Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin

antti kurvinen ja petri honkonen studiokuva

Ministerivaihdokset aiheuttavat muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.

Keskustan eduskuntaryhmä esittää, että tiede- ja kulttuuriministeriksi nimitettävän kansanedustaja Petri Honkosen tilalle eduskunnan perustuslakivaliokunnan jäseneksi valitaan kansanedustaja Hannu Hoskonen.

Honkosen tilalle valtiovarainvaliokunnan varajäseneksi esitetään maa- ja metsätalousministerinä toiminutta kansanedustaja Jari Leppää ja sosiaali- ja terveysvaliokunnan varajäseneksi eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylvästä.

Lisäksi Leppää esitetään suuren valiokunnan varajäseneksi kansanedustaja Pasi Kivisaaren tilalle ja Kivisaarta lakivaliokunnan jäseneksi Pylvään tilalle.

Honkonen on toiminut myös Euroopan neuvoston Suomen valtuuskunnan jäsenenä ja Kelan varavaltuutettuna.

Honkosen tilalle Euroopan neuvoston Suomen valtuuskunnan jäseneksi esitetään kansanedustaja Hilkka Kemppiä ja Kempin tilalle varajäseneksi kansanedustaja Mikko Kinnusta.

Eduskuntaryhmä esittää kansanedustaja Tuomas Kettusta Kelan varavaltuutetuksi Honkosen tilalle.

Muutokset valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin päätetään eduskunnan täysistunnoissa perjantaina 29.4. ja tiistaina 3.5. Ministerit nimitetään tasavallan presidentin esittelyssä perjantaina 29.4.

Lisätietoja:
Timo Portaankorva
Eduskuntaryhmän pääsihteeri

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetMuutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin