Hallitus täydensi tänään vuoden 2018 talousarviota. Vuosia odotettu Kirri-Tikkakoski-moottoritie saa rahat jo ensi vuoden budjetissa.

Nyt se toteutuu. Pallottelu Keski-Suomelle elintärkeällä hankkeella päättyy. Liikenneturvallisuuden ja maakunnan elinvoiman kannalta erittäin tärkeä tieosuus saadaan kuntoon.

Kädenvääntö hankkeen puolesta ei ole ollut helppo.

Haluamme lausua suuret kiitokset pääministeri Sipilälle ja liikenneministeri Bernerille. He ovat toimineet hankkeen puolesta eivätkä ole aina saaneet tukea kaikilta muilta. Nyt annamme Sinisten ministereiden ohella tunnustuksen vihdoin myös valtiovarainministeri Orpolle.

Keskustan eduskuntaryhmä teki aiemmin syksyllä yhteisen päätöksen Kirri-Tikkakoski-hankkeen asettamisesta kärkisijalle tulevista liikennehankkeista neuvoteltaessa.

Liikenteelle Kirri-Tikkakoski-tien on tarkoitus avautua vuonna 2021.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKirri-Tikkakoski-moottoritien rahoituksesta: Suuri voitto Keski-Suomelle ja Keskustalle