Laskelma osoittaa: Lipposen sateenkaari vasta leikkasikin

Keskusta Uutiset

Kylmiin lukuihin perustuva vertailu on päätynyt myös Helsingin Sanomien Unto Hämäläisen Perässähiihtäjät-blogiin. Siinä hän kirjoittaa: ”Laskelma näyttää, etteivät Sipilän hallituksen leikkaukset ole likimainkaan yhtä suuria kuin Lipposen hallituksen (sdp, kokoomus, vasemmistoliitto, vihreät, Rkp) toteuttamat leikkaukset, joilla valtiontaloutta pantiin kuntoon 1990-luvun alun laman jäljiltä.

Koosteessa markat on muutettu euroiksi nykyhinnoille sekä suhteutettu vuoden 2015 bruttokansantuotteen tasoon. Suhteessa bruttokansantuotteeseen nyt tehtävien säästöjen neljän miljardin euron kokonaismäärä on vain puolet Lipposen ensimmäisen hallituksen leikkauksista.”

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetLaskelma osoittaa: Lipposen sateenkaari vasta leikkasikin