Keskusta nimesi 12 ensimmäistä ehdokasta Euroopan parlamentin vaaleihin.

Lahdessa kokoontunut Keskustan puoluevaltuuston kokous nimesi 12 ensimmäistä ehdokastaan kesällä 2024 käytäviin Euroopan parlamentin vaaleihin.

Ehdokkaiksi nimettiin:

Perttu Helin, 45, FM, erityisopettaja, Turku (Varsinais-Suomi)
Kati Häkkinen, 43, yrittäjä, Mikkeli (Etelä-Savo, Itä-Savo, KN)
Venla Kajan, 25, opiskelija, Kuopio (KOL)
Elsi Katainen, 56, MEP, Kuopio (Pohjois-Savo, KN)
Timo Kaunisto, 60 , FT, MMM, Hämeenlinna (Etelä-Häme)
Piia Koriseva, 51, yrittäjä, toimittaja, Paimio (Varsinais-Suomi)
Mika Lintilä, 57, kansanedustaja, Toholampi (Keski-Pohjanmaa)
Valtteri Paakki, 25, FM, maakuntasuunnittelija, Jyväskylä (Keski-Suomi, Keskustanuoret)
Petri Roininen, 59, DI, toimitusjohtaja, Helsinki (Helsinki)
Sami Ronkola, 30, lastensuojelun ohjaaja, Kerava (Uusimaa)
Joel Taskila, 31, yrittäjä, Oulu (KOL)
Ira Toppinen, 51, ekonomi, sivistysjohtaja, Siikalatva (Pohjois-Pohjanmaa)

Keskustan ehdokasasettelu on pitkällä ja vain kahdeksan ehdokaspaikkaa jää avoimeksi ja puoluehallituksen nimettäviksi talven aikana.

Keskusta valmistautuu vaaleihin täysimittaisesti ja tavoitteenaan lisätä kannatustaan. Lähestyvistä presidentinvaaleista huolimatta puolue on halunnut olla jo tässä vaiheessa hyvin valmistautunut kesällä käytäviin vaaleihin, koska tulevalla EU-kaudella vaikutetaan pitkälti siihen, mikä Euroopan unionin tulevaisuus on.

Tätä työtä vauhdittamaan puoluevaltuusto hyväksyi myös puolueen eurovaaliteesit, jotka toistavat Keskustan kestävää Eurooppa poliittista linjaa. Teeseistä käy hyvin selvästi ilmi, että Keskusta ei hyväksy kotien pakkoremontteja, eikä maan- ja metsänomistajan asemaa heikentäviä päätöksiä. Sen sijaan kannatamme mahdollistavaa sääntelyä ja kestävää energia- ja ilmastopolitiikkaa, luonnonvarapolitiikkaa ja alueiden politiikkaa.

Tutustu Keskustan ehdokkaisiin ja eurovaaliteeseihin täällä>

Keskustan Jyväskylän puoluekokouksen kannanotto 16.6.2024: Jokainen nuori tarvitsee turvallisen aikuisen
Keskustan mielestä jokainen nuori tarvitsee arkeensa vähintään yhden turvallisen aikuisen. Yksikin kiusattu, syrjäytynyt tai koulusta pudonnut nuori on sivistysliike keskustalle liikaa. Keskusta edellyttää toimivaa oppilashuoltoa ja haluaa vahvistaa sitä.
16.6.2024 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta nimesi 12 ensimmäistä ehdokasta Euroopan parlamentin vaaleihin.