Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin

antti kurvinen ja petri honkonen studiokuva

Ministerivaihdokset aiheuttavat muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.

Keskustan eduskuntaryhmä esittää, että tiede- ja kulttuuriministeriksi nimitettävän kansanedustaja Petri Honkosen tilalle eduskunnan perustuslakivaliokunnan jäseneksi valitaan kansanedustaja Hannu Hoskonen.

Honkosen tilalle valtiovarainvaliokunnan varajäseneksi esitetään maa- ja metsätalousministerinä toiminutta kansanedustaja Jari Leppää ja sosiaali- ja terveysvaliokunnan varajäseneksi eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylvästä.

Lisäksi Leppää esitetään suuren valiokunnan varajäseneksi kansanedustaja Pasi Kivisaaren tilalle ja Kivisaarta lakivaliokunnan jäseneksi Pylvään tilalle.

Honkonen on toiminut myös Euroopan neuvoston Suomen valtuuskunnan jäsenenä ja Kelan varavaltuutettuna.

Honkosen tilalle Euroopan neuvoston Suomen valtuuskunnan jäseneksi esitetään kansanedustaja Hilkka Kemppiä ja Kempin tilalle varajäseneksi kansanedustaja Mikko Kinnusta.

Eduskuntaryhmä esittää kansanedustaja Tuomas Kettusta Kelan varavaltuutetuksi Honkosen tilalle.

Muutokset valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin päätetään eduskunnan täysistunnoissa perjantaina 29.4. ja tiistaina 3.5. Ministerit nimitetään tasavallan presidentin esittelyssä perjantaina 29.4.

Lisätietoja:
Timo Portaankorva
Eduskuntaryhmän pääsihteeri

Eduskuntaryhmän viikkotiedote: Keskustalta välikysymys lähipalveluiden pelastamiseksi
Keskustan eduskuntaryhmä tekee hallitukselle välikysymyksen neuvola, terveys-, vanhus- ja muista lähipalveluista. Tilanne sosiaali- ja terveyspalveluissa on vakava.
29.9.2023 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
Keskustalta välikysymys: Lähipalvelut pitää pelastaa
Keskusta tekee hallitukselle välikysymyksen terveys-, vanhus- ja muista suomalaisten lähipalveluista. Tilanne on vakava.
27.9.2023 / Uutiset
Keskustan puoluekokouksen kannanotto: Olli Rehn on suomalaisia yhdistävä voima
Keskustan puoluekokouksen mukaan presidentinvaaleissa on kyse siitä, kuka ehdokkaista on paras täyttämään presidentiltä vaadittavat edellytykset vaikeassa ja vaarallisessa kansainvälisessä tilanteessa. Puoluekokouksen kanta on selvä: Keskustan ehdokas Suomen tasavallan presidentiksi on filosofian tohtori Olli Rehn.
23.9.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetMuutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin