Kimmo Tiilikainen kuntavaaliehdokkaaksi Helsinkiin

Tiilikaisen mukaan Keskusta tarjoaa Helsingissä vaihtoehdon pääkaupunkia pitkään hallinneelle Kokoomuksen, SDP:n ja Vihreiden valtakartellille.
– Näiden puolueiden pitkän valtakauden aikana ongelmat Helsingissä ovat vain lisääntyneet. Asuminen kallistuu, eriarvoisuus kaupunginosien ja niiden koulujen kesken kasvaa, liikenne takkuilee ja saastuttava hiilenpoltto jatkuu. Ihmisten asioiden sijaan valtapuolueita tuntuu kiinnostavan vain pormestarin palli.
Tiilikaisen mukaan Helsingissä on myös vakava demokratia- ja avoimuusvaje.
– Valta keskittyy eikä tavallisen helsinkiläisen ääni enää kuulu päätöksenteossa. Tästä esimerkkinä vaikkapa Keskuspuiston käsittely yleiskaavassa, Tiilikainen sanoo.
– Myös suurten rakennushankkeiden kustannusarvioiden pettäminen on syönyt luottamusta kaupungin hallintoon. Niistä ei tunnu vastaavan kukaan, ihmettelee Tiilikainen.
– Tavoitteeni on rakentaa turvallisempaa, terveellisempää ja viihtyisämpää ihmisten Helsinkiä. Se on kestävää kaupunkikehitystä.
Tiilikaisen ehdotuksesta tehty hallituksen rahoituspäätös Raide-Jokerin rakentamisesta helpottaa asuntopulaa Helsingissä, mutta lisää toimia tarvitaan. Lisäksi luomuruuan tuominen koululaisten lautasille, kivihiilen poltosta luopuminen ja puurakentamisen lisääminen kuuluvat Tiilikaisen tärkeimpiin tavoitteisiin Helsingissä.

Keskustan Jyväskylän puoluekokouksen kannanotto 16.6.2024: Jokainen nuori tarvitsee turvallisen aikuisen
Keskustan mielestä jokainen nuori tarvitsee arkeensa vähintään yhden turvallisen aikuisen. Yksikin kiusattu, syrjäytynyt tai koulusta pudonnut nuori on sivistysliike keskustalle liikaa. Keskusta edellyttää toimivaa oppilashuoltoa ja haluaa vahvistaa sitä.
16.6.2024 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKimmo Tiilikainen kuntavaaliehdokkaaksi Helsinkiin