Puoluesihteeri Antti Siika-aho puoluevaltuustossa: ”You will see”

Keskustan puoluesihteeri Antti Siika-ahon mukaan tasavallan presidentinvaali on Keskustan tämän hetken tärkein järjestöllinen tehtävä. Siika-aho muistutti, että vaalit eivät ole edes vielä alkaneet ja presidenttipelin todellinen asetelma hahmottuu vastaa joulun jälkeen. Siika-Aho puhui lauantaina Keskustan puoluevaltuuston kokouksessa Lahdessa.

• Tämä vaali muistuttaa kovin paljon vuoden 2000 presidentinvaaleja. Tuolloinhan oletettuja kärkiehdokkaita myllytettiin kaikissa kanavissa ja Esko Aho ja Tarja Halonen tuomittiin kakkossarjalaisiksi.
  • Lopulta Aho ja Halonen nousivat toiselle kierrokselle, koska ihmiset pääsivät tutustumaan ehdokkaisiin todellisuudessa ja pääsivät perehtymään heidän tarjoamaansa suuntaan. Uskon, että näissä vaaleissa tullaan näkemään samanlaista liikettä ehdokassijoituksissa.

Siika-aho kiitti kaikkia, jotka ovat jo tehneet runsaasti presidenttiehdokas Rehnin hyväksi. Siika-aho rohkaisi kaikkia tekemään hartiavoimin töitä ja innostumaan vaaleista.

• ”You will see”, oli Siika-ahon viesti vaaliasetelmien muodostumisesta.

Puoluesihteeri Siika-aho kertoi myös, että Keskustan puoluekokousta aiotaan avata useammille ja Keskustaliike keskittyy yhä vahvemmin uusien toimintamuotojen kokeilemiseen.

• Vuosien 2024 ja 2025 vaaleihin käydään kunnianhimoisella ohjelmatyöllä ja sitkeällä ehdokashakinnalla.
  • Keskustaa tullaan kehittämään ensi vuonna hyväksyttävän järjestöstrategian suuntaviivoilla, ja ensi vuonna käynnistetään myös uuden periaateohjelman työstäminen, Siika-Aho summasi keskustaväen työsarkaa.

Keskustan Jyväskylän puoluekokouksen kannanotto 16.6.2024: Jokainen nuori tarvitsee turvallisen aikuisen
Keskustan mielestä jokainen nuori tarvitsee arkeensa vähintään yhden turvallisen aikuisen. Yksikin kiusattu, syrjäytynyt tai koulusta pudonnut nuori on sivistysliike keskustalle liikaa. Keskusta edellyttää toimivaa oppilashuoltoa ja haluaa vahvistaa sitä.
16.6.2024 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPuoluesihteeri Antti Siika-aho puoluevaltuustossa: ”You will see”