Keskustan puoluevaltuuston syyskokous pidetään Joensuussa lauantaista sunnuntaihin 25. – 26.11.2017. Kokouspaikka on Karelia-ammattikorkeakoulu (Tikkarinne 9).

Lauantaina 25.11. klo 9.45- kokouspaikalla järjestetään Keskustan valtakunnallisen presidentinvaalikampanjan avaus, jossa presidenttiehdokas Matti Vanhanen pitää linjapuheenvuoron ja esitellään vaalikampanjan pääviesti, yleisilme ja kampanjatuotteita.

Tilaisuuden jälkeen Vanhanen sekä Keskustan puoluejohtoa, ministereitä ja kansanedustajia on tavattavissa Joensuun kävelykadulla.

Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilän poliittinen katsaus on lauantaina klo 12.15, minkä jälkeen vuorossa on puolueen ministereiden kyselytunti.

Sunnuntaina 26.11. klo 9.15 ohjelmassa on Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlavuoden seminaari, jonka jatkoksi klo 10.30 puheenjohtaja Sipilä pitää puheen otsikolla ”Alkion velvoittava perintö”.

Puoluevaltuuston syyskokous käsittelee mm. Keskustan periaateohjelman uudistamista ja järjestötoiminnan kehittämistä sekä hyväksyy puolueen vuoden 2018 toimintasuunnitelman ja talousarvion ja poliittisen kannanoton.

Presidenttiehdokas Vanhanen ja Keskustan poliitikkoja on viikonlopun aikana tavattavissa yleisötapahtumissa myös muissa Pohjois-Karjalan kunnissa. Keskusta tiedottaa näistä tapahtumista erikseen.

Toimittajilla ja kuvaajilla on kokouspaikalla verkkoyhteyksin varustettu työtila. Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita lauantaina klo 19.30 Joensuun kaupungin iltavastaanotolle Joensuun taidemuseolle (Kirkkokatu 23).

Puoluevaltuuston syyskokoukseen ja valtakunnalliseen presidentinvaalistarttiin osallistuminen edellyttää akkreditoitumista etukäteen. Tiedotusvälineiden edustajien akkreditoitumiset pyydämme tekemään maanantaihin 20.11. mennessä Keskustan puoluetoimistoon sähköpostitse: paivi.kyto@keskusta.fi.

Tiedotusvälineiden edustajat tekevät majoitusvarauksensa itse. Keskustan puoluevaltuuston jäsenet majoittuvat Original Sokos Hotel Kimmelissä (Itäranta 1). Varaukset Joensuun hotelleihin kannattaa tehdä mahdollisimman pian, koska menossa on pikkujoulukausi.

Tervetuloa!

Petri Honkonen: Kokoomuksen ajama ajoneuvoveron jättikorotus estettävä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu kokoomuksen linjan vuosittaisen ajoneuvoveron rajuista korotuksista. Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo kertoi muutoksista kokoomuksen veromalliin perjantaina.
15.1.2021 / Uutiset
Kurvinen tyytyväinen: Polttoaineveron korotus ei hallituksen suunnitelmissa liikenteen päästöjen puolittamiseksi
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen on tyytyväinen liikenneministeriön tänään lausunnoille lähettämään fossiilittoman liikenteen tiekarttaan. Tiekartassa esiteltyyn keinovalikoimaan ei kuulu polttoaineveron korottaminen.
15.1.2021 / Uutiset
Liikennevaliokunnan varapuheenjohtaja Ari Torniainen: Autoa tarvitaan, päästöjä ei
Liikenteen päästöt voidaan puolittaa alueellisesti ja sosiaalisesti reilulla tavalla. Olennaista on vähentää päästöjä, ei vaikeuttaa liikkumista. Jatkossa teillä liikutaan yhä enemmän kotimaisilla uusiutuvalla polttonesteillä, biokaasulla ja sähköautoilla. Pitkien etäisyyksien Suomessa tarvitaan jatkossakin omaa autoa ja tämä tunnistetaan tiekartassa, Ari Torniainen kertoo.
15.1.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan puoluevaltuuston kokous ja valtakunnallinen presidentinvaalistartti Joensuussa 25. – 26.11.