Kulmuni: Koko Suomen vai puolen Suomen presidentti?

Kokoomuksen presidenttiehdokkaan Sauli Niinistön linja herättää tässä suhteessa kysymyksiä.
Helsingin Sanomien vaalikoneessa Niinistö ainoana ehdokkaana tuki näkemystä suurimpien kaupunkien muuta Suomea tärkeämmästä merkityksestä. Kuten tiedetään, tämä on aina ollut myös Kokoomuksen linja. Sittemmin Niinistö muutti kantaansa. Vaalipäivän lähestyessä äänestäjillä on oikeus tietää, mikä Niinistön todellinen kanta on?

Näissä vaaleissa on valittavana puolen Suomen presidentin sijaan myös koko Suomen presidentti.

Matti Vanhanen on johdonmukaisesti tähdentänyt, että koko Suomea on rakennettava tasapainoisesti ja elämisen edellytykset on turvattava myös suurimpien kaupunkien ulkopuolella. Vanhanen ymmärtää, että Suomi tarvitsee menestyäkseen niin kaupunkeja kuin maaseutua ilman sellaista vastakkainasettelua, mitä esimerkiksi Helsingin kokoomuslainen pormestari Jan Vapaavuori on viime kuukaudet lietsonut.

Varmaa on, että Vanhanen toimisi presidenttinä koko Suomen puolesta. Mikä on Sauli Niinistön linja?

Keskustan keskikesän podcastin aiheena on työ ja työn tulevaisuus koronakriisin jälkeisessä Suomessa. Keskustelemassa elinkeinoministeri Mika Lintilä sekä Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala.
10.7.2020 / Podcast
Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKulmuni: Koko Suomen vai puolen Suomen presidentti?