Keskustan puoluevaltuusto: Kestävin keinoin terrorismia vastaan

Keskusta Uutiset

Keskustan mukaan tiedustelulainsäädännön uudistamisella voidaan parantaa viranomaisten toimintaedellytyksiä terrorismia vastaan. Uudistuksessa on varmistettava perus- ja ihmisoikeuksien suojaaminen. Vierastaistelijaksi lähteminen on kriminalisoitava ja ääriliikkeiden värväämiseen on puututtava. Tässä asiassa tulee tehdä tiivistä yhteistyötä esimerkiksi Suomessa toimivien uskonnollisten yhteisöjen kanssa. Euroopan ulkorajojen valvonta on varmistettava, jotta Schengen-alueen vapaan liikkuvuuden perusta ei murene.
Ranskan turvatakuulausekkeen nojalla tekemään avunpyyntöön on vastattava erityisesti viranomaisyhteistyön ja kriisinhallinnan keinoin. Suomen on toimittava kestävää rauhaa rakentavan politiikan puolesta maamme pitkäjänteiseen linjaan sopivin keinoin.

Keskustan puoluevaltuusto korosti, että turvapaikan hakijat pakenevat lähtömaiden väkivaltaa ja näköalattomuutta ja suurin osa heistä tulee Eurooppaan hyvin aikomuksin. Puoluevaltuusto katsoo, että hyvinvoinnin ja sivistyksen avulla estetään syrjäytymistä, osattomuutta ja radikalisoitumista niin Suomessa kuin maailmallakin.

MEP Elsi Katainen vaatii: Unionin maahanmuuttoa on uudistettava realistisesti
Europarlamentaarikko Elsi Katainen peräänkuuluttaa realistista ja rakentavaa lähestymistapaa, kun EU:n maahanmuuttouudistuksesta keskustellaan.
25.9.2020 / Uutiset
Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen kaksijakoisia kommentteja
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen sumutusta, joka kohdistuu ennen kaikkea maaseudun ihmisiin ja maaseutuelinkeinoihin. Kaverit pelaavat kaksin kortein ja Kokoomuksen kanta vaihtuu, kun Helsingistä tullaan maakuntaan.
23.9.2020 / Uutiset
Markus Lohi: Matkustusrajoituksia tarkennettava välittömästi
Keskustan varapuheenjohtaja ja eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja Markus Lohi vaatii hallituksen matkustuslinjauksiin selkeyttä.
23.9.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan puoluevaltuusto: Kestävin keinoin terrorismia vastaan