Ovaska: Keskustaan luotetaan

Hallitus on vuoden aikana saanut aikaan ratkaisuja niin yhteiskuntasopimuksesta työllisyyden parantamiseksi, sote- ja maakuntauudistuksesta palvelujen turvaamiseksi kuin säästöistä Suomen velkaantumisen lopettamiseksi.

Suomalaiset arvostavat sitä, että edellisen vaalikauden jälkeen Suomea jälleen johdetaan ja että päätöksiin pystytään ja niiden takana seistään, vaikka moni ratkaisu on ollut myös Keskustalle hankala.

Ihmisten luottamus on kuitenkin ansaittava jokainen päivä uudelleen. Kestävimmin luottamusta pidetään yllä, kun sovitut uudistukset toteutetaan määrätietoisesti. Tärkeintä on ennen kaikkea työllisyyden parantaminen. Tulevassa budjettiriihessä hallitus päättää uudesta työllisyyspaketista.

Kesän huolestuttavat uutiset maailmalta tähdentävät sen välttämättömyyttä, että Suomi ja ennen muuta taloutemme laitetaan kuntoon. Viisaan ulko- ja turvallisuuspolitiikan ohella se on kestävin tae maamme turvallisuudelle näinä poikkeuksellisina maailmanaikoina.

Syyskuussa meillä on kunnia juhlistaa puolueemme merkkipäivää. 110 vuotta täyttävä Keskusta on laittanut ja laittaa myös tulevaisuudessa voimavaransa Suomen ongelmien ratkaisemiseen. Alkavasta syksystä tulee työntäyteinen. Olen varma siitä, että hallitus saa edelleen aikaan ratkaisuja Suomen suunnan muuttamiseksi. Keskustan linja on yhteistyö ja sopiminen.

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetOvaska: Keskustaan luotetaan