Ovaska: Keskustaan luotetaan

Hallitus on vuoden aikana saanut aikaan ratkaisuja niin yhteiskuntasopimuksesta työllisyyden parantamiseksi, sote- ja maakuntauudistuksesta palvelujen turvaamiseksi kuin säästöistä Suomen velkaantumisen lopettamiseksi.

Suomalaiset arvostavat sitä, että edellisen vaalikauden jälkeen Suomea jälleen johdetaan ja että päätöksiin pystytään ja niiden takana seistään, vaikka moni ratkaisu on ollut myös Keskustalle hankala.

Ihmisten luottamus on kuitenkin ansaittava jokainen päivä uudelleen. Kestävimmin luottamusta pidetään yllä, kun sovitut uudistukset toteutetaan määrätietoisesti. Tärkeintä on ennen kaikkea työllisyyden parantaminen. Tulevassa budjettiriihessä hallitus päättää uudesta työllisyyspaketista.

Kesän huolestuttavat uutiset maailmalta tähdentävät sen välttämättömyyttä, että Suomi ja ennen muuta taloutemme laitetaan kuntoon. Viisaan ulko- ja turvallisuuspolitiikan ohella se on kestävin tae maamme turvallisuudelle näinä poikkeuksellisina maailmanaikoina.

Syyskuussa meillä on kunnia juhlistaa puolueemme merkkipäivää. 110 vuotta täyttävä Keskusta on laittanut ja laittaa myös tulevaisuudessa voimavaransa Suomen ongelmien ratkaisemiseen. Alkavasta syksystä tulee työntäyteinen. Olen varma siitä, että hallitus saa edelleen aikaan ratkaisuja Suomen suunnan muuttamiseksi. Keskustan linja on yhteistyö ja sopiminen.

Suorassa lähetyksessä esittelemme Keskustan vaalikampanjan TV-mainokset ja tutustumme vaaliohjelmaamme ehdokkaiden kera ympäri Suomen. Mukana myös kuntavaaliehdokkaat Annika Saarikko ja Matti Vanhanen.
7.5.2021 / K-Studio
Keskustan vpj ja Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmän pj Riikka Pakarinen: Suomessa tavoitteeksi nurmivaltaisen maidon ja naudanlihan tuotannon kasvattaminen
Nurmipeitteisyys, monimuotoisuus ja hiilensietokyky ovat kaikki tärkeitä elementtejä suomalaisessa maataloudessa. Niillä vastataan ympäristö-, ilmasto- ja biodiversiteettikysymyksiin. Karjatila on siis hyvä monimuotoisuuden lähde, Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen toteaa.
7.5.2021 / Uutiset
Keskustan puoluevaltuuston pj Tiusanen: Terapiatakuu tarvitaan koko Suomeen
"Suomalaiset asuinpaikasta riippumatta ansaitsevat apua mielenterveyden ongelmiin nopeammin ja matalammalla kynnyksellä. Siksi terapiatakuu täytyy toteuttaa koko Suomessa. Mielenterveyspalvelujen saatavuus ei saa riippua postinumerosta", Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtaja Liina Tiusanen linjaa.
6.5.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetOvaska: Keskustaan luotetaan