Antti Kaikkonen Antti Rinteelle: Kyllä tässä työttömän asialla on yritetty olla

Rinne totesi suorassa televisiohaastattelussa, että pääministeri Juha Sipilä on ”vastuussa työmarkkinoiden jännitteistä” ja että hallitus on toiminut ”työnantajien edusmiehenä”.

– Rinteellä on tietenkin oikeus näkemyksiinsä, mutta tulosten valossa sanoisin, että kyllä tässä on ennen muuta työttömän asialla yritetty olla. Päällimmäinen tavoite on ollut saada lisää työpaikkoja Suomeen, ja siinä on kyllä aika lailla onnistuttukin. Tällä vaalikaudella on saatu jo reilusti yli 110 000 suomalaiselle töitä. Tähän on tarvittu myös poliittisia päätöksiä, joista osa on ollut vaikeitakin.

– Suomen talouden ja työllisyyden nousu johtuu tietysti monesta asiasta. Hallituksen toimilla, joilla kilpailukykyämme on parannettu, on siinä ollut oma roolinsa, Kaikkonen sanoo.

– Hämmentävintä on, että vielä eduskuntakäsittelyssä SDP tuki kilpailukykysopimusta, mutta sen jälkeen on ikään kuin ollut kieltämässä tämän.

– Nytkin vähän valitettavasti tuntuu siltä, että SDP-johtoisen ammattiyhdistysliikkeen kaavailemissa toimenpiteissä on kyse enemmän puoluepolitiikasta kuin itse asiasta, eli työllisyyden parantamisesta, Kaikkonen toteaa.

– Työmarkkinoilla ja laajemmin yhteiskunnassa olisi viisainta laittaa voimavarat nyt siihen, että talouden kasvun jatkuminen turvataan ja että vielä työttömänä oleville saadaan töitä. Tämä on ainakin Keskustan tavoite, Kaikkonen sanoo.

Keskustan eduskuntaryhmän johto: Tautitilanne pidettävä hallinnassa yhteistyöllä - oppositiolle kiitos
Keskustan eduskuntaryhmän johto Antti Kurvinen, Eeva Kalli ja Hanna-Leena Mattila toteaa, että koronaepidemian suhteen ollaan taitekohdassa - eteenpäin tilanteen kokonaishallinnassa mennään yhteistyöllä hallituksen ja opposition kanssa.
26.2.2021 / Uutiset
Matin seurassa Huhtamäen ja Sanoman hallituksen puheenjohtaja Pekka Ala-Pietilä, joka on johtanut myös työ- ja elinkeinoministeriön Kestävän kasvun työryhmää.
25.2.2021 / K-Studio
Keskustan varapj. Petri Honkonen: Kyse on nyt Suomen selviytymisestä - ymmärretäänkö asioiden vakavuus?
Työllisyys ylös, velka hallintaan ja alas, kaikki (jokainen suomalainen ja koko maa) mukana pitäen. Siinä se on: perus- ja pääasioiden programmi Suomelle, sanoo Petri Honkonen.
20.2.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAntti Kaikkonen Antti Rinteelle: Kyllä tässä työttömän asialla on yritetty olla