Marisanna Jarva: Yrittäjyys ja itsensä työllistäminen helpottuu

Keskusta Uutiset

– Erityisen iloinen olen innovaatiosetelistä, jonka avulla myös pienet ja keskisuuret yritykset voivat hankkia asiantuntemusta ja tukea juuri omien tuotteiden tehokkaammaksi kehittämiseksi. Tämä on hyvä työkalu etenkin korkeakoulujen ja pienyrittäjien yhteistyön tiivistämiseen, Jarva iloitsee.

Viime syksynä Jarva esitti hallitukselle kirjallisessa kysymyksessään kustannusneutraalia muutosta, jossa yrittäjä voisi aloitusvaiheessa saada ansiosidonnaista päivärahaa. Valitettavasti tähän muutokseen ei työmarkkinajärjestöiltä ole löytynyt halua. Sen sijaan hallitus esitti nyt, että yrittäjäksi ryhtyvälle työttömälle voidaan jatkossa myöntää vuodeksi peruspäivärahan suuruinen starttiraha.

– Toivottavasti myös ansiosidonnaisen osalta päästään samaan ratkaisuun jatkossa. Itsensä työllistäminen on nähtävä vihdoinkin entistä tasa-arvoisempana vaihtoehtona palkkatyölle. Nämä toimet auttavat merkittävästi luomaan kaivattuja työpaikkoja ympäri Suomen, Jarva toteaa.

Kurvinen ja Kärnä: Vapaaehtoinen alueellistaminen koko valtiohallintoon!
Puolustushallinnon päätös lisätä työntekijöiden etätyömahdollisuuksia on päänavaus valtion toimintojen uudenlaiselle alueellistamiselle, toteavat Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen ja puolueen kunta- ja aluetyöryhmän puheenjohtaja, kansanedustaja Mikko Kärnä.
25.11.2020 / Uutiset
Anna-Mari Vimpari Keskustan ministeriryhmän valtiosihteeriksi
Keskustan ministeriryhmä on kutsunut ministeriryhmän valtiosihteeriksi VTM Anna-Mari Vimparin. Vimpari aloittaa tehtävässään tammikuun alussa. Hän toimii tällä hetkellä Keskustan eduskuntaryhmän pääsihteerinä.
24.11.2020 / Uutiset
Saarikko: Puolustusministeriö näyttää suuntaa - etätyö ei jää vain koronailmiöksi
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko näkee puolustushallinnon kasvavat etätyömahdollisuudet suuntana, johon koko Suomen työelämää on vietävä.
24.11.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetMarisanna Jarva: Yrittäjyys ja itsensä työllistäminen helpottuu