Keskustan puoluevaltuuston syyskokous pidetään Joensuussa lauantaista sunnuntaihin 25. – 26.11.2017. Kokouspaikka on Karelia-ammattikorkeakoulu (Tikkarinne 9).

Lauantaina 25.11. klo 9.45- kokouspaikalla järjestetään Keskustan valtakunnallisen presidentinvaalikampanjan avaus, jossa presidenttiehdokas Matti Vanhanen pitää linjapuheenvuoron ja esitellään vaalikampanjan pääviesti, yleisilme ja kampanjatuotteita.

Tilaisuuden jälkeen Vanhanen sekä Keskustan puoluejohtoa, ministereitä ja kansanedustajia on tavattavissa Joensuun kävelykadulla.

Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilän poliittinen katsaus on lauantaina klo 12.15, minkä jälkeen vuorossa on puolueen ministereiden kyselytunti.

Sunnuntaina 26.11. klo 9.15 ohjelmassa on Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlavuoden seminaari, jonka jatkoksi klo 10.30 puheenjohtaja Sipilä pitää puheen otsikolla ”Alkion velvoittava perintö”.

Puoluevaltuuston syyskokous käsittelee mm. Keskustan periaateohjelman uudistamista ja järjestötoiminnan kehittämistä sekä hyväksyy puolueen vuoden 2018 toimintasuunnitelman ja talousarvion ja poliittisen kannanoton.

Presidenttiehdokas Vanhanen ja Keskustan poliitikkoja on viikonlopun aikana tavattavissa yleisötapahtumissa myös muissa Pohjois-Karjalan kunnissa. Keskusta tiedottaa näistä tapahtumista erikseen.

Toimittajilla ja kuvaajilla on kokouspaikalla verkkoyhteyksin varustettu työtila. Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita lauantaina klo 19.30 Joensuun kaupungin iltavastaanotolle Joensuun taidemuseolle (Kirkkokatu 23).

Puoluevaltuuston syyskokoukseen ja valtakunnalliseen presidentinvaalistarttiin osallistuminen edellyttää akkreditoitumista etukäteen. Tiedotusvälineiden edustajien akkreditoitumiset pyydämme tekemään maanantaihin 20.11. mennessä Keskustan puoluetoimistoon sähköpostitse: paivi.kyto@keskusta.fi.

Tiedotusvälineiden edustajat tekevät majoitusvarauksensa itse. Keskustan puoluevaltuuston jäsenet majoittuvat Original Sokos Hotel Kimmelissä (Itäranta 1). Varaukset Joensuun hotelleihin kannattaa tehdä mahdollisimman pian, koska menossa on pikkujoulukausi.

Tervetuloa!

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan puoluevaltuuston kokous ja valtakunnallinen presidentinvaalistartti Joensuussa 25. – 26.11.