Petra Schulze Steinen valtiovarainministeri Saarikon EU-erityisavustajaksi

Petra Schulze Steinen henkilökuva

Valtiovarainministeri Annika Saarikko on kutsunut erityisavustajakseen oikeustieteen lisensiaatti Petra Schulze Steinenin. Schulze Steinenin vastuulla on ministerin EU- ja kansainvälisten asioiden seuranta ja niiden valmistelu yhdessä ministeriön virkakunnan kanssa. Schulze Steinen aloittaa tehtävässään syyskuussa.

Schulze Steinen on toiminut useissa eri tehtävissä Euroopan keskuspankissa sekä johtanut Luxemburgin keskuspankkiin sijoitettua Eurojärjestelmän keskuspankkien yhteishankintatoimistoa. Tätä ennen Schulze Steinen on hoitanut EU-oikeudellisia asioita asianajajana yksityisellä sektorilla Suomessa ja ulkomailla. Hän aloitti työuransa tutkijana Helsingin yliopiston kansainvälisen talousoikeuden instituutissa ja oli Keskustan eurovaaliehdokkaana vuoden 2019 Euroopan parlamentin vaaleissa.

Aiemmin valtiovarainministerin ko. erityisavustajan tointa hoitanut Riikka Pakarinen on siirtymässä muihin tehtäviin.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPetra Schulze Steinen valtiovarainministeri Saarikon EU-erityisavustajaksi