Marisanna Jarva: Yrittäjyys ja itsensä työllistäminen helpottuu

Keskusta Uutiset

– Erityisen iloinen olen innovaatiosetelistä, jonka avulla myös pienet ja keskisuuret yritykset voivat hankkia asiantuntemusta ja tukea juuri omien tuotteiden tehokkaammaksi kehittämiseksi. Tämä on hyvä työkalu etenkin korkeakoulujen ja pienyrittäjien yhteistyön tiivistämiseen, Jarva iloitsee.

Viime syksynä Jarva esitti hallitukselle kirjallisessa kysymyksessään kustannusneutraalia muutosta, jossa yrittäjä voisi aloitusvaiheessa saada ansiosidonnaista päivärahaa. Valitettavasti tähän muutokseen ei työmarkkinajärjestöiltä ole löytynyt halua. Sen sijaan hallitus esitti nyt, että yrittäjäksi ryhtyvälle työttömälle voidaan jatkossa myöntää vuodeksi peruspäivärahan suuruinen starttiraha.

– Toivottavasti myös ansiosidonnaisen osalta päästään samaan ratkaisuun jatkossa. Itsensä työllistäminen on nähtävä vihdoinkin entistä tasa-arvoisempana vaihtoehtona palkkatyölle. Nämä toimet auttavat merkittävästi luomaan kaivattuja työpaikkoja ympäri Suomen, Jarva toteaa.

Keskustan Jyväskylän puoluekokouksen kannanotto 16.6.2024: Jokainen nuori tarvitsee turvallisen aikuisen
Keskustan mielestä jokainen nuori tarvitsee arkeensa vähintään yhden turvallisen aikuisen. Yksikin kiusattu, syrjäytynyt tai koulusta pudonnut nuori on sivistysliike keskustalle liikaa. Keskusta edellyttää toimivaa oppilashuoltoa ja haluaa vahvistaa sitä.
16.6.2024 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetMarisanna Jarva: Yrittäjyys ja itsensä työllistäminen helpottuu