Keskustan #virtuaalivappu sujui valoisissa merkeissä

Keskusta ja puolueen eduskuntaryhmä panostivat vapun etätapahtumiin netissä ennennäkemättömällä laajuudella, mihin koronan pakottamat poikkeusolot ohjasivat.

Tapahtumien teemana oli tuottaa valoa vappuun. Siksi luotiin mahdollisuus K-studiossa nähdä sopivalla sekoituksella haastatteluja ja kokea hyväntuulista viihdettä Mikko Alatalon säestämänä. K-studio kokosikin alkuvuoden mittaisen historiansa ajan ennätysyleisönsä eli satoja samanaikaisia katsojia ja yhteensä jopa tuhansia.

Vappupäivän Keskustan kansanedustajien puheet sujuivat myös valoisissa merkeissä. Tilausta edustajien etätapahtumille voidaan katsoa olleen, minkä todistaa lähetysten runsaat katsojamäärät.

Osallistujien määrän suhteen tavoitteena oli saada ns. langoille yhtä paljon väkeä kuin aikaisemmissa Keskustan vihreän vapun toritapahtumissa. Nyt väkeä oli ajoittain jopa runsaasti enemmän kuin aikaisemmissa kevätpäivän yleisötapahtumissa esim. toreilla.

Etätapahtumat vaikuttavat tulleen nyt jäädäkseen. Innostusta ainakin on puolin ja toisin, kun niin yleisö kuin lähetysten toteuttajat ovat olleet tyytyväisiä.

Tapahtumien kätevyyttä omalta osaltaan vahvistaa se, että voit katsoa lähetykset vielä jälkikäteen.

K-Studio: Keskustan vihreä vappu!

Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
Keskustan Honkonen ja Keskustanuorten Markkanen: Nuoret pois vuokra-asumisen loukusta – jokaiselle nuorelle oikeus omaan asuntoon
Keskustan tavoitteena on, että jokaisella työssäkäyvällä nuorella olisi jatkossa mahdollisuus hankkia oma koti. Honkonen ja Markkanen esittävät, että ASP-järjestelmään tulisi lisätä enemmän joustoja ja osa harkinnasta tulisi jättää pankin tehtäväksi, noudattaen kuitenkin hyvää pankkitapaa. Yksi tapa olisi esimerkiksi poistaa ASP-asuntojen osalta hintarajat kokonaan.
8.4.2021 / Uutiset
Annika Saarikko: EU:n suunta ja kansalaisten toiveet erkaantumassa, tarvitaan parempaa unionia
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko avasi keskustelua EU:n suunnasta ja Suomen EU-linjasta puheessaan Paasikivi-seuran vieraana. Saarikon mukaan kansalaisten huoliin ja esimerkiksi Kiinan haasteeseen EU vastaa parhaiten huolehtimalla oman järjestelmänsä toimivuudesta sekä unionion epäkohtiin tarttumisesta.
6.4.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan #virtuaalivappu sujui valoisissa merkeissä