Laskelma osoittaa: Lipposen sateenkaari vasta leikkasikin

Keskusta Uutiset

Kylmiin lukuihin perustuva vertailu on päätynyt myös Helsingin Sanomien Unto Hämäläisen Perässähiihtäjät-blogiin. Siinä hän kirjoittaa: ”Laskelma näyttää, etteivät Sipilän hallituksen leikkaukset ole likimainkaan yhtä suuria kuin Lipposen hallituksen (sdp, kokoomus, vasemmistoliitto, vihreät, Rkp) toteuttamat leikkaukset, joilla valtiontaloutta pantiin kuntoon 1990-luvun alun laman jäljiltä.

Koosteessa markat on muutettu euroiksi nykyhinnoille sekä suhteutettu vuoden 2015 bruttokansantuotteen tasoon. Suhteessa bruttokansantuotteeseen nyt tehtävien säästöjen neljän miljardin euron kokonaismäärä on vain puolet Lipposen ensimmäisen hallituksen leikkauksista.”

Eurovaaliehdokas Kati Häkkinen: EU:ssa päätetään sinullekin tärkeistä asioista
Vuoden 2019 EU-vaalien äänestysprosentti oli valtakunnallisesti 40,8 %, Kaakkois-Suomessa 36.5 % ja Mikkelissä 39,3 %.
13.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Miksi hallitus toimillaan vain romuttaa luottamusta?
Keskusta ihmettelee, miksi hallituksen ja hallituspuolueiden riveistä rakentamisen ja parantamisen sijaan revitään ja rapautetaan. Hallitus uhkaa toimillaan romuttaa Suomen toimivan eläkejärjestelmän, joka turvaisi myös tulevien sukupolvien aseman. Samoin hallitus on tekemässä sairaalaverkolle. Oraalle saatu sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän kehittäminen näyttää hallituksen käsissä vaihtuvan järjestelmän hävittämiseen. Sama meno jatkuu myös toisen hallituspuolueen puheissa, joissa pilkataan ja nälvitään ratkaisujen hakemisen sijaan.
12.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaUutisetLaskelma osoittaa: Lipposen sateenkaari vasta leikkasikin