Kulmuni: Koko Suomen vai puolen Suomen presidentti?

Kokoomuksen presidenttiehdokkaan Sauli Niinistön linja herättää tässä suhteessa kysymyksiä.
Helsingin Sanomien vaalikoneessa Niinistö ainoana ehdokkaana tuki näkemystä suurimpien kaupunkien muuta Suomea tärkeämmästä merkityksestä. Kuten tiedetään, tämä on aina ollut myös Kokoomuksen linja. Sittemmin Niinistö muutti kantaansa. Vaalipäivän lähestyessä äänestäjillä on oikeus tietää, mikä Niinistön todellinen kanta on?

Näissä vaaleissa on valittavana puolen Suomen presidentin sijaan myös koko Suomen presidentti.

Matti Vanhanen on johdonmukaisesti tähdentänyt, että koko Suomea on rakennettava tasapainoisesti ja elämisen edellytykset on turvattava myös suurimpien kaupunkien ulkopuolella. Vanhanen ymmärtää, että Suomi tarvitsee menestyäkseen niin kaupunkeja kuin maaseutua ilman sellaista vastakkainasettelua, mitä esimerkiksi Helsingin kokoomuslainen pormestari Jan Vapaavuori on viime kuukaudet lietsonut.

Varmaa on, että Vanhanen toimisi presidenttinä koko Suomen puolesta. Mikä on Sauli Niinistön linja?

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKulmuni: Koko Suomen vai puolen Suomen presidentti?