Ilmasto- ja energiapoliittinen webinaari Ongelmista ratkaisuihin

Keskusta julkaisee syksyn 2021 aikana ympäristö- ja luontolinjauksensa, jonka keskeisenä osana on ilmasto- ja energia-asiat. Webinaarimme taustoittaa tätä työtä. Lisäksi ekologisen kestävyyden asia on vahvana teemana marraskuussa pidettävässä Keskustan puoluevaltuuston kokouksessa.

Ilmasto- ja energiapoliittisen webinaarin Ongelmista ratkaisuihin keskustelijoina ovat elinkeinoministeri Mika Lintilä, Euroopan parlamentin jäsen Mauri Pekkarinen ja kansanedustaja Hanna Kosonen. Keskustelua kommentoivat Fortumin biopohjaisten ratkaisujen johtaja Heli Antila ja Sitran vanhempi neuvonantaja Oras Tynkkynen. Webinaarin vetäjänä toimii Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen.

Hannu Hoskonen: Itäistä Suomea pitää vihdoin auttaa
Metsät ja muut luonnonvarat, iso osa teollisuudesta ja työllistävät yritykset – nousun todelliset rakennuspuut - eivät ole Helsingissä. Ne ovat maakunnissa läpi Suomen. Siksi maakunnissa pitää olla elämisen mahdollisuuksia. Tällä maalla ei ole varaa jättää mitään kolkkaa taantumaan ja tyhjenemään. Ei etenkään itäistä Suomea.
12.6.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Sähköä eduskunnan kyselytunnilla
Eduskunnan kyselytunti kuulosti lähinnä Keskustan syyttelytunnilta eivätkä Petri Honkonen tai Annika Saarikko saaneet vastauksia kysymyksiinsä, jotka selvästi osuivat maaliinsa. Keskustalaiset kysyivät jo aiemmin esillä pidettyjä asioita hallituksen huojuvasta EU-politiikasta. Viikon varrella hallitusta oli jo haastettu niin kokoomusparlamentaarikoiden Suomen-vastaisesta EU-äänestämisestä kuin metsävallan luisumisesta Brysseliin. Lisäksi toistuvasti peräänkuulutettiin hallituksen lupaamia uusia EU-rahoja itäiseen Suomeen. Sellaisista ei hallitusaitiosta puhuttu, vaan viitattiin ainoastaan rahoitukseen, jonka Suomi on joka tapauksessa saamassa.
7.6.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaK-StudioIlmasto- ja energiapoliittinen webinaari Ongelmista ratkaisuihin