Matti Vanhanen: Lehti kääntyy omistajapolitiikassa

Valtion omistajapolitiikassa alkaa kokonaan uusi aika.

Myyntituloja käytetään tulevaisuudessa kehittämisyhtiön kautta uuden, ennen muuta kasvun ja työpaikkojen luomiseen. Aiemmin niillä pääsääntöisesti paikattiin budjettia tai maksettiin valtion velkaa. Valtio omaksuu nyt dynaamisemman otteen omistajana – ei vain yritä suojata vanhaa, vaan luo myös uutta.

Omistajapolitiikassa tarvitaan pitkäjänteisyyttä. Parlamentaarinen neuvottelukunta luo tälle aiempaa paremmat edellytykset. Eduskunnan roolin vahvistaminen on myös luottamusta lisäävä uudistus.

Valtio-omisteisten yhtiöiden ylimmän johdon etuja suitsitaan poikkeuksellisella tavalla. Tämä on tärkeää yhteiskunnallisen oikeudenmukaisuuden vaalimiseksi.

Johtajasopimuksissa eläkeiän tulee olla työeläkelainsäädännön mukainen, ja johdon irtisanomiskorvaukset puolitetaan. Näiden vastapainoksi myös henkilöstöä palkitaan yhtiön menestyksestä.

Keskustan eduskuntaryhmä pitää tärkeänä, että yhteiskuntavastuu tulee jokaisen valtio-omisteisen yhtiön perusarvoksi. Veroparatiiseille sanotaan ehdoton ei.

Suorassa lähetyksessä esittelemme Keskustan vaalikampanjan TV-mainokset ja tutustumme vaaliohjelmaamme ehdokkaiden kera ympäri Suomen. Mukana myös kuntavaaliehdokkaat Annika Saarikko ja Matti Vanhanen.
7.5.2021 / K-Studio
Keskustan vpj ja Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmän pj Riikka Pakarinen: Suomessa tavoitteeksi nurmivaltaisen maidon ja naudanlihan tuotannon kasvattaminen
Nurmipeitteisyys, monimuotoisuus ja hiilensietokyky ovat kaikki tärkeitä elementtejä suomalaisessa maataloudessa. Niillä vastataan ympäristö-, ilmasto- ja biodiversiteettikysymyksiin. Karjatila on siis hyvä monimuotoisuuden lähde, Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen toteaa.
7.5.2021 / Uutiset
Keskustan puoluevaltuuston pj Tiusanen: Terapiatakuu tarvitaan koko Suomeen
"Suomalaiset asuinpaikasta riippumatta ansaitsevat apua mielenterveyden ongelmiin nopeammin ja matalammalla kynnyksellä. Siksi terapiatakuu täytyy toteuttaa koko Suomessa. Mielenterveyspalvelujen saatavuus ei saa riippua postinumerosta", Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtaja Liina Tiusanen linjaa.
6.5.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetMatti Vanhanen: Lehti kääntyy omistajapolitiikassa