Marisanna Jarva: Yrittäjyys ja itsensä työllistäminen helpottuu

Keskusta Uutiset

– Erityisen iloinen olen innovaatiosetelistä, jonka avulla myös pienet ja keskisuuret yritykset voivat hankkia asiantuntemusta ja tukea juuri omien tuotteiden tehokkaammaksi kehittämiseksi. Tämä on hyvä työkalu etenkin korkeakoulujen ja pienyrittäjien yhteistyön tiivistämiseen, Jarva iloitsee.

Viime syksynä Jarva esitti hallitukselle kirjallisessa kysymyksessään kustannusneutraalia muutosta, jossa yrittäjä voisi aloitusvaiheessa saada ansiosidonnaista päivärahaa. Valitettavasti tähän muutokseen ei työmarkkinajärjestöiltä ole löytynyt halua. Sen sijaan hallitus esitti nyt, että yrittäjäksi ryhtyvälle työttömälle voidaan jatkossa myöntää vuodeksi peruspäivärahan suuruinen starttiraha.

– Toivottavasti myös ansiosidonnaisen osalta päästään samaan ratkaisuun jatkossa. Itsensä työllistäminen on nähtävä vihdoinkin entistä tasa-arvoisempana vaihtoehtona palkkatyölle. Nämä toimet auttavat merkittävästi luomaan kaivattuja työpaikkoja ympäri Suomen, Jarva toteaa.

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetMarisanna Jarva: Yrittäjyys ja itsensä työllistäminen helpottuu