Muutoksia Keskustan valiokuntapaikkoihin

Eduskuntatalon pylväikkö

Keskustan eduskuntaryhmä järjestelee uudelleen kansanedustajiensa jäsenyyksiä eduskunnan valiokunnissa.

Järjestelyjä tehdään, jotta jokaisella kansanedustajalla olisi pääsääntöisesti kaksi varsinaista valiokuntajäsenyyttä ja jotta ministereistä kansanedustajiksi palaaville henkilöille saadaan jäsenyydet valiokunnissa.

Aiemmin valtiovarainministerinä ja puolueen puheenjohtajana toimineesta kansanedustaja Katri Kulmunista tulee jäsen ulkoasiain- ja valtiovarainvaliokuntiin sekä Suomen Pankin tilintarkastaja.

Kulmunin tilalle EU-asioita käsittelevän suuren valiokunnan jäseneksi tulee eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Eeva Kalli.

Edellisestä tiede- ja kulttuuriministeri Hanna Kososesta tulee talousvaliokunnan varapuheenjohtaja kansanedustaja Arto Pirttilahden tilalle ja ympäristövaliokunnan jäsen puolueen varapuheenjohtajan Petri Honkosen tilalle.

Pirttilahdesta tulee valtiovarainvaliokunnan varapuheenjohtaja kansanedustaja Esko Kivirannan tilalle sekä tulevaisuusvaliokunnan jäsen. Honkosesta puolestaan tulee perustuslakivaliokunnan jäsen Kallin tilalle.

Kiviranta siirtyy Suomen Pankin pankkivaltuutetuksi Keskustan varapuheenjohtajan Markus Lohen tilalle.

Eduskuntaryhmän puheenjohtajasta Antti Kurvisesta tulee lakivaliokunnan jäsen kansanedustaja Tuomas Kettusen tilalle. Kettunen jatkaa valiokunnan varajäsenenä.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetMuutoksia Keskustan valiokuntapaikkoihin