Kurvinen: Tärkeintä nykyistä paremmat tiet kaikille

– Asiaan tarttumisen sijaan kuoppien on annettu syventyä ja väyliemme rapistua liian pitkään. Hyvä, että Anne Berner nostaa nyt kissan pöydälle ja avaa keskustelun. On korkea aika hakea ratkaisuja kaikkien tunnistamaan teiden ylläpidon rahoitusongelmaan.

– Kyseessä on tärkeä keskustelunavaus, joka ansaitsee vakavan läpikäynnin. Jo vuosia väylien korjausvelka on kasvanut ja tärkeät väyläinvestoinnit lykkääntyneet. Samalla autoilijoiden verot ja maksut ovat nousseet. Teiden rapistuminen on korkea aika pysäyttää tavalla tai toisella, Kurvinen korostaa.

Antti Kurvisen mukaan Keskusta on avoin erilaisille ratkaisuille ja ajatuksille, mutta silmien sulkeminen kestämättömältä nykytilalta ei enää käy. Nyt on oikea hetki tuoda pöytään erilaisia vaihtoehtoja suomalaisten teiden tulevaisuuden turvaamiseksi.

Kurvinen muistuttaa, että viime vaalikaudellakin ongelmat tiedostettiin, mutta uskallusta toimille ei ollut. Toimenpiteiden sijaan ratkaisut lykättiin tuleville hallituksille.

– Koko Suomi ansaitsee turvalliset väylät. Kunnossa olevat tiet ovat ihmisten arjen ja suomalaisen elinkeinoelämän peruskivi, joka ei saa enempää murentua.

– Väyläpolitiikan saattaminen kestävälle pohjalle on päätavoite. Lähtökohtina uudistuksissa on oltava yhteisten teidemme säilyminen tiukasti valtion ja kuntien omistuksessa, ihmisten yksityisyyden turvaaminen ja autoilijoiden menojen kasvun pysäyttäminen. Pääasia on, että Suomessa kaikilla ja kaikkialla on riittävät ja toimivat yhteydet, Kurvinen toteaa.

– Itse aion lukea LVM:n valmisteleman esityksen huolella, ja samaa suosittelen kaikille muillekin.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKurvinen: Tärkeintä nykyistä paremmat tiet kaikille