Petra Schulze Steinen valtiovarainministeri Saarikon EU-erityisavustajaksi

Petra Schulze Steinen henkilökuva

Valtiovarainministeri Annika Saarikko on kutsunut erityisavustajakseen oikeustieteen lisensiaatti Petra Schulze Steinenin. Schulze Steinenin vastuulla on ministerin EU- ja kansainvälisten asioiden seuranta ja niiden valmistelu yhdessä ministeriön virkakunnan kanssa. Schulze Steinen aloittaa tehtävässään syyskuussa.

Schulze Steinen on toiminut useissa eri tehtävissä Euroopan keskuspankissa sekä johtanut Luxemburgin keskuspankkiin sijoitettua Eurojärjestelmän keskuspankkien yhteishankintatoimistoa. Tätä ennen Schulze Steinen on hoitanut EU-oikeudellisia asioita asianajajana yksityisellä sektorilla Suomessa ja ulkomailla. Hän aloitti työuransa tutkijana Helsingin yliopiston kansainvälisen talousoikeuden instituutissa ja oli Keskustan eurovaaliehdokkaana vuoden 2019 Euroopan parlamentin vaaleissa.

Aiemmin valtiovarainministerin ko. erityisavustajan tointa hoitanut Riikka Pakarinen on siirtymässä muihin tehtäviin.

Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
Keskustan Honkonen: Parkkipaikkavero suoraan silppuriin
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkosen mukaan Keskusta huolehtii siitä, että pysäköinnistä ei tule verotettavaa etua. Perjantaina (17.9.) uutisoitiin virkamiesselvityksestä, jossa väläyteltiin ideaa työpaikkapysäköinnin verottamisesta.
17.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPetra Schulze Steinen valtiovarainministeri Saarikon EU-erityisavustajaksi