohjelmille. Vapaaehtoisuus - ei ylhäältä saneleminen - on näissä asioissa kestävä tie edetä. Lisäksi esimerkiksi malminetsintä kielletään kansallispuistoissa ja luonnonpuistoissa kokonaan, ja valtion muilla suojelualueilla sen edellytyksiä tiukennetaan.
3.12.2022 / Uutiset
Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan puoluekokous valitsi varapuheenjohtajiksi Riikka Pakarisen, Petri Honkosen ja Markus Lohen