Keskustan puoluevaltuuston syyskokous pidetään Joensuussa lauantaista sunnuntaihin 25. – 26.11.2017. Kokouspaikka on Karelia-ammattikorkeakoulu (Tikkarinne 9).

Lauantaina 25.11. klo 9.45- kokouspaikalla järjestetään Keskustan valtakunnallisen presidentinvaalikampanjan avaus, jossa presidenttiehdokas Matti Vanhanen pitää linjapuheenvuoron ja esitellään vaalikampanjan pääviesti, yleisilme ja kampanjatuotteita.

Tilaisuuden jälkeen Vanhanen sekä Keskustan puoluejohtoa, ministereitä ja kansanedustajia on tavattavissa Joensuun kävelykadulla.

Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilän poliittinen katsaus on lauantaina klo 12.15, minkä jälkeen vuorossa on puolueen ministereiden kyselytunti.

Sunnuntaina 26.11. klo 9.15 ohjelmassa on Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlavuoden seminaari, jonka jatkoksi klo 10.30 puheenjohtaja Sipilä pitää puheen otsikolla ”Alkion velvoittava perintö”.

Puoluevaltuuston syyskokous käsittelee mm. Keskustan periaateohjelman uudistamista ja järjestötoiminnan kehittämistä sekä hyväksyy puolueen vuoden 2018 toimintasuunnitelman ja talousarvion ja poliittisen kannanoton.

Presidenttiehdokas Vanhanen ja Keskustan poliitikkoja on viikonlopun aikana tavattavissa yleisötapahtumissa myös muissa Pohjois-Karjalan kunnissa. Keskusta tiedottaa näistä tapahtumista erikseen.

Toimittajilla ja kuvaajilla on kokouspaikalla verkkoyhteyksin varustettu työtila. Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita lauantaina klo 19.30 Joensuun kaupungin iltavastaanotolle Joensuun taidemuseolle (Kirkkokatu 23).

Puoluevaltuuston syyskokoukseen ja valtakunnalliseen presidentinvaalistarttiin osallistuminen edellyttää akkreditoitumista etukäteen. Tiedotusvälineiden edustajien akkreditoitumiset pyydämme tekemään maanantaihin 20.11. mennessä Keskustan puoluetoimistoon sähköpostitse: paivi.kyto@keskusta.fi.

Tiedotusvälineiden edustajat tekevät majoitusvarauksensa itse. Keskustan puoluevaltuuston jäsenet majoittuvat Original Sokos Hotel Kimmelissä (Itäranta 1). Varaukset Joensuun hotelleihin kannattaa tehdä mahdollisimman pian, koska menossa on pikkujoulukausi.

Tervetuloa!

Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
Keskustan Honkonen ja Keskustanuorten Markkanen: Nuoret pois vuokra-asumisen loukusta – jokaiselle nuorelle oikeus omaan asuntoon
Keskustan tavoitteena on, että jokaisella työssäkäyvällä nuorella olisi jatkossa mahdollisuus hankkia oma koti. Honkonen ja Markkanen esittävät, että ASP-järjestelmään tulisi lisätä enemmän joustoja ja osa harkinnasta tulisi jättää pankin tehtäväksi, noudattaen kuitenkin hyvää pankkitapaa. Yksi tapa olisi esimerkiksi poistaa ASP-asuntojen osalta hintarajat kokonaan.
8.4.2021 / Uutiset
Annika Saarikko: EU:n suunta ja kansalaisten toiveet erkaantumassa, tarvitaan parempaa unionia
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko avasi keskustelua EU:n suunnasta ja Suomen EU-linjasta puheessaan Paasikivi-seuran vieraana. Saarikon mukaan kansalaisten huoliin ja esimerkiksi Kiinan haasteeseen EU vastaa parhaiten huolehtimalla oman järjestelmänsä toimivuudesta sekä unionion epäkohtiin tarttumisesta.
6.4.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan puoluevaltuuston kokous ja valtakunnallinen presidentinvaalistartti Joensuussa 25. – 26.11.