Keskustan puoluevaltuusto: Kestävin keinoin terrorismia vastaan

Keskusta Uutiset

Keskustan mukaan tiedustelulainsäädännön uudistamisella voidaan parantaa viranomaisten toimintaedellytyksiä terrorismia vastaan. Uudistuksessa on varmistettava perus- ja ihmisoikeuksien suojaaminen. Vierastaistelijaksi lähteminen on kriminalisoitava ja ääriliikkeiden värväämiseen on puututtava. Tässä asiassa tulee tehdä tiivistä yhteistyötä esimerkiksi Suomessa toimivien uskonnollisten yhteisöjen kanssa. Euroopan ulkorajojen valvonta on varmistettava, jotta Schengen-alueen vapaan liikkuvuuden perusta ei murene.
Ranskan turvatakuulausekkeen nojalla tekemään avunpyyntöön on vastattava erityisesti viranomaisyhteistyön ja kriisinhallinnan keinoin. Suomen on toimittava kestävää rauhaa rakentavan politiikan puolesta maamme pitkäjänteiseen linjaan sopivin keinoin.

Keskustan puoluevaltuusto korosti, että turvapaikan hakijat pakenevat lähtömaiden väkivaltaa ja näköalattomuutta ja suurin osa heistä tulee Eurooppaan hyvin aikomuksin. Puoluevaltuusto katsoo, että hyvinvoinnin ja sivistyksen avulla estetään syrjäytymistä, osattomuutta ja radikalisoitumista niin Suomessa kuin maailmallakin.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan puoluevaltuusto: Kestävin keinoin terrorismia vastaan