Pohjoismaisten keskipuolueiden johdot koolle Helsinkiin

Pohjoismaiset keskipuolueiden johdot saapuvat Suomen Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikon ja puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen vieraiksi Helsinkiin maanantaina 25.4.2022.

-Ajatus kokoontumisesta syntyi jo koronakriisin aikana. Politiikassa on muutaman viime vuoden ajan ollut poikkeuksellisen paljon ylikansallisia ilmiöitä. Päätimme jo viime vuoden puolella, että käymme näitä sisarpuolueiden kanssa läpi yhteistä näkemystä hakien. Tietenkin turvallisuuden takaaminen Pohjoismaissa on nyt tapaamisen ykkösteema, Annika Saarikko avaa tapaamisen taustoja.

Tapaamiseen osallistuvat Keskustapuolueet Ruotsista (Centerpartiet), Norjasta (Senterpartiet), Tanskasta (Venstre) ja Islannista (Framsoknarflokkurinn). Mukaan on kutsuttu Suomesta myös RKP. Jokaisesta puolueesta on on kutsuttu puheenjohtaja ja puoluesihteeri tapaamiseen.

-Turvallisuuspolitiikan lisäksi ohjelmassa on keskustelu aluepolitiikasta, joka yhdistää pohjoismaisia keskustapuolueita. Tarkastelemme myös poliittisen keskikentän muutoksia ja politiikan kokonaisasetelmaa. Luvassa on varmasti monipuolinen ja antoisa päivä, Riikka Pirkkalainen toteaa.

Keskustan Jyväskylän puoluekokouksen kannanotto 16.6.2024: Jokainen nuori tarvitsee turvallisen aikuisen
Keskustan mielestä jokainen nuori tarvitsee arkeensa vähintään yhden turvallisen aikuisen. Yksikin kiusattu, syrjäytynyt tai koulusta pudonnut nuori on sivistysliike keskustalle liikaa. Keskusta edellyttää toimivaa oppilashuoltoa ja haluaa vahvistaa sitä.
16.6.2024 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPohjoismaisten keskipuolueiden johdot koolle Helsinkiin