Kurvinen: Tärkeintä nykyistä paremmat tiet kaikille

– Asiaan tarttumisen sijaan kuoppien on annettu syventyä ja väyliemme rapistua liian pitkään. Hyvä, että Anne Berner nostaa nyt kissan pöydälle ja avaa keskustelun. On korkea aika hakea ratkaisuja kaikkien tunnistamaan teiden ylläpidon rahoitusongelmaan.

– Kyseessä on tärkeä keskustelunavaus, joka ansaitsee vakavan läpikäynnin. Jo vuosia väylien korjausvelka on kasvanut ja tärkeät väyläinvestoinnit lykkääntyneet. Samalla autoilijoiden verot ja maksut ovat nousseet. Teiden rapistuminen on korkea aika pysäyttää tavalla tai toisella, Kurvinen korostaa.

Antti Kurvisen mukaan Keskusta on avoin erilaisille ratkaisuille ja ajatuksille, mutta silmien sulkeminen kestämättömältä nykytilalta ei enää käy. Nyt on oikea hetki tuoda pöytään erilaisia vaihtoehtoja suomalaisten teiden tulevaisuuden turvaamiseksi.

Kurvinen muistuttaa, että viime vaalikaudellakin ongelmat tiedostettiin, mutta uskallusta toimille ei ollut. Toimenpiteiden sijaan ratkaisut lykättiin tuleville hallituksille.

– Koko Suomi ansaitsee turvalliset väylät. Kunnossa olevat tiet ovat ihmisten arjen ja suomalaisen elinkeinoelämän peruskivi, joka ei saa enempää murentua.

– Väyläpolitiikan saattaminen kestävälle pohjalle on päätavoite. Lähtökohtina uudistuksissa on oltava yhteisten teidemme säilyminen tiukasti valtion ja kuntien omistuksessa, ihmisten yksityisyyden turvaaminen ja autoilijoiden menojen kasvun pysäyttäminen. Pääasia on, että Suomessa kaikilla ja kaikkialla on riittävät ja toimivat yhteydet, Kurvinen toteaa.

– Itse aion lukea LVM:n valmisteleman esityksen huolella, ja samaa suosittelen kaikille muillekin.

Keskustan puoluekokouksen kannanotto: Olli Rehn on suomalaisia yhdistävä voima
Keskustan puoluekokouksen mukaan presidentinvaaleissa on kyse siitä, kuka ehdokkaista on paras täyttämään presidentiltä vaadittavat edellytykset vaikeassa ja vaarallisessa kansainvälisessä tilanteessa. Puoluekokouksen kanta on selvä: Keskustan ehdokas Suomen tasavallan presidentiksi on filosofian tohtori Olli Rehn.
23.9.2023 / Uutiset
Keskustan puoluesihteeriksi valittu Antti Siika-aho
Keskustan uusi puoluesihteeri on filosofian maisteri, yhteiskuntasuhdepäällikkö Antti Siika-aho.
23.9.2023
Keskustan varapuheenjohtajaksi on valittu Hilkka Kemppi
Varapuheenjohtajan paikka aukeni, kun Riikka Pakarinen ilmoitti luopuvansa varapuheenjohtajan tehtävästä Turun ylimääräisessä puoluekokouksessa.
23.9.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKurvinen: Tärkeintä nykyistä paremmat tiet kaikille