Siirry sisältöön

Helsingistä Tallinnaan suuntautuvalla risteilyllä valmistaudumme yhdessä eduskuntavaaleihin. Kohtaamme yhdessä laineilla 27. – 28. tammikuuta 2023.

Eduskuntavaaliristeilyllä pääsemme pitkästä aikaa kohtaamaan yhdessä Keskustan puoluejohtoa, ministereitä, kansanedustajia sekä puolueväkeä ympäri Suomen. Viking Linen Gabriella-laiva lähtee Helsingistä perjantaina 27.1. klo 17 ja palaa Tallinnasta Helsinkiin lauantaina 28.1. klo 13.

Ennen risteilyä virittäydymme tunnelmaan Vaalistartissa Helsingin Tennispalatsissa klo 13.30, olet tervetullut mukaan! Startissa julkistetaan vaaliohjelma ja eduskuntavaalikampanjan ilme. Iloista tunnelmaa starttiin tuo aina yhtä aurinkoinen Arja Koriseva. Vaalistartissa esiintyy myös 16-vuotias sähkökitaravirtuoosi Juho Ranta-Maunus.

Eduskuntavaaliristeilyn ohjelmassa on koko risteilyn täydeltä ajankohtaiskeskusteluja, seminaareja sekä koulutusta jäsenille, järjestötoimijoille, kunta- ja aluepäättäjille sekä eduskuntavaaliehdokkaille kampanjatiimeineen. Risteily tarjoaa erinomaiset puitteet verkostoitumiselle, joten risteilylle kannattaa kutsua mukaan keskustan toiminnasta kiinnostuneet tuttavatkin.

Vaaliristeilyllä pääset myös rentoutumaan ja viihtymään. Illalla risteilymusiikista vastaa Punatähdet. Laivalla luvassa myös hyvää ruokaa ja virkistävää ohjelmaa.

Vaaliristeilyllä mukana ovat puoluejohto, ministerit sekä kansanedustajia. Ulkopuolisina asiantuntijoina risteilyn seminaareissa ovat mm. Elinkeinoelämän keskusliiton toimitusjohtaja Jyri Häkämies, ja MDI:n johtava asiantuntija Timo Aro, sosiaalipalveluja tarjoavan Hoivatie ry:n toimitusjohtaja Tiina Haanpää, asiantuntija Samuel Salovuori Mieli ry, toimitusjohtaja Jan Erola, Viestintätoimisto Kravat, politiikan erikoistoimittaja Timo Haapala, Keski-Suomen hyvinvointialueen aluehallituksen puheenjohtaja Maria-Kaisa Aula, Ajatuspaja Alkion tutkimuspäällikkö Pauliina Maukonen, esiintymiskouluttaja Piia Koriseva ja tyylikouluttaja Ulla Rask. Risteilyn juontaa valloittava Vappu Pimiä.

Risteily on avoin kaikille keskustalaisille ja Keskustan toiminnasta kiinnostuneille, jäsenille, järjestötoimijoille, kunta- ja aluepäättäjille sekä eduskuntavaaliehdokkaille kampanjatiimeineen.

Tule mukaan! Paikkoja on rajallinen määrä.

Varaa paikkasi. Lisätiedot, hinnat ja hyttivaraukset:

www.matkapojat.fi/keskusta

Alustava seminaariohjelma:

www.keskusta.fi/vaaliristeily

Lisätietoja:

Suvi Louhelainen

Kehitysasiantuntija

Vastuualueina mm.:

• järjestöuudistus
  • koulutustoiminnan suunnittelu
  • jäsenrekisterin kehittäminen
  • tapahtumien järjestäminen

Eurovaaliehdokas Kati Häkkinen: EU:ssa päätetään sinullekin tärkeistä asioista
Vuoden 2019 EU-vaalien äänestysprosentti oli valtakunnallisesti 40,8 %, Kaakkois-Suomessa 36.5 % ja Mikkelissä 39,3 %.
13.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Miksi hallitus toimillaan vain romuttaa luottamusta?
Keskusta ihmettelee, miksi hallituksen ja hallituspuolueiden riveistä rakentamisen ja parantamisen sijaan revitään ja rapautetaan. Hallitus uhkaa toimillaan romuttaa Suomen toimivan eläkejärjestelmän, joka turvaisi myös tulevien sukupolvien aseman. Samoin hallitus on tekemässä sairaalaverkolle. Oraalle saatu sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän kehittäminen näyttää hallituksen käsissä vaihtuvan järjestelmän hävittämiseen. Sama meno jatkuu myös toisen hallituspuolueen puheissa, joissa pilkataan ja nälvitään ratkaisujen hakemisen sijaan.
12.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaUutisetVielä ehdit mukaan Keskustan eduskuntavaaliristeilylle – ilmoittaudu mukaan 10.1.2023 mennessä.