Keskustan eduskuntaryhmä on valinnut kansanedustaja Juha Pylvään jatkamaan eduskuntaryhmän puheenjohtajana. Pylväs edustaa Oulun vaalipiiriä.

Eduskuntaryhmän ensimmäisenä varapuheenjohtajana jatkaa kansanedustaja Eeva Kalli Satakunnan vaalipiiristä.

Toiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin äänestyksen jälkeen kansanedustaja Jouni Ovaska Pirkanmaan vaalipiiristä. Vaalissa toisena ehdokkaana oli kansanedustaja Hanna-Leena Mattila Oulun vaalipiiristä. Mattila on toiminut aiemmin toisena varapuheenjohtajana.

Eduskuntaryhmän ehdokas eduskunnan puhemieheksi on kansanedustaja Matti Vanhanen. Hän on toiminut aiemmin puhemiehenä, valtiovarainministerinä, pääministerinä ja puolustusministerinä. Vanhanen edustaa Uudenmaan vaalipiiriä.

Eduskuntaryhmän järjestäytymiskokouksessa 1.2. tehdyt valinnat olivat toisen varapuheenjohtajan valintaa lukuun ottamatta  yksimieliset.

Lisätietoja:
Timo Portaankorva
eduskuntaryhmän pääsihteeri
puhelin 040 590 7956

Matti Mönttinen

poliittinen asiantuntija, viestintävastaava
puhelin 045 136 3416

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPylväs, Kalli ja Ovaska Keskustan eduskuntaryhmän johtoon, Vanhanen puhemiesehdokas