Laskelma osoittaa: Lipposen sateenkaari vasta leikkasikin

Keskusta Uutiset

Kylmiin lukuihin perustuva vertailu on päätynyt myös Helsingin Sanomien Unto Hämäläisen Perässähiihtäjät-blogiin. Siinä hän kirjoittaa: ”Laskelma näyttää, etteivät Sipilän hallituksen leikkaukset ole likimainkaan yhtä suuria kuin Lipposen hallituksen (sdp, kokoomus, vasemmistoliitto, vihreät, Rkp) toteuttamat leikkaukset, joilla valtiontaloutta pantiin kuntoon 1990-luvun alun laman jäljiltä.

Koosteessa markat on muutettu euroiksi nykyhinnoille sekä suhteutettu vuoden 2015 bruttokansantuotteen tasoon. Suhteessa bruttokansantuotteeseen nyt tehtävien säästöjen neljän miljardin euron kokonaismäärä on vain puolet Lipposen ensimmäisen hallituksen leikkauksista.”

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetLaskelma osoittaa: Lipposen sateenkaari vasta leikkasikin