Kulmuni: Koko Suomen vai puolen Suomen presidentti?

Kokoomuksen presidenttiehdokkaan Sauli Niinistön linja herättää tässä suhteessa kysymyksiä.
Helsingin Sanomien vaalikoneessa Niinistö ainoana ehdokkaana tuki näkemystä suurimpien kaupunkien muuta Suomea tärkeämmästä merkityksestä. Kuten tiedetään, tämä on aina ollut myös Kokoomuksen linja. Sittemmin Niinistö muutti kantaansa. Vaalipäivän lähestyessä äänestäjillä on oikeus tietää, mikä Niinistön todellinen kanta on?

Näissä vaaleissa on valittavana puolen Suomen presidentin sijaan myös koko Suomen presidentti.

Matti Vanhanen on johdonmukaisesti tähdentänyt, että koko Suomea on rakennettava tasapainoisesti ja elämisen edellytykset on turvattava myös suurimpien kaupunkien ulkopuolella. Vanhanen ymmärtää, että Suomi tarvitsee menestyäkseen niin kaupunkeja kuin maaseutua ilman sellaista vastakkainasettelua, mitä esimerkiksi Helsingin kokoomuslainen pormestari Jan Vapaavuori on viime kuukaudet lietsonut.

Varmaa on, että Vanhanen toimisi presidenttinä koko Suomen puolesta. Mikä on Sauli Niinistön linja?

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKulmuni: Koko Suomen vai puolen Suomen presidentti?