Keskustan puoluevaltuusto: Kestävin keinoin terrorismia vastaan

Keskusta Uutiset

Keskustan mukaan tiedustelulainsäädännön uudistamisella voidaan parantaa viranomaisten toimintaedellytyksiä terrorismia vastaan. Uudistuksessa on varmistettava perus- ja ihmisoikeuksien suojaaminen. Vierastaistelijaksi lähteminen on kriminalisoitava ja ääriliikkeiden värväämiseen on puututtava. Tässä asiassa tulee tehdä tiivistä yhteistyötä esimerkiksi Suomessa toimivien uskonnollisten yhteisöjen kanssa. Euroopan ulkorajojen valvonta on varmistettava, jotta Schengen-alueen vapaan liikkuvuuden perusta ei murene.
Ranskan turvatakuulausekkeen nojalla tekemään avunpyyntöön on vastattava erityisesti viranomaisyhteistyön ja kriisinhallinnan keinoin. Suomen on toimittava kestävää rauhaa rakentavan politiikan puolesta maamme pitkäjänteiseen linjaan sopivin keinoin.

Keskustan puoluevaltuusto korosti, että turvapaikan hakijat pakenevat lähtömaiden väkivaltaa ja näköalattomuutta ja suurin osa heistä tulee Eurooppaan hyvin aikomuksin. Puoluevaltuusto katsoo, että hyvinvoinnin ja sivistyksen avulla estetään syrjäytymistä, osattomuutta ja radikalisoitumista niin Suomessa kuin maailmallakin.

Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
Keskustan Honkonen ja Keskustanuorten Markkanen: Nuoret pois vuokra-asumisen loukusta – jokaiselle nuorelle oikeus omaan asuntoon
Keskustan tavoitteena on, että jokaisella työssäkäyvällä nuorella olisi jatkossa mahdollisuus hankkia oma koti. Honkonen ja Markkanen esittävät, että ASP-järjestelmään tulisi lisätä enemmän joustoja ja osa harkinnasta tulisi jättää pankin tehtäväksi, noudattaen kuitenkin hyvää pankkitapaa. Yksi tapa olisi esimerkiksi poistaa ASP-asuntojen osalta hintarajat kokonaan.
8.4.2021 / Uutiset
Annika Saarikko: EU:n suunta ja kansalaisten toiveet erkaantumassa, tarvitaan parempaa unionia
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko avasi keskustelua EU:n suunnasta ja Suomen EU-linjasta puheessaan Paasikivi-seuran vieraana. Saarikon mukaan kansalaisten huoliin ja esimerkiksi Kiinan haasteeseen EU vastaa parhaiten huolehtimalla oman järjestelmänsä toimivuudesta sekä unionion epäkohtiin tarttumisesta.
6.4.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan puoluevaltuusto: Kestävin keinoin terrorismia vastaan