Muutoksia Keskustan valiokuntapaikkoihin

Eduskuntatalon pylväikkö

Keskustan eduskuntaryhmä järjestelee uudelleen kansanedustajiensa jäsenyyksiä eduskunnan valiokunnissa.

Järjestelyjä tehdään, jotta jokaisella kansanedustajalla olisi pääsääntöisesti kaksi varsinaista valiokuntajäsenyyttä ja jotta ministereistä kansanedustajiksi palaaville henkilöille saadaan jäsenyydet valiokunnissa.

Aiemmin valtiovarainministerinä ja puolueen puheenjohtajana toimineesta kansanedustaja Katri Kulmunista tulee jäsen ulkoasiain- ja valtiovarainvaliokuntiin sekä Suomen Pankin tilintarkastaja.

Kulmunin tilalle EU-asioita käsittelevän suuren valiokunnan jäseneksi tulee eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Eeva Kalli.

Edellisestä tiede- ja kulttuuriministeri Hanna Kososesta tulee talousvaliokunnan varapuheenjohtaja kansanedustaja Arto Pirttilahden tilalle ja ympäristövaliokunnan jäsen puolueen varapuheenjohtajan Petri Honkosen tilalle.

Pirttilahdesta tulee valtiovarainvaliokunnan varapuheenjohtaja kansanedustaja Esko Kivirannan tilalle sekä tulevaisuusvaliokunnan jäsen. Honkosesta puolestaan tulee perustuslakivaliokunnan jäsen Kallin tilalle.

Kiviranta siirtyy Suomen Pankin pankkivaltuutetuksi Keskustan varapuheenjohtajan Markus Lohen tilalle.

Eduskuntaryhmän puheenjohtajasta Antti Kurvisesta tulee lakivaliokunnan jäsen kansanedustaja Tuomas Kettusen tilalle. Kettunen jatkaa valiokunnan varajäsenenä.

Keskustan Katainen neuvottelemaan Suomelle tärkeästä merenkulun polttoaineiden EU-laista
Europarlamentaarikko Elsi Katainen on valittu ryhmänsä liikennevaliokunnan neuvottelijaksi merenkulun uusiutuvien ja vähähiilisten polttoaineiden käyttöä säätävään FuelEU Maritime -asetukseen, joka on osa EU:n energia- ja ilmastopakettia. Kataisen mukaan asetus on viennistä ja merikuljetuksista riippuvaiselle Suomelle ratkaisevan tärkeä: tavoitteenani neuvotteluissa on varmistaa selkeä lainsäädäntö, joka huomioi mm. talvimerenkulun Suomelle aiheuttamat poikkeusolosuhteet, Elsi Katainen linjaa.
27.10.2021 / Uutiset
Elinkeinoministeri Mika Lintilä: Luvitusta sujuvoittamalla vihreät investoinnit liikkeelle, ei kehystä venyttämällä
Elinkeinoministeri Mika Lintilä haluaa, että Suomen investointiympäristöstä tehdään Euroopan paras. Luvituksen sujuvoittaminen on ilmainen tapa saada yksityisiä investointeja ja työpaikkoja aikaiseksi tukemaan vihreää siirtymää ja uusteollistamista.
23.10.2021 / Uutiset
Yleisö kysyy, Annika vastaa. FB-livenä toteuttavaan lähetykseen yleisö voi laittaa kysymyksiään jo etukäteen tapahtuman keskustelussa tai suoran lähetyksen kommenttikentässä. Käsittelyssä tulevat aluevaalit ja ajankohtaiset poliittiset aiheet. Vähän kuin eduskunnan kyselytunnilla olisit.
21.10.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetMuutoksia Keskustan valiokuntapaikkoihin