Pohjoismaisten keskipuolueiden johdot koolle Helsinkiin

Pohjoismaiset keskipuolueiden johdot saapuvat Suomen Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikon ja puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen vieraiksi Helsinkiin maanantaina 25.4.2022.

-Ajatus kokoontumisesta syntyi jo koronakriisin aikana. Politiikassa on muutaman viime vuoden ajan ollut poikkeuksellisen paljon ylikansallisia ilmiöitä. Päätimme jo viime vuoden puolella, että käymme näitä sisarpuolueiden kanssa läpi yhteistä näkemystä hakien. Tietenkin turvallisuuden takaaminen Pohjoismaissa on nyt tapaamisen ykkösteema, Annika Saarikko avaa tapaamisen taustoja.

Tapaamiseen osallistuvat Keskustapuolueet Ruotsista (Centerpartiet), Norjasta (Senterpartiet), Tanskasta (Venstre) ja Islannista (Framsoknarflokkurinn). Mukaan on kutsuttu Suomesta myös RKP. Jokaisesta puolueesta on on kutsuttu puheenjohtaja ja puoluesihteeri tapaamiseen.

-Turvallisuuspolitiikan lisäksi ohjelmassa on keskustelu aluepolitiikasta, joka yhdistää pohjoismaisia keskustapuolueita. Tarkastelemme myös poliittisen keskikentän muutoksia ja politiikan kokonaisasetelmaa. Luvassa on varmasti monipuolinen ja antoisa päivä, Riikka Pirkkalainen toteaa.

Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Eeva Kalli: Kun suomalaiset pärjäävät, Suomi pärjää
Suomalaisten turvallisuus ja hyvinvointi ovat Keskustan tärkeimmät tavoitteet. Ajat ovat vakavat. Nyt pitää toimia tavalla, joka vahvistaa suomalaisten luottamusta tulevaan.
20.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Valtiovarainministeri Annika Saarikko budjetin esittelyssä: Turvaa talven yli, kasvun eväitä tulevaisuuteen
Ensi vuoden budjetin tarkoituksena on tarjota turvaa talven yli, ja kasvun eväitä pitkälle tulevaisuuteen.
20.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPohjoismaisten keskipuolueiden johdot koolle Helsinkiin