Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtajaksi on valittu Liina Tiusanen

Puoluevaltuuston puheenjohtajiston kukituskuva
Liina Tiusanen kuva Johannes Erkkilä

Puoluevaltuusto valitsi puheenjohtajaksi Liina Tiusasen Uudeltamaalta. Varapuheenjohtajavaalissa valituiksi tulivat Karri Kallio Etelä-Pohjanmaalta ja Sari Vuorela Satakunnasta.

Puoluevaltuuston valiokuntien jäsenet asetetaan seuraavaksi kaksivuotiskaudeksi. Puheenjohtajat valitsevat valiokunnat, joita ryhtyvät vetämään ja yksi valiokunta valitsee keskuudestaan puheenjohtajan.

Valiokuntien pysyvät puheenjohtajat:

• ohjelmavaliokunta Lauri Nikula
  • kehittämisvaliokunta Liina Tiusanen
  • poliittinen valiokunta Sari Vuorela
  • järjestövaliokunta Karri Kallio

Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
Keskustan Honkonen ja Keskustanuorten Markkanen: Nuoret pois vuokra-asumisen loukusta – jokaiselle nuorelle oikeus omaan asuntoon
Keskustan tavoitteena on, että jokaisella työssäkäyvällä nuorella olisi jatkossa mahdollisuus hankkia oma koti. Honkonen ja Markkanen esittävät, että ASP-järjestelmään tulisi lisätä enemmän joustoja ja osa harkinnasta tulisi jättää pankin tehtäväksi, noudattaen kuitenkin hyvää pankkitapaa. Yksi tapa olisi esimerkiksi poistaa ASP-asuntojen osalta hintarajat kokonaan.
8.4.2021 / Uutiset
Annika Saarikko: EU:n suunta ja kansalaisten toiveet erkaantumassa, tarvitaan parempaa unionia
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko avasi keskustelua EU:n suunnasta ja Suomen EU-linjasta puheessaan Paasikivi-seuran vieraana. Saarikon mukaan kansalaisten huoliin ja esimerkiksi Kiinan haasteeseen EU vastaa parhaiten huolehtimalla oman järjestelmänsä toimivuudesta sekä unionion epäkohtiin tarttumisesta.
6.4.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan puoluevaltuuston puheenjohtajaksi on valittu Liina Tiusanen