Mika Lintilä: Yhteiskuntasopimuksen veronalennukset pieni- ja keskituloisille

– Tämä helpottaisi pieni- ja keskituloisten arkea, parantaisi heidän ostovoimaansa ja lisäisi edelleen luottamusta Suomen talouteen. Talous on pitkälti myös psykologiaa. Ihmisten ostovoiman paranemisella on myös tuntuvat työllistävät vaikutukset etenkin palvelualoilla.

– Veronalennusten kohdentaminen nimenomaan pieni- ja keskituloisille on myös oikeudenmukaista, koska moni tehdyistä säästöistä vaikuttaa eniten juuri heihin, Lintilä sanoi lauantaina Keskustan Keski-Pohjanmaan piirin vuosikokouksessa Halsualla.

Lintilän mukaan työmarkkinajärjestöjen neuvottelutulos yhteiskuntasopimus on jo lisännyt luottamusta Suomen talouteen. Nyt on tärkeää, että neuvottelutulos viedään liittojen neuvotteluissa mahdollisimman laajasti työehtosopimuksiin. Aikaa on toukokuun loppuun.

– Yhteiskuntasopimus on edellytys sille, että käänne Suomen talous- ja työllisyystilanteessa saadaan aikaan. Tarpeetonta veneenkeikuttamista ei nyt tarvita mistään suunnasta, vaan liitoille on annettava neuvottelurauha. On myös ymmärrettävä, että neuvottelutulos on palkansaajien kannalta poikkeuksellinen. Yhteiskuntasopimuksen toteutuminen on kuitenkin koko Suomen ja kaikkien suomalaisten etu, Lintilä sanoi.

Lintilä kiittää pääoppositiopuolue SDP:tä siitä, että puolue muutti linjaansa vaalikauden alun jälkeen vastuulliseen suuntaan ja alkoi tukea yhteiskuntasopimusta. Sen sijaan hän ihmettelee, miksi SDP on kaikissa muissa asioissa päättänyt jumittaa menneisyyteen ja valita vastakkainasettelun ja ennen muuta pelottelun politiikan.

– Viimeksi tämä näkyi SDP:n arvioissa valtion omistajapolitiikan linjauksista. Puheenjohtaja Antti Rinne leimasi ne ”myyntiohjelmaksi”. Tällainen pelottelu ei nosta Suomea lamasta eikä tuo maahamme yhtään kipeästi kaivattua työpaikkaa lisää. Isänmaata pystyisi omalla, uskottavalla vaihtoehdolla palvelemaan myös oppositiosta, Lintilä totesi.

Suorassa lähetyksessä esittelemme Keskustan vaalikampanjan TV-mainokset ja tutustumme vaaliohjelmaamme ehdokkaiden kera ympäri Suomen. Mukana myös kuntavaaliehdokkaat Annika Saarikko ja Matti Vanhanen.
7.5.2021 / K-Studio
Keskustan vpj ja Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmän pj Riikka Pakarinen: Suomessa tavoitteeksi nurmivaltaisen maidon ja naudanlihan tuotannon kasvattaminen
Nurmipeitteisyys, monimuotoisuus ja hiilensietokyky ovat kaikki tärkeitä elementtejä suomalaisessa maataloudessa. Niillä vastataan ympäristö-, ilmasto- ja biodiversiteettikysymyksiin. Karjatila on siis hyvä monimuotoisuuden lähde, Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen toteaa.
7.5.2021 / Uutiset
Keskustan puoluevaltuuston pj Tiusanen: Terapiatakuu tarvitaan koko Suomeen
"Suomalaiset asuinpaikasta riippumatta ansaitsevat apua mielenterveyden ongelmiin nopeammin ja matalammalla kynnyksellä. Siksi terapiatakuu täytyy toteuttaa koko Suomessa. Mielenterveyspalvelujen saatavuus ei saa riippua postinumerosta", Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtaja Liina Tiusanen linjaa.
6.5.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetMika Lintilä: Yhteiskuntasopimuksen veronalennukset pieni- ja keskituloisille