Hallitus täydensi tänään vuoden 2018 talousarviota. Vuosia odotettu Kirri-Tikkakoski-moottoritie saa rahat jo ensi vuoden budjetissa.

Nyt se toteutuu. Pallottelu Keski-Suomelle elintärkeällä hankkeella päättyy. Liikenneturvallisuuden ja maakunnan elinvoiman kannalta erittäin tärkeä tieosuus saadaan kuntoon.

Kädenvääntö hankkeen puolesta ei ole ollut helppo.

Haluamme lausua suuret kiitokset pääministeri Sipilälle ja liikenneministeri Bernerille. He ovat toimineet hankkeen puolesta eivätkä ole aina saaneet tukea kaikilta muilta. Nyt annamme Sinisten ministereiden ohella tunnustuksen vihdoin myös valtiovarainministeri Orpolle.

Keskustan eduskuntaryhmä teki aiemmin syksyllä yhteisen päätöksen Kirri-Tikkakoski-hankkeen asettamisesta kärkisijalle tulevista liikennehankkeista neuvoteltaessa.

Liikenteelle Kirri-Tikkakoski-tien on tarkoitus avautua vuonna 2021.

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetKirri-Tikkakoski-moottoritien rahoituksesta: Suuri voitto Keski-Suomelle ja Keskustalle