Vanhasen Keskustan presidentti- ja maakuntaristeilyllä m/s Silja Europalla lauantaina esittelemän manifestin nimi on ”Nyt ei valita puolia vaan yhteinen suunta”. Manifesti kokonaisuudessaan:

”Mikä on pahinta, mitä Suomelle voisi tapahtua? Varmaankin sota, luonnonmullistus tai terrorismi. Mutta ne ovat ulkoa tulevia uhkia. Pahin uhka, johon me itse voimme vaikuttaa, on kahtiajako.

Ei ole hyvä, että kaivaudumme poteroihin, joista huutelemme toisillemme. Vähitellen menetämme yhteisen kielen ja ymmärryksen sekä sopimisen ja yhteistyön kyvyn. Tuntuu, että ääripäät eivät enää edes suostu ymmärtämään toisiaan – saati hakemaan ratkaisuja.

Tämä uhkakuva rampauttaa toteutuessaan maan ja kaiken sen kehittämisen. Tähän asti me olemme olleet yksituumainen kansa. Eroista ja erilaisista lähtökohdista huolimatta olemme ymmärtäneet, että pienen kansan täytyy pitää yhtä, jos se aikoo selviytyä. Ja hyvin olemme selviytyneet.

Yhdessä olemme tulleet yhdeksi maailman onnellisimmista kansoista, saavuttaneet Pisa-tulokset, Nokian ja mitkä tahansa niistä kymmenistä sijoituksista, joiden mukaan olemme luotettavin kansa ja vakain maa maailmassa.

Mikä tahansa maa haluaisi olla noiden tulosten mukainen. Me olemme sitä jo.

Siksi Suomi ei saa jakautua kahtia. Siihen ja tähän ääripäähän. Tähän ja tuohon kuplaan. Kaupunkiin ja maaseutuun. Köyhiin ja rikkaisiin. Kantasuomalaisiin ja maahanmuuttajiin. Natoon ja ei-Natoon.

Nyt tarvitaan arvojohtajaa. Mielestäni ahkeruus, työnteko, yrittäminen ja toisistamme välittäminen vievät meitä eteenpäin.

Eheä Suomi on myös turvallinen Suomi. Pidetään Suomi yhtenä.”

Manifesti on myös Vanhasen lauantaina julkaistuilla, uudistetuilla verkkosivuilla osoitteessa www.mattivanhanen.fi.

Tehdään näistä vaalit

Kampanjapäällikkö, Keskustan puoluesihteeri Jouni Ovaskan mukaan Keskusta lähtee tekemään presidentinvaaleista vaalit.

– Ennen vaalipäivän iltaa mikään ei ole itsestään selvää. Yhtään ääntä ei ole vielä annettu. On aika tehdä näistä vaalit. Maailma on turvattomampi kuin kuusi vuotta sitten. Samaan aikaan jakolinjoja on tullut lisää myös Suomeen. On kuplia, ääripäitä ja kaupunkien ja maaseudun vastakkainasettelua. Nyt jos koskaan tarvitaan perusteellinen keskustelu Suomen tulevaisuudesta, Ovaska sanoo.

Keskusta julkaisi presidentti- ja maakuntaristeilyllä Tehdään näistä vaalit -filmin, joka on katsottavissa osoitteessa https://youtu.be/C7EmM-msYPE. Filmi on katsottavissa myös Vanhasen verkkosivuilla sekä Keskustan ja Vanhasen sosiaalisen median tileillä.

Keskustan presidentti- ja maakuntaristeily m/s Silja Europalla jatkuu sunnuntaina 15.10. mm. Vanhasen ja Keskustan puheenjohtajan, pääministeri Juha Sipilän linjapuheenvuoroilla.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetMatti Vanhaselta manifesti presidentinvaaleihin, Tehdään näistä vaalit -filmi julki