Petra Schulze Steinen valtiovarainministeri Saarikon EU-erityisavustajaksi

Petra Schulze Steinen henkilökuva

Valtiovarainministeri Annika Saarikko on kutsunut erityisavustajakseen oikeustieteen lisensiaatti Petra Schulze Steinenin. Schulze Steinenin vastuulla on ministerin EU- ja kansainvälisten asioiden seuranta ja niiden valmistelu yhdessä ministeriön virkakunnan kanssa. Schulze Steinen aloittaa tehtävässään syyskuussa.

Schulze Steinen on toiminut useissa eri tehtävissä Euroopan keskuspankissa sekä johtanut Luxemburgin keskuspankkiin sijoitettua Eurojärjestelmän keskuspankkien yhteishankintatoimistoa. Tätä ennen Schulze Steinen on hoitanut EU-oikeudellisia asioita asianajajana yksityisellä sektorilla Suomessa ja ulkomailla. Hän aloitti työuransa tutkijana Helsingin yliopiston kansainvälisen talousoikeuden instituutissa ja oli Keskustan eurovaaliehdokkaana vuoden 2019 Euroopan parlamentin vaaleissa.

Aiemmin valtiovarainministerin ko. erityisavustajan tointa hoitanut Riikka Pakarinen on siirtymässä muihin tehtäviin.

Markus Lohi: Orpon julkistettava kokoomuksen salainen sote-”korjaussarja”
Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Markus Lohi vaatii Kokoomusta paljastamaan vihdoin linjansa sosiaali- ja terveyspalvelujen myllertämiseksi.
15.1.2022 / Uutiset
K-studion aiheena sote-järjestöjen merkitys. Kuinka huolehdimme kaikkein heikoimmista? Vieraina Keskustan kansanedustaja Eeva Kalli sekä Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistyksen toiminnanjohtaja, maakuntien verkostojärjestöjen neuvottelukunnan sihteeri Elina Pajula.
13.1.2022 / K-Studio
K-studion aiheena sosiaali- ja terveyspalveluiden henkilöstön riittävyys. Vieraina Keskustan kansanedustajat ja sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila.
5.1.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetPetra Schulze Steinen valtiovarainministeri Saarikon EU-erityisavustajaksi