Keskustan puoluevaltuusto: Kestävin keinoin terrorismia vastaan

Keskusta Uutiset

Keskustan mukaan tiedustelulainsäädännön uudistamisella voidaan parantaa viranomaisten toimintaedellytyksiä terrorismia vastaan. Uudistuksessa on varmistettava perus- ja ihmisoikeuksien suojaaminen. Vierastaistelijaksi lähteminen on kriminalisoitava ja ääriliikkeiden värväämiseen on puututtava. Tässä asiassa tulee tehdä tiivistä yhteistyötä esimerkiksi Suomessa toimivien uskonnollisten yhteisöjen kanssa. Euroopan ulkorajojen valvonta on varmistettava, jotta Schengen-alueen vapaan liikkuvuuden perusta ei murene.
Ranskan turvatakuulausekkeen nojalla tekemään avunpyyntöön on vastattava erityisesti viranomaisyhteistyön ja kriisinhallinnan keinoin. Suomen on toimittava kestävää rauhaa rakentavan politiikan puolesta maamme pitkäjänteiseen linjaan sopivin keinoin.

Keskustan puoluevaltuusto korosti, että turvapaikan hakijat pakenevat lähtömaiden väkivaltaa ja näköalattomuutta ja suurin osa heistä tulee Eurooppaan hyvin aikomuksin. Puoluevaltuusto katsoo, että hyvinvoinnin ja sivistyksen avulla estetään syrjäytymistä, osattomuutta ja radikalisoitumista niin Suomessa kuin maailmallakin.

Keskustan keskikesän podcastin aiheena on työ ja työn tulevaisuus koronakriisin jälkeisessä Suomessa. Keskustelemassa elinkeinoministeri Mika Lintilä sekä Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala.
10.7.2020 / Podcast
Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan puoluevaltuusto: Kestävin keinoin terrorismia vastaan