Ovaska: Keskustaan luotetaan

Hallitus on vuoden aikana saanut aikaan ratkaisuja niin yhteiskuntasopimuksesta työllisyyden parantamiseksi, sote- ja maakuntauudistuksesta palvelujen turvaamiseksi kuin säästöistä Suomen velkaantumisen lopettamiseksi.

Suomalaiset arvostavat sitä, että edellisen vaalikauden jälkeen Suomea jälleen johdetaan ja että päätöksiin pystytään ja niiden takana seistään, vaikka moni ratkaisu on ollut myös Keskustalle hankala.

Ihmisten luottamus on kuitenkin ansaittava jokainen päivä uudelleen. Kestävimmin luottamusta pidetään yllä, kun sovitut uudistukset toteutetaan määrätietoisesti. Tärkeintä on ennen kaikkea työllisyyden parantaminen. Tulevassa budjettiriihessä hallitus päättää uudesta työllisyyspaketista.

Kesän huolestuttavat uutiset maailmalta tähdentävät sen välttämättömyyttä, että Suomi ja ennen muuta taloutemme laitetaan kuntoon. Viisaan ulko- ja turvallisuuspolitiikan ohella se on kestävin tae maamme turvallisuudelle näinä poikkeuksellisina maailmanaikoina.

Syyskuussa meillä on kunnia juhlistaa puolueemme merkkipäivää. 110 vuotta täyttävä Keskusta on laittanut ja laittaa myös tulevaisuudessa voimavaransa Suomen ongelmien ratkaisemiseen. Alkavasta syksystä tulee työntäyteinen. Olen varma siitä, että hallitus saa edelleen aikaan ratkaisuja Suomen suunnan muuttamiseksi. Keskustan linja on yhteistyö ja sopiminen.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetOvaska: Keskustaan luotetaan