Pohjoismaisten keskipuolueiden johdot koolle Helsinkiin

Pohjoismaiset keskipuolueiden johdot saapuvat Suomen Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikon ja puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen vieraiksi Helsinkiin maanantaina 25.4.2022.

-Ajatus kokoontumisesta syntyi jo koronakriisin aikana. Politiikassa on muutaman viime vuoden ajan ollut poikkeuksellisen paljon ylikansallisia ilmiöitä. Päätimme jo viime vuoden puolella, että käymme näitä sisarpuolueiden kanssa läpi yhteistä näkemystä hakien. Tietenkin turvallisuuden takaaminen Pohjoismaissa on nyt tapaamisen ykkösteema, Annika Saarikko avaa tapaamisen taustoja.

Tapaamiseen osallistuvat Keskustapuolueet Ruotsista (Centerpartiet), Norjasta (Senterpartiet), Tanskasta (Venstre) ja Islannista (Framsoknarflokkurinn). Mukaan on kutsuttu Suomesta myös RKP. Jokaisesta puolueesta on on kutsuttu puheenjohtaja ja puoluesihteeri tapaamiseen.

-Turvallisuuspolitiikan lisäksi ohjelmassa on keskustelu aluepolitiikasta, joka yhdistää pohjoismaisia keskustapuolueita. Tarkastelemme myös poliittisen keskikentän muutoksia ja politiikan kokonaisasetelmaa. Luvassa on varmasti monipuolinen ja antoisa päivä, Riikka Pirkkalainen toteaa.

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPohjoismaisten keskipuolueiden johdot koolle Helsinkiin