Antti Kaikkonen Antti Rinteelle: Kyllä tässä työttömän asialla on yritetty olla

Rinne totesi suorassa televisiohaastattelussa, että pääministeri Juha Sipilä on ”vastuussa työmarkkinoiden jännitteistä” ja että hallitus on toiminut ”työnantajien edusmiehenä”.

– Rinteellä on tietenkin oikeus näkemyksiinsä, mutta tulosten valossa sanoisin, että kyllä tässä on ennen muuta työttömän asialla yritetty olla. Päällimmäinen tavoite on ollut saada lisää työpaikkoja Suomeen, ja siinä on kyllä aika lailla onnistuttukin. Tällä vaalikaudella on saatu jo reilusti yli 110 000 suomalaiselle töitä. Tähän on tarvittu myös poliittisia päätöksiä, joista osa on ollut vaikeitakin.

– Suomen talouden ja työllisyyden nousu johtuu tietysti monesta asiasta. Hallituksen toimilla, joilla kilpailukykyämme on parannettu, on siinä ollut oma roolinsa, Kaikkonen sanoo.

– Hämmentävintä on, että vielä eduskuntakäsittelyssä SDP tuki kilpailukykysopimusta, mutta sen jälkeen on ikään kuin ollut kieltämässä tämän.

– Nytkin vähän valitettavasti tuntuu siltä, että SDP-johtoisen ammattiyhdistysliikkeen kaavailemissa toimenpiteissä on kyse enemmän puoluepolitiikasta kuin itse asiasta, eli työllisyyden parantamisesta, Kaikkonen toteaa.

– Työmarkkinoilla ja laajemmin yhteiskunnassa olisi viisainta laittaa voimavarat nyt siihen, että talouden kasvun jatkuminen turvataan ja että vielä työttömänä oleville saadaan töitä. Tämä on ainakin Keskustan tavoite, Kaikkonen sanoo.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAntti Kaikkonen Antti Rinteelle: Kyllä tässä työttömän asialla on yritetty olla