Markus Lohi: Käänne parempaan on nyt mahdollinen

Keskusta Uutiset

Hallituksen päätökset mahdollistavat yhdessä yhteiskuntasopimuksen kanssa käänteen parempaan Suomen tilanteessa.

Työllisyys voidaan saada vihdoin yhteistyössä paranemaan ja talous kasvuun. Ja kun käänne saadaan aikaan, sitä paremmin voidaan pitää huolta myös heikoimmassa asemassa olevista.

Hallitus luo edellytyksiä talouden kasvulle muun muassa työllistävillä liikennehankkeilla sekä myöhemmin esiteltävillä yrittäjyys- ja työllisyyspaketeilla.

Nämä ratkaisut luovat sellaista uskoa tulevaisuuteen, jota Suomesta on pitkään puuttunut.

Talouspolitiikan uskottavuuden kannalta oli tärkeää, että vaalikaudelle sovituista yhteensä neljän miljardin euron menosäästöistä pystyttiin pitämään kiinni. Näin hallitus on toteuttamassa suomalaisille antamansa lupauksen maamme talouden kuntoon laittamisesta.

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetMarkus Lohi: Käänne parempaan on nyt mahdollinen