Ovaska: Keskustaan luotetaan

Hallitus on vuoden aikana saanut aikaan ratkaisuja niin yhteiskuntasopimuksesta työllisyyden parantamiseksi, sote- ja maakuntauudistuksesta palvelujen turvaamiseksi kuin säästöistä Suomen velkaantumisen lopettamiseksi.

Suomalaiset arvostavat sitä, että edellisen vaalikauden jälkeen Suomea jälleen johdetaan ja että päätöksiin pystytään ja niiden takana seistään, vaikka moni ratkaisu on ollut myös Keskustalle hankala.

Ihmisten luottamus on kuitenkin ansaittava jokainen päivä uudelleen. Kestävimmin luottamusta pidetään yllä, kun sovitut uudistukset toteutetaan määrätietoisesti. Tärkeintä on ennen kaikkea työllisyyden parantaminen. Tulevassa budjettiriihessä hallitus päättää uudesta työllisyyspaketista.

Kesän huolestuttavat uutiset maailmalta tähdentävät sen välttämättömyyttä, että Suomi ja ennen muuta taloutemme laitetaan kuntoon. Viisaan ulko- ja turvallisuuspolitiikan ohella se on kestävin tae maamme turvallisuudelle näinä poikkeuksellisina maailmanaikoina.

Syyskuussa meillä on kunnia juhlistaa puolueemme merkkipäivää. 110 vuotta täyttävä Keskusta on laittanut ja laittaa myös tulevaisuudessa voimavaransa Suomen ongelmien ratkaisemiseen. Alkavasta syksystä tulee työntäyteinen. Olen varma siitä, että hallitus saa edelleen aikaan ratkaisuja Suomen suunnan muuttamiseksi. Keskustan linja on yhteistyö ja sopiminen.

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetOvaska: Keskustaan luotetaan