Kimmo Tiilikainen kuntavaaliehdokkaaksi Helsinkiin

Tiilikaisen mukaan Keskusta tarjoaa Helsingissä vaihtoehdon pääkaupunkia pitkään hallinneelle Kokoomuksen, SDP:n ja Vihreiden valtakartellille.
– Näiden puolueiden pitkän valtakauden aikana ongelmat Helsingissä ovat vain lisääntyneet. Asuminen kallistuu, eriarvoisuus kaupunginosien ja niiden koulujen kesken kasvaa, liikenne takkuilee ja saastuttava hiilenpoltto jatkuu. Ihmisten asioiden sijaan valtapuolueita tuntuu kiinnostavan vain pormestarin palli.
Tiilikaisen mukaan Helsingissä on myös vakava demokratia- ja avoimuusvaje.
– Valta keskittyy eikä tavallisen helsinkiläisen ääni enää kuulu päätöksenteossa. Tästä esimerkkinä vaikkapa Keskuspuiston käsittely yleiskaavassa, Tiilikainen sanoo.
– Myös suurten rakennushankkeiden kustannusarvioiden pettäminen on syönyt luottamusta kaupungin hallintoon. Niistä ei tunnu vastaavan kukaan, ihmettelee Tiilikainen.
– Tavoitteeni on rakentaa turvallisempaa, terveellisempää ja viihtyisämpää ihmisten Helsinkiä. Se on kestävää kaupunkikehitystä.
Tiilikaisen ehdotuksesta tehty hallituksen rahoituspäätös Raide-Jokerin rakentamisesta helpottaa asuntopulaa Helsingissä, mutta lisää toimia tarvitaan. Lisäksi luomuruuan tuominen koululaisten lautasille, kivihiilen poltosta luopuminen ja puurakentamisen lisääminen kuuluvat Tiilikaisen tärkeimpiin tavoitteisiin Helsingissä.

Keskustan eduskuntaryhmän johto: Tautitilanne pidettävä hallinnassa yhteistyöllä - oppositiolle kiitos
Keskustan eduskuntaryhmän johto Antti Kurvinen, Eeva Kalli ja Hanna-Leena Mattila toteaa, että koronaepidemian suhteen ollaan taitekohdassa - eteenpäin tilanteen kokonaishallinnassa mennään yhteistyöllä hallituksen ja opposition kanssa.
26.2.2021 / Uutiset
Matin seurassa Huhtamäen ja Sanoman hallituksen puheenjohtaja Pekka Ala-Pietilä, joka on johtanut myös työ- ja elinkeinoministeriön Kestävän kasvun työryhmää.
25.2.2021 / K-Studio
Keskustan varapj. Petri Honkonen: Kyse on nyt Suomen selviytymisestä - ymmärretäänkö asioiden vakavuus?
Työllisyys ylös, velka hallintaan ja alas, kaikki (jokainen suomalainen ja koko maa) mukana pitäen. Siinä se on: perus- ja pääasioiden programmi Suomelle, sanoo Petri Honkonen.
20.2.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKimmo Tiilikainen kuntavaaliehdokkaaksi Helsinkiin