Kurvinen: Tärkeintä nykyistä paremmat tiet kaikille

– Asiaan tarttumisen sijaan kuoppien on annettu syventyä ja väyliemme rapistua liian pitkään. Hyvä, että Anne Berner nostaa nyt kissan pöydälle ja avaa keskustelun. On korkea aika hakea ratkaisuja kaikkien tunnistamaan teiden ylläpidon rahoitusongelmaan.

– Kyseessä on tärkeä keskustelunavaus, joka ansaitsee vakavan läpikäynnin. Jo vuosia väylien korjausvelka on kasvanut ja tärkeät väyläinvestoinnit lykkääntyneet. Samalla autoilijoiden verot ja maksut ovat nousseet. Teiden rapistuminen on korkea aika pysäyttää tavalla tai toisella, Kurvinen korostaa.

Antti Kurvisen mukaan Keskusta on avoin erilaisille ratkaisuille ja ajatuksille, mutta silmien sulkeminen kestämättömältä nykytilalta ei enää käy. Nyt on oikea hetki tuoda pöytään erilaisia vaihtoehtoja suomalaisten teiden tulevaisuuden turvaamiseksi.

Kurvinen muistuttaa, että viime vaalikaudellakin ongelmat tiedostettiin, mutta uskallusta toimille ei ollut. Toimenpiteiden sijaan ratkaisut lykättiin tuleville hallituksille.

– Koko Suomi ansaitsee turvalliset väylät. Kunnossa olevat tiet ovat ihmisten arjen ja suomalaisen elinkeinoelämän peruskivi, joka ei saa enempää murentua.

– Väyläpolitiikan saattaminen kestävälle pohjalle on päätavoite. Lähtökohtina uudistuksissa on oltava yhteisten teidemme säilyminen tiukasti valtion ja kuntien omistuksessa, ihmisten yksityisyyden turvaaminen ja autoilijoiden menojen kasvun pysäyttäminen. Pääasia on, että Suomessa kaikilla ja kaikkialla on riittävät ja toimivat yhteydet, Kurvinen toteaa.

– Itse aion lukea LVM:n valmisteleman esityksen huolella, ja samaa suosittelen kaikille muillekin.

Elinkeinoministeri Mika Lintilä: Luvitusta sujuvoittamalla vihreät investoinnit liikkeelle, ei kehystä venyttämällä
Elinkeinoministeri Mika Lintilä haluaa, että Suomen investointiympäristöstä tehdään Euroopan paras. Luvituksen sujuvoittaminen on ilmainen tapa saada yksityisiä investointeja ja työpaikkoja aikaiseksi tukemaan vihreää siirtymää ja uusteollistamista.
23.10.2021 / Uutiset
Yleisö kysyy, Annika vastaa. FB-livenä toteuttavaan lähetykseen yleisö voi laittaa kysymyksiään jo etukäteen tapahtuman keskustelussa tai suoran lähetyksen kommenttikentässä. Käsittelyssä tulevat aluevaalit ja ajankohtaiset poliittiset aiheet. Vähän kuin eduskunnan kyselytunnilla olisit.
21.10.2021 / K-Studio
Keskustan eduskuntaryhmä vetoaa rokotusten ottamisen puolesta
Keskustan eduskuntaryhmä vetoaa vakavasti suomalaisiin rokotusten ottamisen puolesta. Niin suojelee sekä itseään, läheisiään että muita kanssaihmisiään. Rokotukset ottamalla jokainen pystyy osaltaan vaikuttamaan suoraan myös siihen, että Suomi pysyy auki.
21.10.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKurvinen: Tärkeintä nykyistä paremmat tiet kaikille