Kimmo Tiilikainen kuntavaaliehdokkaaksi Helsinkiin

Tiilikaisen mukaan Keskusta tarjoaa Helsingissä vaihtoehdon pääkaupunkia pitkään hallinneelle Kokoomuksen, SDP:n ja Vihreiden valtakartellille.
– Näiden puolueiden pitkän valtakauden aikana ongelmat Helsingissä ovat vain lisääntyneet. Asuminen kallistuu, eriarvoisuus kaupunginosien ja niiden koulujen kesken kasvaa, liikenne takkuilee ja saastuttava hiilenpoltto jatkuu. Ihmisten asioiden sijaan valtapuolueita tuntuu kiinnostavan vain pormestarin palli.
Tiilikaisen mukaan Helsingissä on myös vakava demokratia- ja avoimuusvaje.
– Valta keskittyy eikä tavallisen helsinkiläisen ääni enää kuulu päätöksenteossa. Tästä esimerkkinä vaikkapa Keskuspuiston käsittely yleiskaavassa, Tiilikainen sanoo.
– Myös suurten rakennushankkeiden kustannusarvioiden pettäminen on syönyt luottamusta kaupungin hallintoon. Niistä ei tunnu vastaavan kukaan, ihmettelee Tiilikainen.
– Tavoitteeni on rakentaa turvallisempaa, terveellisempää ja viihtyisämpää ihmisten Helsinkiä. Se on kestävää kaupunkikehitystä.
Tiilikaisen ehdotuksesta tehty hallituksen rahoituspäätös Raide-Jokerin rakentamisesta helpottaa asuntopulaa Helsingissä, mutta lisää toimia tarvitaan. Lisäksi luomuruuan tuominen koululaisten lautasille, kivihiilen poltosta luopuminen ja puurakentamisen lisääminen kuuluvat Tiilikaisen tärkeimpiin tavoitteisiin Helsingissä.

Suorassa lähetyksessä esittelemme Keskustan vaalikampanjan TV-mainokset ja tutustumme vaaliohjelmaamme ehdokkaiden kera ympäri Suomen. Mukana myös kuntavaaliehdokkaat Annika Saarikko ja Matti Vanhanen.
7.5.2021 / K-Studio
Keskustan vpj ja Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmän pj Riikka Pakarinen: Suomessa tavoitteeksi nurmivaltaisen maidon ja naudanlihan tuotannon kasvattaminen
Nurmipeitteisyys, monimuotoisuus ja hiilensietokyky ovat kaikki tärkeitä elementtejä suomalaisessa maataloudessa. Niillä vastataan ympäristö-, ilmasto- ja biodiversiteettikysymyksiin. Karjatila on siis hyvä monimuotoisuuden lähde, Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen toteaa.
7.5.2021 / Uutiset
Keskustan puoluevaltuuston pj Tiusanen: Terapiatakuu tarvitaan koko Suomeen
"Suomalaiset asuinpaikasta riippumatta ansaitsevat apua mielenterveyden ongelmiin nopeammin ja matalammalla kynnyksellä. Siksi terapiatakuu täytyy toteuttaa koko Suomessa. Mielenterveyspalvelujen saatavuus ei saa riippua postinumerosta", Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtaja Liina Tiusanen linjaa.
6.5.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKimmo Tiilikainen kuntavaaliehdokkaaksi Helsinkiin