Vaikuttaja­kiihdyttämö 3.0:n haku on auki NYT!

Vaikuttajakiihdyttämö teksti kuvan päällä. Taustalla ihmiset ringissä ja kädet koskettavat yhteen.

Hei Nuori, hae mukaan Vaikuttajakiihdyttämöön!

Kiinnostavatko sinua yhteiskunnalliset asiat ja aktiivinen toiminta? Haluaisitko saada sellaiseen toimintaan sparrausta ja neuvontaa pienryhmissä?

Vaikuttajakiihdyttämö on nuorille vaikuttajille avoin sparrausohjelma, jossa pääset haastamaan omia arvojasi, pohtimaan tavoitteitasi ja miettimään omaa vaikuttamispolkuasi yhdessä muiden nuorten kanssa.

Opit Vaikuttajakiihdyttämössä ainakin nämä 5 asiaa:

1.  Missä kannattaa vaikuttaa
  2.  Milloin on oikea aika vaikuttaa
  3.  Miten kiteytän oman asiani
  4.  Miten lähestyn eri ikäisiä ja erilaisia ihmisiä
  5.  Mitä hyötyä vaikuttamisesta on

Vaikuttajakiihdyttämö koostuu kolmesta lähiviikonlopusta sekä kahdesta virtuaalitapaamisesta pienryhmässä ja yhdestä yhteisestä virtuaalitapaamisesta. Lähiviikonloppujen välissä sparrausta saat niin virtuaalitapahtumissa kuin omassa someryhmässä. Lähiviikonloppujen aikana on mahdollisuus päästä tutustumaan myös kampanjointiin ja vaikuttamiseen käytännössä sekä verkostoitumaan muiden nuorten vaikuttajien kanssa.

HUOM! Koulutusjärjestelyn vuoksi voimme ottaa mukaan vain täysi-ikäisiä henkilöitä.

Ota kiihdytyskaista vaikuttajauralle ja hae mukaan Vaikuttajakiihdyttämö 3.0:n 31.7.2020 mennessä.

Hae mukaan ›

Vaikuttajakiihdyttämön koulutusviikonloput ovat:

18.-20.9.2020

16.-18.10.2020

8.-10.1.2021 (laivalla)

Kurssin hinta on 145e, sisältäen koulutuksen, viikonloppujen matkakulut (omavastuu 25€/vkloppu), majoitukset ja ruoat.

Vaikuttajakiihdyttämön järjestävät yhteistyössä Keskustan eduskuntaryhmä, Suomen Keskusta, Keskustanaiset, Keskustanuoret ja Keskustaopiskelijat.

Sanna-Mari Talala

Järjestökehittäjä

Vaikuttajakiihdyttämö 3.0

Lähiviikonloput ja pienryhmät

Vaikuttajakiihdyttämö koostuu kolmesta lähiviikonlopusta (18.-20.9, 16.-18.10, 8.-10.1 laivalla) sekä näiden välissä järjestettävistä n. 2 h Teams-tapaamisista pienryhmissä lokakuussa, marraskuussa sekä yhteisesti joulukuussa.

Viikonloput alkavat pääsääntöisesti perjantaisin klo 12 Helsingissä ja päättyvät sunnuntaisin klo 14 mennessä. Lähiviikonloppujen välissä sparrausta saat niin virtuaalitapahtumissa kuin omassa someryhmässä. Lähiviikonloppujen aikana on mahdollisuus päästä tutustumaan myös kampanjointiin ja vaikuttamiseen käytännössä sekä verkostoitumaan muiden nuorten vaikuttajien kanssa.

Viikonlopuissa kulkee rinnan

• arvojen työstäminen sekä keskustalaisuuden käsittely
  • omien vaikuttamis- ja esiintymisvalmiuksien kehittäminen
  • Lisäksi joka viikonloppuihin kuuluvien useiden keskusteluiden avulla osallistujat pääsevät syventymään dialogin käymiseen (Erätauko-malli) sekä harjoittelemaan myös keskustelujen fasilitointia itse.
  • Kevyttä valmistautumista kuntavaaliteemaan

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetVaikuttaja­kiihdyttämö 3.0:n haku on auki NYT!