Petra Schulze Steinen valtiovarainministeri Saarikon EU-erityisavustajaksi

Petra Schulze Steinen henkilökuva

Valtiovarainministeri Annika Saarikko on kutsunut erityisavustajakseen oikeustieteen lisensiaatti Petra Schulze Steinenin. Schulze Steinenin vastuulla on ministerin EU- ja kansainvälisten asioiden seuranta ja niiden valmistelu yhdessä ministeriön virkakunnan kanssa. Schulze Steinen aloittaa tehtävässään syyskuussa.

Schulze Steinen on toiminut useissa eri tehtävissä Euroopan keskuspankissa sekä johtanut Luxemburgin keskuspankkiin sijoitettua Eurojärjestelmän keskuspankkien yhteishankintatoimistoa. Tätä ennen Schulze Steinen on hoitanut EU-oikeudellisia asioita asianajajana yksityisellä sektorilla Suomessa ja ulkomailla. Hän aloitti työuransa tutkijana Helsingin yliopiston kansainvälisen talousoikeuden instituutissa ja oli Keskustan eurovaaliehdokkaana vuoden 2019 Euroopan parlamentin vaaleissa.

Aiemmin valtiovarainministerin ko. erityisavustajan tointa hoitanut Riikka Pakarinen on siirtymässä muihin tehtäviin.

Keskustan Jyväskylän puoluekokouksen kannanotto 16.6.2024: Jokainen nuori tarvitsee turvallisen aikuisen
Keskustan mielestä jokainen nuori tarvitsee arkeensa vähintään yhden turvallisen aikuisen. Yksikin kiusattu, syrjäytynyt tai koulusta pudonnut nuori on sivistysliike keskustalle liikaa. Keskusta edellyttää toimivaa oppilashuoltoa ja haluaa vahvistaa sitä.
16.6.2024 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPetra Schulze Steinen valtiovarainministeri Saarikon EU-erityisavustajaksi