Politiikka- ja toimintapäivät Jyväskylässä tänä viikonloppuna

Keskustan perinteiset politiikka- ja toimintapäivät keräävät satoja keskustalaisia tänä viikonloppuna Jyväskylään. Keskustelemme ajankohtaisista poliittisista aiheista aatetta unohtamatta, ja suunnittelemme tulevaisuutta yhdessä. Saamme uusia eväitä järjestötoiminnan johtamiseen, koulutusta some-viestinnän uusista tuulista ja vaali-/kampanjapäällikkövalmennusta.

Tarjolla on laaja kattaus keskusteluja, joissa esillä mm. eheä Suomi ja eriarvoisuuden torjunta, koulutus, ympäristö, perheet, kansanvallan ja vaikuttamisen muutos, tulevaisuuden maaseutu, suomalainen ruoka, kaupunkipolitiikka, kansanvälinen vaikuttaminen, työelämä, sosiaaliturva ja perustulo, ministeritentti sekä luonnollisesti maakunta- ja sote-uudistus.

Äänessä ovat Keskustan puoluejohdon ja ministereiden Juha Sipilä, Annika Saarikko, Kimmo Tiilikainen, Anu Vehviläinen sekä Mika Lintilän lisäksi esim. toimitusjohtaja Mikael Jungner, vanhempi asiantuntija Liisa Hyssälä Sitrasta, STTK:n puheenjohtaja Antti Palola, professori Heikki Hiilamo, kaupunginjohtaja Tytti Määttä, professori emerita Marja Järvelä sekä eduskunnan varapuhemies Mauri Pekkarinen.

Avajaisia voi seurata suorana striimin kautta lauantaina kello 10-11.

Lisäksi Keskustalla on useita yleisötilaisuuksia eri puolilla Jyväskylän keskustaa:

Kävelykatu
hernerokkatarjoilu la klo 11 – 14
klo 12 ministeri Anu Vehviläinen

klo 12 pääministeri, puheenj. Juha Sipilä

klo 12.30 kansanedustaja Petri Honkonen

klo 12.30 varapuheenj. Katri Kulmuni

klo 13 eduskuntaryhmän pj. Antti Kaikkonen

Kauppakeskus Seppä

klo 12 ministeri Mika Lintilä

klo 12 varapuheenjohtaja Hanna-Kaisa Heikkinen

klo 12.30 kansanedustaja Mauri Pekkarinen

klo 13 kansanedustaja Anne Kalmari

klo 13.30 puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen

Mäki-Matin perhepuisto

klo 11.30 ministeri Annika Saarikko. Paikalle ovat
tervetulleita kaikki lapset ja lapsenmieliset!

keskusta myös Wemmi-markkinoilla paviljongissa
lauantaina klo 10 – 17 ja sunnuntaina klo 10 – 16
Jaossa Keskusta-ämpäreitä ensin ehtiville molempina päivinä.

la klo 14 kansanedustaja Anne Kalmari
klo 14.30 pääministeri, puheenjohtaja Juha Sipilä
klo 15.30 kansanedustaja Mauri Pekkarinen

su klo 10 varapuheenjohtaja Juha Rehula

klo 11 kansanedustaja Aila Paloniemi

Keskustan Pakarinen: Etätyö luo lisätarvetta lähiyrittäjyydelle
Monipaikkaisuudella ja sen etätyön muodolla on suuria vaikutuksia kaupunkiseuduilla, joilla asiantuntijatyön runsas määrä tarkoittaa myös aiempaa suurempaa määrää etätyötä koronan jälkeen. Enemmän kotona tehtävä työ synnyttää uutta kysyntää palveluille lähellä kotia. Lähipalveluiden kysyntä vaikkapa lounasravintoloiden muodossa todennäköisesti kasvaa, kun etätyöt nyt vakiintuvat, Kaupungissa on Keskusta -verkoston vetäjä Riikka Pakarinen linjaa.
15.10.2021 / Uutiset
K-studion vieraaksi saapuu ministeri Antti Kurvinen. Keskustelussa mistä luomme lisää kasvua ja työpaikkoja luoville aloille, korjaamme koronan jälkiä ja pidämme huolta lapsista ja nuorista, kun samaan aikaan veikkauksen rahoitus vähenee.
14.10.2021 / K-Studio
Keskustan Markus Lohi: Kela-korvauksia ei pidä poistaa yksityisestä sairaanhoidosta
Keskustan varapuheenjohtaja, sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj. Markus Lohi ei näe perustetta poistaa yksityisen sairaanhoidon kela-korvauksia. Tärkeää on myös varmistaa monituottajuus ja palveluseteleiden käyttö osana sote-uudistusta, Lohi toteaa.
11.10.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPolitiikka- ja toimintapäivät Jyväskylässä tänä viikonloppuna