Hallitus täydensi tänään vuoden 2018 talousarviota. Vuosia odotettu Kirri-Tikkakoski-moottoritie saa rahat jo ensi vuoden budjetissa.

Nyt se toteutuu. Pallottelu Keski-Suomelle elintärkeällä hankkeella päättyy. Liikenneturvallisuuden ja maakunnan elinvoiman kannalta erittäin tärkeä tieosuus saadaan kuntoon.

Kädenvääntö hankkeen puolesta ei ole ollut helppo.

Haluamme lausua suuret kiitokset pääministeri Sipilälle ja liikenneministeri Bernerille. He ovat toimineet hankkeen puolesta eivätkä ole aina saaneet tukea kaikilta muilta. Nyt annamme Sinisten ministereiden ohella tunnustuksen vihdoin myös valtiovarainministeri Orpolle.

Keskustan eduskuntaryhmä teki aiemmin syksyllä yhteisen päätöksen Kirri-Tikkakoski-hankkeen asettamisesta kärkisijalle tulevista liikennehankkeista neuvoteltaessa.

Liikenteelle Kirri-Tikkakoski-tien on tarkoitus avautua vuonna 2021.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKirri-Tikkakoski-moottoritien rahoituksesta: Suuri voitto Keski-Suomelle ja Keskustalle