Sonja Huttunen poliittiseksi suunnittelijaksi Keskustan puoluetoimistoon

Huttusen toimenkuvaan kuuluu poliittinen valmistelu ja osallistuminen Keskustan viestintään. Painopisteinä ovat esimerkiksi sosiaalinen media ja muut digitaaliset viestintäkanavat. Tehtävä on määräaikainen 31.5.2019 asti.

Huttunen toimii tällä hetkellä Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustajana. Hän toimii myös koko Keskustan yhteisen mentoriohjelman Vaikuttajakiihdyttämön projektikoordinaattorina. Aiemmin Huttunen on työskennellyt mm. toimittajana.

Vuonna 2016 Huttunen edusti nuorisodelegaattina suomalaisia nuoria osana Suomen YK-yleiskokousvaltuuskuntaa.

Huttunen on valmistunut maisteriksi Trinity College Dublinista. Hän on opiskellut kansainvälisiä suhteita ja rauhantutkimusta.

Huttunen aloittaa Keskustan puoluetoimistossa mahdollisimman pian.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSonja Huttunen poliittiseksi suunnittelijaksi Keskustan puoluetoimistoon