Muutoksia Keskustan valiokuntapaikkoihin

Eduskuntatalon pylväikkö

Keskustan eduskuntaryhmä järjestelee uudelleen kansanedustajiensa jäsenyyksiä eduskunnan valiokunnissa.

Järjestelyjä tehdään, jotta jokaisella kansanedustajalla olisi pääsääntöisesti kaksi varsinaista valiokuntajäsenyyttä ja jotta ministereistä kansanedustajiksi palaaville henkilöille saadaan jäsenyydet valiokunnissa.

Aiemmin valtiovarainministerinä ja puolueen puheenjohtajana toimineesta kansanedustaja Katri Kulmunista tulee jäsen ulkoasiain- ja valtiovarainvaliokuntiin sekä Suomen Pankin tilintarkastaja.

Kulmunin tilalle EU-asioita käsittelevän suuren valiokunnan jäseneksi tulee eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Eeva Kalli.

Edellisestä tiede- ja kulttuuriministeri Hanna Kososesta tulee talousvaliokunnan varapuheenjohtaja kansanedustaja Arto Pirttilahden tilalle ja ympäristövaliokunnan jäsen puolueen varapuheenjohtajan Petri Honkosen tilalle.

Pirttilahdesta tulee valtiovarainvaliokunnan varapuheenjohtaja kansanedustaja Esko Kivirannan tilalle sekä tulevaisuusvaliokunnan jäsen. Honkosesta puolestaan tulee perustuslakivaliokunnan jäsen Kallin tilalle.

Kiviranta siirtyy Suomen Pankin pankkivaltuutetuksi Keskustan varapuheenjohtajan Markus Lohen tilalle.

Eduskuntaryhmän puheenjohtajasta Antti Kurvisesta tulee lakivaliokunnan jäsen kansanedustaja Tuomas Kettusen tilalle. Kettunen jatkaa valiokunnan varajäsenenä.

Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtajaksi on valittu Liina Tiusanen
Puoluevaltuusto valitsee syyskokouksensa aluksi puheenjohtajan ja kaksi varapuheenjohtajaa.
28.11.2020 / Uutiset
Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan puoluevaltuustossa 28.11.2020
Olen valinnut puheenvuorooni kolme tulevaisuuden isoa asiaa. Keskustelun kautta pureskelemme tänään varmasti montaa muutakin politiikan ruisleipä-asiaa. Tänään puhun koko maan kehittämisestä ja monipaikkaisesta Suomesta sekä sivistyksestä. Ja tietenkin kunnista ja vaaleista. Katson lähelle ja katson kauemmas.
28.11.2020 / Uutiset
Puoluevaltuuston kokous 28.11.2020, päivä 1