Kurvinen, Kalli ja Viljanen jatkavat Keskustan eduskuntaryhmän johdossa

Keskustan eduskuntaryhmä järjestäytyi tiistaina 6.2. ryhmäkokouksessaan alkaville vuoden 2024 valtiopäiville.

Eduskuntaryhmän puheenjohtajana valittiin yksimielisesti jatkamaan kansanedustaja Antti Kurvinen Vaasan vaalipiiristä.

Eduskuntaryhmän ensimmäisenä varapuheenjohtajana valittiin yksimielisesti jatkamaan kansanedustaja Eeva Kalli Satakunnan vaalipiiristä ja toisena varapuheenjohtajana kansanedustaja Eerikki Viljanen Uudenmaan vaalipiiristä.

Eduskuntaryhmän työvaliokunnan jäseniksi valittiin kansanedustajat Hanna Räsänen Savo-Karjalan vaalipiiristä, Tuomas Kettunen, Timo Mehtälä ja Olga Oinas-Panuma Oulun vaalipiiristä ja Vesa Kallio Kaakkois-Suomen vaalipiiristä. Työvaliokuntaan kuuluvat myös eduskuntaryhmän puheenjohtajisto ja taloudenhoitaja.

Eduskuntaryhmän taloudenhoitajana valittiin jatkamaan kansanedustaja Mika Lintilä Vaasan vaalipiiristä.

Eduskuntaryhmän piiskuriksi valittiin kansanedustaja Mikko Savola Vaasan vaalipiiristä ja varapiiskuriksi kansanedustaja Pekka Aittakumpu Oulun vaalipiiristä. Myös kaikki nämä valinnat olivat yksimielisiä.

Vakiintuneen parlamentaarisen tavan mukaisesti eduskuntaryhmä tukee kolmen suurimman eduskuntaryhmän ehdokkaita eduskunnan puhemiehistöön.

Keskustan Jyväskylän puoluekokouksen kannanotto 16.6.2024: Jokainen nuori tarvitsee turvallisen aikuisen
Keskustan mielestä jokainen nuori tarvitsee arkeensa vähintään yhden turvallisen aikuisen. Yksikin kiusattu, syrjäytynyt tai koulusta pudonnut nuori on sivistysliike keskustalle liikaa. Keskusta edellyttää toimivaa oppilashuoltoa ja haluaa vahvistaa sitä.
16.6.2024 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKurvinen, Kalli ja Viljanen jatkavat Keskustan eduskuntaryhmän johdossa