Keskustan puoluevaltuuston syyskokous pidetään Joensuussa lauantaista sunnuntaihin 25. – 26.11.2017. Kokouspaikka on Karelia-ammattikorkeakoulu (Tikkarinne 9).

Lauantaina 25.11. klo 9.45- kokouspaikalla järjestetään Keskustan valtakunnallisen presidentinvaalikampanjan avaus, jossa presidenttiehdokas Matti Vanhanen pitää linjapuheenvuoron ja esitellään vaalikampanjan pääviesti, yleisilme ja kampanjatuotteita.

Tilaisuuden jälkeen Vanhanen sekä Keskustan puoluejohtoa, ministereitä ja kansanedustajia on tavattavissa Joensuun kävelykadulla.

Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilän poliittinen katsaus on lauantaina klo 12.15, minkä jälkeen vuorossa on puolueen ministereiden kyselytunti.

Sunnuntaina 26.11. klo 9.15 ohjelmassa on Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlavuoden seminaari, jonka jatkoksi klo 10.30 puheenjohtaja Sipilä pitää puheen otsikolla ”Alkion velvoittava perintö”.

Puoluevaltuuston syyskokous käsittelee mm. Keskustan periaateohjelman uudistamista ja järjestötoiminnan kehittämistä sekä hyväksyy puolueen vuoden 2018 toimintasuunnitelman ja talousarvion ja poliittisen kannanoton.

Presidenttiehdokas Vanhanen ja Keskustan poliitikkoja on viikonlopun aikana tavattavissa yleisötapahtumissa myös muissa Pohjois-Karjalan kunnissa. Keskusta tiedottaa näistä tapahtumista erikseen.

Toimittajilla ja kuvaajilla on kokouspaikalla verkkoyhteyksin varustettu työtila. Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita lauantaina klo 19.30 Joensuun kaupungin iltavastaanotolle Joensuun taidemuseolle (Kirkkokatu 23).

Puoluevaltuuston syyskokoukseen ja valtakunnalliseen presidentinvaalistarttiin osallistuminen edellyttää akkreditoitumista etukäteen. Tiedotusvälineiden edustajien akkreditoitumiset pyydämme tekemään maanantaihin 20.11. mennessä Keskustan puoluetoimistoon sähköpostitse: paivi.kyto@keskusta.fi.

Tiedotusvälineiden edustajat tekevät majoitusvarauksensa itse. Keskustan puoluevaltuuston jäsenet majoittuvat Original Sokos Hotel Kimmelissä (Itäranta 1). Varaukset Joensuun hotelleihin kannattaa tehdä mahdollisimman pian, koska menossa on pikkujoulukausi.

Tervetuloa!

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan puoluevaltuuston kokous ja valtakunnallinen presidentinvaalistartti Joensuussa 25. – 26.11.