Keskustan puoluevaltuuston syyskokous pidetään Joensuussa lauantaista sunnuntaihin 25. – 26.11.2017. Kokouspaikka on Karelia-ammattikorkeakoulu (Tikkarinne 9).

Lauantaina 25.11. klo 9.45- kokouspaikalla järjestetään Keskustan valtakunnallisen presidentinvaalikampanjan avaus, jossa presidenttiehdokas Matti Vanhanen pitää linjapuheenvuoron ja esitellään vaalikampanjan pääviesti, yleisilme ja kampanjatuotteita.

Tilaisuuden jälkeen Vanhanen sekä Keskustan puoluejohtoa, ministereitä ja kansanedustajia on tavattavissa Joensuun kävelykadulla.

Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilän poliittinen katsaus on lauantaina klo 12.15, minkä jälkeen vuorossa on puolueen ministereiden kyselytunti.

Sunnuntaina 26.11. klo 9.15 ohjelmassa on Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlavuoden seminaari, jonka jatkoksi klo 10.30 puheenjohtaja Sipilä pitää puheen otsikolla ”Alkion velvoittava perintö”.

Puoluevaltuuston syyskokous käsittelee mm. Keskustan periaateohjelman uudistamista ja järjestötoiminnan kehittämistä sekä hyväksyy puolueen vuoden 2018 toimintasuunnitelman ja talousarvion ja poliittisen kannanoton.

Presidenttiehdokas Vanhanen ja Keskustan poliitikkoja on viikonlopun aikana tavattavissa yleisötapahtumissa myös muissa Pohjois-Karjalan kunnissa. Keskusta tiedottaa näistä tapahtumista erikseen.

Toimittajilla ja kuvaajilla on kokouspaikalla verkkoyhteyksin varustettu työtila. Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita lauantaina klo 19.30 Joensuun kaupungin iltavastaanotolle Joensuun taidemuseolle (Kirkkokatu 23).

Puoluevaltuuston syyskokoukseen ja valtakunnalliseen presidentinvaalistarttiin osallistuminen edellyttää akkreditoitumista etukäteen. Tiedotusvälineiden edustajien akkreditoitumiset pyydämme tekemään maanantaihin 20.11. mennessä Keskustan puoluetoimistoon sähköpostitse: paivi.kyto@keskusta.fi.

Tiedotusvälineiden edustajat tekevät majoitusvarauksensa itse. Keskustan puoluevaltuuston jäsenet majoittuvat Original Sokos Hotel Kimmelissä (Itäranta 1). Varaukset Joensuun hotelleihin kannattaa tehdä mahdollisimman pian, koska menossa on pikkujoulukausi.

Tervetuloa!

Keskustelussa monipaikkainen Suomi ja sen mahdollisuudet, työnteko, asuminen ja liikkuminen koko Suomessa. Voit myös itse osallistua ja esittää kysymyksesi lähetyksen aikana kommenttikentässä.
22.10.2020 / K-Studio
Keskustan europarlamentaarikko Elsi Katainen: Suomen turvepeltojen viljely pelastettiin maatalousäänestyksessä
Huono kirjaus saatiin torpattua viime hetkellä, kun yhteisen maatalouspolitiikan ympäristöehdoista neuvoteltiin. Nyt vaatimus koskee turvepeltojen kunnossapitoa, EU-parlamentin maatalousvaliokunnan varapuheenjohtajana toimiva Elsi Katainen kertoo.
21.10.2020 / Uutiset
Keskustan Honkonen: Tavallisiin autoihin ei veronkiristyksiä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu ajatuksen vuosittaisen ajoneuvoveron jyrkästä kiristämisestä. Ajatusta väläytti harkittavaksi liikenneministeriön työryhmä. Honkosen mukaan tavallisten ihmisten tavallisia autoja ei saa kurittaa verotuksella nykyistä enempää ja päätöksissä pitää huomioida ihmisten arkitodellisuus.
19.10.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan puoluevaltuuston kokous ja valtakunnallinen presidentinvaalistartti Joensuussa 25. – 26.11.