Hallitus täydensi tänään vuoden 2018 talousarviota. Vuosia odotettu Kirri-Tikkakoski-moottoritie saa rahat jo ensi vuoden budjetissa.

Nyt se toteutuu. Pallottelu Keski-Suomelle elintärkeällä hankkeella päättyy. Liikenneturvallisuuden ja maakunnan elinvoiman kannalta erittäin tärkeä tieosuus saadaan kuntoon.

Kädenvääntö hankkeen puolesta ei ole ollut helppo.

Haluamme lausua suuret kiitokset pääministeri Sipilälle ja liikenneministeri Bernerille. He ovat toimineet hankkeen puolesta eivätkä ole aina saaneet tukea kaikilta muilta. Nyt annamme Sinisten ministereiden ohella tunnustuksen vihdoin myös valtiovarainministeri Orpolle.

Keskustan eduskuntaryhmä teki aiemmin syksyllä yhteisen päätöksen Kirri-Tikkakoski-hankkeen asettamisesta kärkisijalle tulevista liikennehankkeista neuvoteltaessa.

Liikenteelle Kirri-Tikkakoski-tien on tarkoitus avautua vuonna 2021.

Keskustan varapuheenjohtaja Honkonen: Nykyiset väylät kuntoon vai rahat uusiin miljardihankkeisiin?
Tammikuun uutispommista vastasivat liikenne- ja viestintäministeriö sekä valtiovarainministeriö, joiden asiantuntijaselvitys tyrmää miljardien uudet ratahankkeet. Tuoreet tiedot kertovat, että superkalliit uudet yhteydet eivät maksaisi itseään takaisin, eivät juuri säästäisi ihmisten aikaa, ja olisivat ilmastopäästöiltään tuhoisia sadan vuoden ajan.
5.2.2023 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetKirri-Tikkakoski-moottoritien rahoituksesta: Suuri voitto Keski-Suomelle ja Keskustalle