Kulmuni: Koko Suomen vai puolen Suomen presidentti?

Kokoomuksen presidenttiehdokkaan Sauli Niinistön linja herättää tässä suhteessa kysymyksiä.
Helsingin Sanomien vaalikoneessa Niinistö ainoana ehdokkaana tuki näkemystä suurimpien kaupunkien muuta Suomea tärkeämmästä merkityksestä. Kuten tiedetään, tämä on aina ollut myös Kokoomuksen linja. Sittemmin Niinistö muutti kantaansa. Vaalipäivän lähestyessä äänestäjillä on oikeus tietää, mikä Niinistön todellinen kanta on?

Näissä vaaleissa on valittavana puolen Suomen presidentin sijaan myös koko Suomen presidentti.

Matti Vanhanen on johdonmukaisesti tähdentänyt, että koko Suomea on rakennettava tasapainoisesti ja elämisen edellytykset on turvattava myös suurimpien kaupunkien ulkopuolella. Vanhanen ymmärtää, että Suomi tarvitsee menestyäkseen niin kaupunkeja kuin maaseutua ilman sellaista vastakkainasettelua, mitä esimerkiksi Helsingin kokoomuslainen pormestari Jan Vapaavuori on viime kuukaudet lietsonut.

Varmaa on, että Vanhanen toimisi presidenttinä koko Suomen puolesta. Mikä on Sauli Niinistön linja?

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKulmuni: Koko Suomen vai puolen Suomen presidentti?